Keyless diefstal

enforcerer

Die hard MF'er
11 sep 2020
948
405
Mijn vraag is wat doen dieven met motoren die keyless zijn? Al hebben ze de motor te pakken. Onderdelen verkopen alleen?
 
meeste motoren hebben niet eens keyless go.
en die paar die dat wel hebben, krijgen het signaal alleen als jij in de sleutel knijpt...
overigens is het i.t.t. auto's niet zo heel moeilijk om 'm zonder sleutel aan te krijgen.
en als ze je motor hebben meegenomen voor onderdelen hebben ze zoals je zelf al aangeeft de sleutel niet eens nodig...
 
Laatst bewerkt:
Zie aan de Post-bijdragen dat hij het waarschijnlijk over een X-ADV heeft.. is sinds kort de Volkswagen Golf onder de motoren.

Dan zou ik ook bang zijn voor diefstal idd.. met de doelgroep die door dat ding wordt aangetrokken.
Valt onder dezelfde categorie als Runners/T-maxen.
 
Dit spreekt elkaar lichtelijk tegen...

Zou het dievengilde inmiddels geen systeem hebben om het keylesssysteem te omzeilen?
Met auto's kan het middels een zender/ontvanger zag ik eerst in een radar/kassa aflevering. Als je sleutel dicht bij de voordeur ligt dan zenden ze het signaal opnieuw uit en kunnen ze gewoon wegrijden. Zal met motoren ook wel lukken.

En als dat niet lukt tillen ze hem gewoon een bus in.
 
Zie aan de Post-bijdragen dat hij het waarschijnlijk over een X-ADV heeft.. is sinds kort de Volkswagen Golf onder de motoren.

Dan zou ik ook bang zijn voor diefstal idd.. met de doelgroep die door dat ding wordt aangetrokken.
Valt onder dezelfde categorie als Runners/T-maxen.
Ja klopt ik hebm nog niet hoor maar vroeg me gwn af wat moet je er mee. En eerlijk je steelt van mensen die niet altijd de netste mensen zijn. Dat is ook niet zo veilig
 
Ja klopt ik hebm nog niet hoor maar vroeg me gwn af wat moet je er mee. En eerlijk je steelt van mensen die niet altijd de netste mensen zijn. Dat is ook niet zo veilig
Veronderstel dat ik een methode zou kennen om het keyless systeem te omzeilen. Denk je dat dit dan een goed idee zou zijn om dit hier te verkondigen ? Overigens iedere beveiliging kan gekraakt worden .
 
Veronderstel dat ik een methode zou kennen om het keyless systeem te omzeilen. Denk je dat dit dan een goed idee zou zijn om dit hier te verkondigen ? Overigens iedere beveiliging kan gekraakt worden .
Nee, dat kan je beter op het darkweb doen tegen betaling :Y
 
Met auto's kan het middels een zender/ontvanger zag ik eerst in een radar/kassa aflevering. Als je sleutel dicht bij de voordeur ligt dan zenden ze het signaal opnieuw uit en kunnen ze gewoon wegrijden. Zal met motoren ook wel lukken.

En als dat niet lukt tillen ze hem gewoon een bus in.
Wegrijden kan ik me niet voorstellen omdat het signaal uiteindelijk wegvalt als je bij de zender wegrijdt, openmaken van de auto - en vervolgens leegtrekken - kan wel (zelf aan den lijve ondervonden).
 
Woonde ik maar in Dubai daar kan je de sleutel erop laten en lekker slapen
 
Wegrijden kan ik me niet voorstellen omdat het signaal uiteindelijk wegvalt als je bij de zender wegrijdt, openmaken van de auto - en vervolgens leegtrekken - kan wel (zelf aan den lijve ondervonden).
Volgensmij als auto's eenmaal gestart zijn dan blijven ze lopen. Pas bij opnieuw proberen te starten zou het dan niet lukken.
 
Wegrijden kan ik me niet voorstellen omdat het signaal uiteindelijk wegvalt als je bij de zender wegrijdt, openmaken van de auto - en vervolgens leegtrekken - kan wel (zelf aan den lijve ondervonden).
Dat is lang niet bij elke auto met keylessgebeuren zo :X
 
Zie aan de Post-bijdragen dat hij het waarschijnlijk over een X-ADV heeft.. is sinds kort de Volkswagen Golf onder de motoren.

Dan zou ik ook bang zijn voor diefstal idd.. met de doelgroep die door dat ding wordt aangetrokken.
Valt onder dezelfde categorie als Runners/T-maxen.
Waarom is de X-adv eigenlijk de populaire motor voor die groep? Altijd de vage roofboxer helm met rode pootjes benden die er op rijden.

Niet echt een goedkope motor verder. Weet ook niet of het een echt motorblok is of meer een scooter blok.
 
Waarom is de X-adv eigenlijk de populaire motor voor die groep? Altijd de vage roofboxer helm met rode pootjes benden die er op rijden.

Niet echt een goedkope motor verder. Weet ook niet of het een echt motorblok is of meer een scooter blok.
Is hetzelfde blok als de NC750X (Automaat). Dus je hoeft niet te schakelen. Het is dus eigenlijk gewoon een scooter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan