kickstarten als een echte biker....of toch electra

hoe zou je het liefst je motor starten?

  • kickstarten!

    Stemmen: 25 40,3%
  • electronishe onsteking

    Stemmen: 31 50,0%
  • aanlopen :D

    Stemmen: 6 9,7%

  • Totaal aantal stemmers
    62
Op mijn veelste moderne cb uit '79 heb ik de kickert weleens af en toe flink gemist. Vooral toen de accu niet meer werd opgeladen door de dynamo.

Heb nu binnenkort alleen nog maar 2 cb's met kickers. 8-) Wel kleine ceebeetjes, want ik blijf nou eenmaal een watje. :P
 
Op dinsdag 02 september 2003 12:43 schreef GuZ het volgende:enniewee.... trappen roels, ik druk de hele dag al op knopjes....

:^ totdat ie afslaat op een zwaar stuk tijdens een training/wedstrijd terwijl je vlak voor de finish bent.
 
Ik rij alleen met fietsen uit de tijd dat er zowel een kicker als een starter werd gemonteerd.
Blijkbaar had men in dat electrische ding weinig vertrouwen...... :}
Trappen dus :+
 
Hallo topic starter HD had al eerder een boeiend topic over anders gekleurde mede motor rijders, Zou hij of zij op een zwart gekleurde motor rijden ,en zeker ook alleen met mooi weer ,en langs de Scheveningse boulevard , verder zal hij niet komen , met een HD. :]
 
Hallo topic starter HD had al eerder een boeiend topic over anders gekleurde mede motor rijders, Zou hij of zij op een zwart gekleurde motor rijden ,en zeker ook alleen met mooi weer ,en langs de Scheveningse boulevard , verder zal hij niet komen , met een HD. :]
Je zou je nick eigenlijk in komma moeten veranderen :X

[Poging om het weer een beetje ontopic te krijgen]

Een kickstarter vond ik leuk bij brommers (MB5 bijvoorbeeld), maar zelfs toen al vond ik electronische starters veel stoerder. Niks voor mij dus, die overbodige fysieke moeite ;)
 
Hallo topic starter HD had al eerder een boeiend topic over anders gekleurde mede motor rijders, Zou hij of zij op een zwart gekleurde motor rijden ,en zeker ook alleen met mooi weer ,en langs de Scheveningse boulevard , verder zal hij niet komen , met een HD. :]

Harley-Davidson 4EVE lijkt er inderdaad een hobby van te maken om rare/controversiële topics te openen.

Post van John S in topic 'zwarte motorrijders?'
 
Waarom geen electrische starter. Er zijn tegenwoordig toch ook geen koekblikken (nee ik bedoel geen classics) meer die je moet aanslingeren met zo'n leuke handgreep aan de voorkant?
 
beide, de Monster elektrisch en de Scrambler met het voetje..... :)

Maar wel even uitkijken bij de Scrambler, zuigertje op het goede punt zetten
anders gaat het mis :( (met de voet dus)
 
Sommige hebben een kickstarter nodig om hun manlijkheid te bewijzen. Doe dan een Le-Mans start als je op de Norton bij het cafe vertrekt.

voor de jongens van de elec-starter..... duwen dus :+
 
Een kickstarter is op zich wel gaaf, tot-ie niet meteen start '(
De teneur van de stelling is toch wel: Ik heb een kickstarter, Dus ik ben een echte.
Ja, ja, die kennen we nou onderhand wel.
Wordt zo langzamerhand eeeerg vermoeiend.
Zo, en nou maar gauw volwassen worden ;)

Trouwens: twee van Slijtboutje zijn drie motoren hebben een kickstarter; en toeval of niet, het zijn allebei schijthuizen :+
 
Niet over kickstarter en scheenbeen spreken

auwauwauwauwauwauw
dan doe je het niet goed....
zonder hapering naar beneden trappen.... je motor voelt het als je bang voor hem bent, dan schopt ie inderdaad terug...

totdat ie afslaat op een zwaar stuk tijdens een training/wedstrijd terwijl je vlak voor de finish bent.
gelukkig doe ik niet aan races, anders zou een 525exc wel beter zijn ja.. ;)

Waarom geen electrische starter.
scheelt heel wat kilo's...
ik heb geen accu, startmotor en allerlei andere overbodige meuk...

maar dat merk je toch niet op die buffel van je ;)
 
full
 
Toch leuk om te weten dat ik met m'n Jawaatje 640 tot de 'echten' behoor 8-)
Ik heb 'm net een maand (en m'n rbw drie dagen eerder) en begin 'm een beetje te kennen.
Wat dat scheenbeen betreft: Na twee keer auwauwauwauw en een paar dagen mank lopen kreeg ik van een collega een oude scheenbeschermer van haar voetballende echtgenoot. Helpt prima!
 
Terug
Bovenaan Onderaan