kettingspanner suzuki dr 500 s

Nokkenas

m9zT1YK5xh2sppaKRkrnmpQ.jpg


Moer los en bout eruit, spanner geheel met veer eruit halen. Het "one-way" lager zover mogelijk tegen de veer in drukken. Zaak op spanning houden en terug in de behuizing met de vlakke kant naar de bout gericht. Bout vastdraaien zodat de spanner "in " blijft. Spanner inbouwen, bout lossen zodat de spanner uitveert en de bout handvastzetten. Daarna de borgmoer vastzetten.
Spanner spant "automatisch" maar je moet zo nu en dan die bout even lossen.


of aandrijfketting?

MH92VYGS450L63.JPG


Hier ook uitleg voor nodig?
 
Laatst bewerkt:
de spanner valt niet meer af te stellen,de bout (tapeind) is niet los te krijgen wellicht voorganger deze met locktite vast gezet. Weet iemand hoe ik dat ding los kan krijgen?
De ketting klappert alleen als je in "ondertoeren " rijd, kan dit dan kwaad?stationair hoor je totaal niks, het blokje draaid mooi rond.
 
Ja, op zijn minst slijt de hele tunnel uit , al dat slijpsel komt in je blok. Zijn de lagers niet blij mee maar is te herstellen als je er voldoende geld instopt.
Als de ketting een tandje of wat overslaat, kan alles in de kliko (of naar de schroothoop).

Kruip olie er op en aluminium goed warm stoken. Let op dat er geen benzine in de buurt zit (carburateur en tank eraf!)
 
de spanner gaat wel uit het blok, maar het tapeind (die wordt vast gezet dmv de contra moer) gaat er niet meer uit.
 
Ik heb nog wel een goed werkend exemplaar liggen.
Stuur maar een PB-tje als je er eentje nodig mocht hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan