Klapperende ketting

beter te weinig gespannen dan te veel, als je je lagers niet naar zn grootje wil helpen dan.

Zo dacht ik ook.

Nou heb ik het gevoel als ik naar de indicatoren kijk voor het spannen dat ik een halve mm verschil heb tussen links en recht maar als ik ga meten weer niet ? Probleem ?
 
Laatst bewerkt:
Onbelast gaat de ketting altijd zo tekeer. Bij een 1 cilinder is het nog vele male erger. Druk de achterrem maar eens een stukje in zodat de ketting gespannen blijft.
 
Misschien toch een ietwat vastzittende schakel? Ooit ook eens last van gehad en dan voel je bij lage toeren de motor wel eens schokkerig vooruit gaan.
Dat zou goed kunnen hoor. Is alleen niet te vinden. Ook bij de tandwielen draait hij er netjes overheen. Zowel voor als achter. En bah wat is het vet en vies als je die kap er af haalt bij de voorste tandwiel
 
Controleer de ketting op verschillende punten kwa spanning.
Zet het wiel zo neer dat het ventiel op de grond staat.
Draai het wiel 1x rond zodat het ventiel weer op de grond staat.
Tijdens het draaien van de wiel moet je ongeveer op 6 punten de spanning van de ketting voelen.
Er is altijd verschil. Het strakste punt is dan ook de meetpunt ;)
Mocht het verschil nou enorm groot zijn dan is de ketting aan gort
 
Terug
Bovenaan Onderaan