Wegmisbruiker
If things don't go right, go left.
- 26 jun 2005
- 31.031
- 2.332
Mijn vrouw rijdt zo'n 30.000 km per jaar. Dat kost haar dus zo'n € 900,- aan km-heffing, maar de wegenbelasting is € 105,- per maand, dus dat is een forse besparing.
De BPM op onze auto is zo'n € 8.700,- daar gaat ook nog 19% BTW overheen. Dus een nieuwe auto wordt zo'n € 10.000,- goedkoper in aanschaf. Dan loont het om een nieuwe te kopen i.p.v. een auto van 2 jaar oud.
Van mij mogen ze dit morgen al invoeren.
Ik vraag me alleen af hoe ze de autobranche gaan compenseren, want niemand koopt in 2011 nog een nieuwe auto, maar even een jaartje wachten en je bespaart zo'n € 10.000,-
Die signaaljammers zijn ideaal als je in een gestolen S-klasse zit op weg naar het Oostblok...
Het is je vast ontgaan dat de BPM gefaseerd wordt afgebouwd.
Ik zou mezelf nog even niet "rijk" rekenen.
€ 105,= per maand, Leopart tank?
Zeker om aan te geven dat motoren een uitzonderingspositie moeten krijgen.
http://www.tweedekamer.nl/kamerleden/commissies/VW/sub/kilometerprijs.jsp
En nou niet met opmerkingen komen van. "Dat werkt toch niet" en "Ze doen er toch niets mee". Zoveel tijd kost het niet en baat het niet..........
voor een diesel van nog geen 1400 kilo zit je idd rond dat bedrag
en dan heb je echt geen pc hooft tractor,hoor
voor een diesel van nog geen 1400 kilo zit je idd rond dat bedrag
en dan heb je echt geen pc hooft tractor,hoor
Ik heb een auto ongeveer net zo zwaar en rij op LPG g3 en betaal €57,= p/mnd
zonder de MAG waren motoren ook wel officieel vrijgesteld hoor.
heeft meer met technische haalbaarheid en de minimale kliks die de gemiddelde motorfiets maakt te maken dat Eurlings erzo over denkt.
inbouwen in motoren zouden meer kosten met zich meebrengen dan opleveren voor de staat.
€ 105,= per maand, Leopard tank?
Tja, ik denk dat meer mensen deze gevoelens koesteren, maar tijden van revolutie en opstanden zijn toch wel een beetje voorbij. Niemand zal je helpen, mensen zijn veel te bang voor een boete oid.
Het is trouwens genaaid
Ik ben het wel voor de volle 100% met je eens dat werkende mensen altijd de l*l zijn van alles. Men zou werkende mensen moeten belonen, je kan ook uit je neus gaan vreten en een WW aanvragen.
Beginnen met € 0,03 wacht maar dit wordt weer een melkkoe en binnen de kortste keren schiet dat bedrag km ers omhoog, want sinds wanneer wordt ons geen poot uitgetrokken door de volksmafia.
G3 wordt minder belast dan een reguliere gasinstallatie of diesel.Ik heb een auto ongeveer net zo zwaar en rij op LPG g3 en betaal €57,= p/mnd
Leuk die jammers maar men weet ten alle tijde wie het kastje stoort en wie niet, vergeet dat niet.
Als men ineens geen signaal meer heeft van jouw kastje weet men ook gelijk dat je aan het storen bent of het kastje is stuk...
Je bent ALTIJD te volgen he er is niet zoiets als uit of aan....
Mijn mail:
Geachte commissie en kamerleden,
Dus als een maatregel zoals het kwartje van Kok tijdelijk is dan moet je je aan je woord houden. Ook als er later een ander kabinet zit. Dus uw stelling: "Eerlijkheid.
Altijd weer dat kwartje..............................het zou verboden moeten worden.
Men, jij en jullie is/zijn vergeten dat in de jaren 70 door den Uil en zijn kliek een solidairiteits heffing op het loon van 1 % "tijdelijk voor één jaar" is ingevoerd welke wij nu nog steed betalen.
Zeker vergeten he?
volgens mij is die drie cent een gemiddelde,zou dan voor een zuinige benzine minder worden en voor een dikke diesel weer meer dan drie cent,toch
ik moet toch even reageren hoewel het offtopic is.
kortom, je eigen ontslag aanvragen en vervolgens gaan ww'en? je krijgt geen ww als je zelf verantwoordelijk bent voor werkeloos te zijn.
daarnaast is de duur mits je rechtmatig ww kan verkrijgen ten hoogste 3 maanden + een verlenging afhankelijk van je arbeidsverleden. dus echt geen eeuwige vetpot. ww is immers een stuk minderje dan je oorspronkelijke verdiensten.
en als deze op is, ga je over op ioaw of bijstand. nog minder vangen.
zo tof zijn die uitkeringen echt niet(tenzij je natuurlijk een uitkering vangt, naast de nodige uurtjes zwart bijbeunen of eventuele andere criminele activiteiten.
daarom heb ik een bloedhekel aan bijbeuners. geen belasting betalen en wellicht snoepen van uitkeringen. dubbel de maatschappij erbij pakken...
tsjah dan mijn mening over rekeningrijden. 1) de gemiddelde prijs zou iets van 6,8 worden vanaf 2018. dus die ene meneer waarvan de vrouw 30000p/j rijdt gaat 800,- extra lappen op jaarbasis. daarnaast de bpm gaat van auto's af. alsof je ieder jaar een nieuwe auto koopt. daarnaast kopen de meeste mensen 2e hands auto's. hoe naïef kan je als nederlander zijn door te denken dat je er misschien op vooruit gaat bij een nieuw heffingsapparaat van de overheid ter vervanging van een oude. dat gaat alleen op voor een heel select clubje die weinig rijdt en een kleine auto heeft.
maargoed, eerst nog eens wachten dat het ze lukt om het goed werkend nationaal in te voeren. verschillende landen hebben het geprobeerd en overal is het een mislukking geworden.
Zolang je niet rijdt betaal je niet.Garage = geen gps signaal = iedereen met garage opsporen?
Zolang je niet rijdt betaal je niet.
Wel rijden, gezien worden en kastje niet werken = probleem.
En "gezien" word je, als je rijdt.
Camera's, wegportalen en andere digishit welke nu alleen nog gebruikt worden voor andere informatie/controle.Hoe..
Camera's, wegportalen en andere digishit welke nu alleen nog gebruikt worden voor andere informatie/controle.