Bedankt allemaal dat jullie onze site leuk vinden. We moeten echter de site nodig een face-lift geven, maar druk, druk, druk
.
De versnellingsbakken zijn inderdaad een probleem (en duur). Er zit niets anders op dan de tandwielen vervangen voor nieuwe. Echter als je de bak open hebt blijken opeens een groot aantal tandwielen slecht te zijn en die wil je dan ook vervangen, het wordt dan opeens heel erg duur.
Vorig jaar probeerde ik te bezuigingen en dacht dat het nog wel kon zo, mooi niet, bij de volgende race ging de derde kapot.
En toen was het tandwiel niet op voorraad bij Nimag en moesten wij de daaropvolgende race zonder derde versnelling rijden (Eemshaven, 2000).
Het versnellingsbak is dat jaar drie keer uit elkaar geweest en er zijn in totaal zes tandenwielen vervangen. Het blok ligt nu weer open en er is weer een tandwiel rot.
Op hetzelfde moment dat de Suzuki bak in 2000 kapot ging ging ook de bak van mijn \"98 ZX-9R kapot (22000 KM), had ik twee versnellingen bakken op hetzelfde moment open liggen.
Ik heb nu vijf GSX-R600 versnellingsbakken liggen, waarvan eentje een Yoshimura close-ratio bak.
Trouwens, als er meer dan 6 tandwielen vervangen moeten worden kan het goedkoper zijn om een motorblok op de sloop te halen, dan wel zonder cylinderkop anders is het te duur. Maar ja, je weet dan niet wat je krijgt.
Tandwielen tussen V(97) and W(98) types kunnen niet altijd onderling verwisseld worden, de spiebanen op de primaire en secundaire assen zijn hetzelfde maar de dogs op de tandwielen zijn anders.
John.