Ik heb naar je tandwielen gekeken vind ze eigenlijk best gesleten je kan het toch flink zien aan 1 kant.
Kan hij ook makkelijk zelf controleren.
Zorg dat de ketting boven en onder van het tandwiel goed raakt (zeg maar 12 en 6 uur).
Als je dan op 3 uur aan de ketting trekt (dan trekt ie zich goed strak tegen 12 en 6 u op het tandwiel).
Kan je tussen je ketting en het tandwiel door kijken dan is iig je ketting versleten. en mogelijk je tandwiel(en) ook...
Kan zijn dat de vorige eigenaar alleen de ketting of tandwiel(en) heeft vervangen.
Wat betreft speling, de een doet wat langer met zijn/haar ketting dan de ander... dit is ook afhankelijk van hoe de persoon de motor gebruikt.
(erg stevig optrekken zorgt voor iets meer rek in de ketting)
Kwaliteit van de ketting kan ook mee tellen....
Voorbeeld:
De ketting die standaard (fabrieksketting) op mijn Honda zat ging bij mij 16.860km mee.
Heb bij anderen met hetzelfde model motor gelezen dat sommigen de orginele (fabrieksketting) al bij 10.000 moesten vervangen.
De vervangende ketting (ook standaard Honda) ging vervolgens bij mij ongeveer 30.000Km mee.
--Edit:
Overigens kan ook je voortandwiel al helemaal versleten zijn.
Bij mijn NC750x, fabrieks ketting was de ketting versleten en het voortandwiel "bijna op", achter zag ie er nog redelijk uit,
en bij mij zat ik ook al (bijna) bij maximale stel mogelijkheid.
Mijn vorige kettingset heb ik zelfs wat "vroeg" vervangen als ik het voortandwiel zou mogen geloven.
Monteur heeft toen een voorbeeld voortandwiel laten zien waar nog amper tanden op zaten en die had ie net die dag voor iemand anders vervangen...
(dat is dan weer een "extreem" laat geval)