Op mijn vorige VFR heb ik de ketting (incl tandwielen) verwisseld met 30000KM. Op mijn VTR ga ik dat denk ik ook wel halen.
Het aantal KM's wat je ermee haalt is sterk afhankelijk van de mate van onderhoud, een goed gesmeerde ketting zal langer mee gaan dan een slecht gesmeerde (om maar eens een open deur in te trappen).
Controleer regelmatig je kettingspanning en de mate van slijtage van je tandwielen. Wanneer je je ketting vaak moet spannen of wanneer je hem van het achterste tandwiel kunt tillen wordt het tijd om hem te vervangen.
Een 2 cilinder vreet normaalgesproken meer ketting,tandwiel en banden.
Dus als je 30.000 met een setje haalt dan moet je toch echt meer gas gaan geven
Bij mij was op de mille en op de TL1000s het setje na ongeveer 20.000 toch echt op.
Ja, ik smeer hem elke keer na een lange rit en als ik in de regen gereden heb.
Gatver was jij hem nooit?ZX12R 36000km, ZRX1200 35000km. Met af en toe smeren en nooit schoonmaken.
"Al" na 53.000km? En moest je toen gelijk de hele motor vervangen?XJR1300 en de ketting moest la na 53000 km worden vervangen
Scottoiler moet je inderdaad wel wat mee vogelen, als het warmer wordt wordt de olie dunner en loopt dan sneller door (vooral in lente en herfst lastig wanneer je grote temperatuurs verschillen hebt in de ochtend en middag). Maar verder is het een prima systeem, die Nederlander die de wereld omging op een R1 had het ook en werkte perfect.nix scottoiler kopen klote smeersysteem, rijd al 20.00km met de pro-oiler smeert d.m.v een microprocessor op je stuur, hij meet de omwentelingen van je achterwiel!!! Is het enige goedwerkende smeersysteem, wel de duurste maar ook de beste! En je smeert met dezelfde olie als die jij in je blok gooit!
nix scottoiler kopen klote smeersysteem, rijd al 20.00km met de pro-oiler smeert d.m.v een microprocessor op je stuur, hij meet de omwentelingen van je achterwiel!!! Is het enige goedwerkende smeersysteem, wel de duurste maar ook de beste! En je smeert met dezelfde olie als die jij in je blok gooit!
Scottoiler moet je inderdaad wel wat mee vogelen, als het warmer wordt wordt de olie dunner en loopt dan sneller door (vooral in lente en herfst lastig wanneer je grote temperatuurs verschillen hebt in de ochtend en middag). Maar verder is het een prima systeem, die Nederlander die de wereld omging op een R1 had het ook en werkte perfect.
Motorolie? Lijkt me niet zo'n goed plan voor een open smeer systeem (Scottoil olie is afbreekbaar). Maar goed, ik moet nu mijn geitenwollen sokken even afbreien
volgens mij is osco nog het beste systeem. Die kun je laten smeren wanneer het nodig is dmv een drukje op een knop.
De scottoiler ligt heel je zijkant van je band onder te druppelen.
(owja, afbreekbaar........boeiend)