klassieke zijspanracer

De eerste berichten gingen alleen over een ongeluk bij zijspan racen. Later kwam naar buiten dat de bakkenist was overleden. Maar met googelen moest je er achter komen dat het een hele andere tak van sport was.
 
Het is wel raak in de motorsport de laatste tijd. Ik hoorde in Gedinne dat er vorige week op Francorchamps bij de Bikers Classics ook een dodelijk ongeval is geweest.
Wij waren afgelopen weekend in Gedinne, een stratencircuit met veel bochten en flinke hoogteverschillen. We hebben hier 6 of 7 jaar geleden ook een keer gereden, hebben toen een behoorlijke crash meegemaakt en dat zat Wim in de eerste training waarschijnlijk nog wat dwars.
IMG-20230819-WA0002.jpg
IMG-20230819-WA0003.jpg
Na de training had hij een gezicht als een oorwurm en het eerste wat hij zei was "wat een k.tbaan!"
Toen echter bleek dat we zeker nier de langzaamsten waren fleurde hij wat op en na nog wat peptalk reden we in de tweede training 7 seconden sneller en was een 17e startplaats (van 27 spannen) ons deel. Dat lijkt niet heel geweldig maar in een veld met teams die elk jaar in Gedinne rijden en ook met materiaal rijden waar wij alleen van kunnen dromen waren we best tevreden. Ook bij de classics regeert inmiddels het grote geld. Niettemin zijn we ook aan het kijken waar we onze spullen kunnen verbeteren en we hebben ook al besloten volgend seizoen te beginnen met een week trainen en testen op het circuit van Val de Vienne in Frankrijk.
In de eerste wedstrijd ging het weer een stuk beter en zijn we als 14e geëindigd. Wel een probleempje gehad, bij de start schoot mijn vizier los aan één kant bij het scharnier en een rondje later was ik hem kwijt. Gelukkig draag ik een bril maar heel fijn was het niet. En ook geluk gehad dat
geen van de baanposten het gezien heeft want het is een reden voor een zwarte vlag. De tweede wedstrijd was op zondag bij een temperatuur van dik boven de 30 klein nulletje C en een brandende zon en daarin zijn we 12e geworden. Al met al kunnen we terugkijken op een zeer geslaagd evenement waarbij we geen sleutel op het span hebben hoeven zetten. Dat is bij het span waar we de demo's mee rijden nog niet het geval maar daarover later meer.
 

Bijlagen

  • IMG-20230819-WA0004.jpg
    IMG-20230819-WA0004.jpg
    181,3 KB · Weergaven: 12
Mooi resultaat, op mooi evenement

Ik ben er denk in 2019 vanaf EGT zondags heen gereden ,helaas was er dat weekend ook een ongeluk met foute afloop.

Volgende keer wil ik heel weekend dag is te kort.

Succes met verbeteringen
 
Leo zijn jullie 10 september in schoonhoven aanwezig?

Deze staat zoiezo in de agenda om met onze dochter is te gaan kijken.
 
Dat hangt ervan af. Mijn vriendin heeft een goede week geleden een nieuwe heup gekregen en ik speel momenteel voor mantelzorger. Kleine complicatie is dat mijn vriendin in Engeland woont en ik niet weet hoelang ik hier nodig ben. Misschien dat Wim wel in Schoonhoven rijdt met een andere bakkenist maar dat moeten we nog even bekijken.
 
Dat hangt ervan af. Mijn vriendin heeft een goede week geleden een nieuwe heup gekregen en ik speel momenteel voor mantelzorger. Kleine complicatie is dat mijn vriendin in Engeland woont en ik niet weet hoelang ik hier nodig ben. Misschien dat Wim wel in Schoonhoven rijdt met een andere bakkenist maar dat moeten we nog even bekijken.
Waarschijnlijk is je hulp nog hard nodig bij je vriendin, ik schat jou figuur net iets anders in als wat er in de bak zat...

Motor liep lekker zo in de club met zijspannen.(althans zo zag het eruit vanaf de zijkant)
 

Bijlagen

  • 20230910_145322.jpg
    20230910_145322.jpg
    397,5 KB · Weergaven: 6
Begrijp ik het goed.

Leo is in Engeland motoronderdelen aan het zoeken en bij zijn vriendin thee aan het drinken.

En in Nederland gaat de de racer prima rond zonder kapot te gaan.......
 
He Leo, heb jij nog tips voor Liesje (mijn jongste dochter)? Die heb ik ingeschreven voor de sidecar experience day van de DSRA. Ze kan niet wachten en kijkt al weken niks anders dan zijspan race filmpjes op YouTube. Zeker nu ze mail van Ilse de Haas heeft gehad.
 
He Leo, heb jij nog tips voor Liesje (mijn jongste dochter)? Die heb ik ingeschreven voor de sidecar experience day van de DSRA. Ze kan niet wachten en kijkt al weken niks anders dan zijspan race filmpjes op YouTube. Zeker nu ze mail van Ilse de Haas heeft gehad.
Wat is dat voor dag?
 
He Leo, heb jij nog tips voor Liesje (mijn jongste dochter)? Die heb ik ingeschreven voor de sidecar experience day van de DSRA. Ze kan niet wachten en kijkt al weken niks anders dan zijspan race filmpjes op YouTube. Zeker nu ze mail van Ilse de Haas heeft gehad.
Gaaf hoor, dan moet ik met de kleine meid nog wat vaker gaan kijken. Dan wil ze het misschien zelf ook gaan doen! Ze heeft nog 6 jaar de tijd om aan deze leeftijdsgrens te komen.

Ze is trouwens al wel 7 jaar bakkennist.
 
He Leo, heb jij nog tips voor Liesje (mijn jongste dochter)? Die heb ik ingeschreven voor de sidecar experience day van de DSRA. Ze kan niet wachten en kijkt al weken niks anders dan zijspan race filmpjes op YouTube. Zeker nu ze mail van Ilse de Haas heeft gehad.
leren pak aan, rugbeschermer wordt aanbevolen, laarzen zonder gespen en dan vooral genieten! Als twee van die oude kerels als Slijptol en Kwastert dat kunnen, kan Liesje dat zeker! ☝️Oja, en opletten als ze in één keer aan het remmen slaan
 
Laatst bewerkt:
He Leo, heb jij nog tips voor Liesje (mijn jongste dochter)? Die heb ik ingeschreven voor de sidecar experience day van de DSRA. Ze kan niet wachten en kijkt al weken niks anders dan zijspan race filmpjes op YouTube. Zeker nu ze mail van Ilse de Haas heeft gehad.
Nu nog even niet, maar misschien ga ik er zelf ook even kijkje nemen. Dan kan ik haar vast wel wat tips geven. Ben jij er dan ook bij?
En hier kan je natuurlijk ook alles vragen wat je weten wil.
 
Terug
Bovenaan Onderaan