Keuren zonder Duitse brief

tip

MF'er
10 apr 2012
138
7
Hallo allen,

Vandaag ook mijn eerste motortje opgehaald.

Een Kawasaki KL250. Van oorsprong was deze motorfiets in Duitsland geregistreerd alleen zijn de papieren verloren gegaan.

Ik wil er toch wel heel graag een kenteken op hebben. Hoe kan ik de Duitse papieren opnieuw opvragen zodat ik hem bij de rdw kan keuren?

Iemand hier ervaring mee?

Groeten Stijn Tip
 
Je hebt dus een motorfiets zonder enige vorm van documentatie waarvan je beweert dat hij uit Duitsland komt?
Veel sterkte.
 
Je kunt bij het bundesambt met het framenummer de papieren opvragen...

Heb ooit een schadeauto gekocht die hier door een duitser was achtergelaten, even een briefje naar douane ( moet wel zeggen dat dat een vriend van me was) en die had binnen 2 dagen de benodigde papieren
 
Je hebt dus een motorfiets zonder enige vorm van documentatie waarvan je beweert dat hij uit Duitsland komt?
Veel sterkte.

TS, ik vermoed dat Halflive wel een punt heeft.
Een of andere Hollander die beweert dat hij een Duitse motor heeft meegenomen en of de Duitse RDW maar eventjes wat papieren opstuurt..... Dat kan iedereen wel roepen.
Daarnaast is er nog de kans dat er iets met die motor aan de hand is, waardoor er geen papieren waren....

De Nederlandse RDW zal ook niet enthousiast roepen: oh, ok, dat regelen we wel even voor je.
 
Als enkel de papieren kwijt zijn, mag dat geen probleem zijn. Als je in nl je papieren kwijt bent kun je zó nieuwe aanvragen. Zal in Duitsland niet veel anders zijn lijkt me. Lullig als je de papieren van je voertuig kwijtraakt en je 'm dan gelijk naar de sloop mag brengen.

Ts mag wel eens goed nagaan waarom die papieren weg zijn. "Kwijt" is een geldige reden, maar het zou toch jammer zijn als die motor gestolen, omgekat, TL verklaard is/was of wat dan ook
 
Ik begrijp natuurlijk volkomen dat er meerdere redenen kunnen zijn waardoor de papieren ontbreken. Ik wil zeker weten dat het niet om een gestolen voertuig o.i.d. gaat en het framenummer checken in Duitsland. Ik zal eens bij het Bundesambt om bevestiging vragen.

Stijn
 
Het framenummer heb ik in Nederland laten controleren en hij is hier niet als gestolen opgegeven.

Nu alleen nog even uitzoeken hoe ik er in Duitsland achter kom.
 
Als enkel de papieren kwijt zijn, mag dat geen probleem zijn. Als je in nl je papieren kwijt bent kun je zó nieuwe aanvragen. Zal in Duitsland niet veel anders zijn lijkt me. Lullig als je de papieren van je voertuig kwijtraakt en je 'm dan gelijk naar de sloop mag brengen.

Ts mag wel eens goed nagaan waarom die papieren weg zijn. "Kwijt" is een geldige reden, maar het zou toch jammer zijn als die motor gestolen, omgekat, TL verklaard is/was of wat dan ook
Als je in Nederland je papieren kwijt bent staat hij op je naam. Dan vraag je dus als huidige eigenaar papieren aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan