Zomoeilijk
MF'er
- 20 nov 2012
- 67
- 1
Ook niet. Die rubber blokken zijn zo stug dat je met de hand de tandwieldrager er echt niet tegenin drukt. Als de drager wel tov wiel beweegt zijn de dempingsrubbers gewoon niet fris.
Ik dacht juist dat nu toch wel een keer duidelijk was dat WD40 geen nut heeft ?
Dat bedoel ik! En WD40 is een stuk goedkoper dan 'echte' kettingreiniger.Hoe bedoel je dat WD40 geen nut heeft ( verklaar je nader )
Met WD40 mag je de ketting gerust zuiver maken kan helemaal geen kwaad is ondertussen wel bewezen.
Maar smeren is een ander verhaal dit dus weer niet met WD40, daar zijn div andere middelen voor in de handel.
Dit ketting geneuzel blijft toch maar een heet onderwerp
GREETZ
Lampolie.Dat bedoel ik! En WD40 is een stuk goedkoper dan 'echte' kettingreiniger.
Ach wat maakt het uit...bij de Action kost WD40 toch ook geen drol.Lampolie.
Diesel.
Geldt hetzelfde voor lampenolie uit paraffine?
In de US wordt daar nogal krampachtig over gedaan en zegt men dat je alleen de oude moet hebben, die nog uit petroleum bestaat.
Maar die is (in NL) moeilijk te vinden want schijnbaar vindt men dat vies ruiken als je het verbrandt (tsja...) en paraffine verbrandt schijnbaar geurloos dus heeft de voorkeur
Ach wat maakt het uit...bij de Action kost WD40 toch ook geen drol.
Dag mensen,
Probleem is gevonden : Het lagertje van de tandwiel drager heeft zijn beste tijd gehad, plus de rubbers erin zijn ook niet meer de beste (misschien niet eens origineel?) heb het dubbel laten controleren bij een kennis van me die een motor garage heeft.
Ook zaten de rubbers niet 'goed' erin. Deze zijn door de vorige eigenaar/motorgarage niet goed teruggeplaatst
Rubbers zitten er goed in, lager gecontroleerd. Speling is al de helft minder. Binnenkort toch maar is vervangen dan.
Bedankt voor het meedenken.