Hoi allemaal,
Ik heb laatst een tweedehands BMW F650GS uit 2012 gekocht met 28000km op de teller. Volgens het onderhoudsoverzicht is de ketting nog geen 6dkm geleden vervangen maar hij staat vrij slap en de stelschroeven staan al zo goed als op hun einde.
Ik heb de kettingspeling en de slijtage volgens het WPH nagekeken en volgens dit boek zou de lengte van de ketting gemeten over 9 schakels niet meer dan 14,7 cm mogen zijn. Ik kom echter niet verder dan 13,2 cm. De ketting en de tandwielen zien er ook nog als nieuw uit.
goed gezien, is inderdaad veel te ruim.Mijn DID 530 ketting mag maximaal 0,6 % langer worden.Bij jouw meting is dat 11% . Je zou je meting over kunnen doen.
Volgens de website van Jos Smit klopt dat nietVoor 17 tanden
Achter 46 tanden.
Opvallend detail. Een gamma 8.8 bout op een onverwachte plek.
Hoeveel schakels heeft de ketting?
db
Gamma en 8.8?Opvallend detail. Een gamma 8.8 bout op een onverwachte plek.
Hoeveel schakels heeft de ketting?
db
Gamma en 8.8?
Meestal is het 4.6 ....
Precies, en voor stapvoets (offroad) rijden.Wat zou het voordeel zijn van 6 extra tanden achter en een langere ketting? Meer kracht onderin voor snel optrekken?
16 schakels = 32 pennenHet klopt niet. Volgens Regina is 1 schakel 15.875 x 16 =254. 16 schakels zijn 17 pennen he
Ze hadden het over 16 schakels en dat is 17 pennen. 8 schakels is 9 pennen. Je kan ook met een rolmaat meten als je geen schuifmaat van dat formaat hebtNou, mij zijn jullie helemaal kwijt
Ze hadden het over 16 pinnen tellen.
Ik heb er 8 geteld en daar de afstand tussen gemeten.
Dat zal wel een vaste schakel zijn. Het vet achter de o-ring is dan verdwenen.Net met de beschermkap eraf even laten draaien en dan valt op dat de ketting per rondgang soms een soort van hobbeltje maakt.
Loopt gewoon niet lekker, denk dat ik maar een nieuwe set bestel met de standaard maten want ik vertrouw dit niet. Niet zo’n zin om straks Mn hele blok in de soep te draaien.
Zal wel gewoon een standaard DID set worden met weer het standaard aantal tanden voor en achter.
Bedankt allemaal voor de hulp