Kleen Air Mod ZX6R

B07

MF veteraan
17 jul 2017
2.037
511
Spijkenisse
Ik vind het wel interessant om het Evap systeem te verwijderen van mijn ZX6R, ik wil zelf een olie Catch tank op het carterontluchting aan sluiten.

Als ik naar foto's kijk van de mod dan doppen ze carterontluchting af of verbinden die met elkaar.
Dan vraag ik me gelijk af krijg je niet een onwijs hoge carter druk op deze manier want, het kan toch nergens meer naar toe ventileren :?
te76s33ut0.jpg

6p9cjcyvx.jpg
 
1ste foto is een voorbeeld ? 2de foto jouw moto ?

buisje maken zoals op eerste foto, of gewoon afdoppen, bespaar je nog wat extra grammetjes ;)

darm die onderaan op de foto in het midden van het blok vertrekt is je carterontluchting. alles wat na die darm komt er af smijten, en op die darm je oil catch tank aansluiten.
 
Laatst bewerkt:
Nee zijn foto"s van internet.

Oké een catch tank op de carter ontluchting.

Als je de kleppendeksel gaat dichtmaken zoals op de 1e foto, ontstaat er dan geen hoge druk onder de kleppendeksel of, condens?
Is het niet beter daar een filter op te zetten?
 
Nogmaals, lees je eerst eens in ;)

Dan weet je wat je doet. Nu kopieer je lukraak iets wat je op internet gelezen hebt zonder dat je weet wat het doet.

Je kunt dus ook niet zelf een beslissing nemen of het wel verstandig is, zoals je met alles moet doen wat je op internet leest.

Of ga je ook de uitlaat afdoppen als je ergens leest dat dit goed is?
 
Dat is je carterontluchting niet.

Verdiep je eerst maar eens wat EVAP doet.


Ja dat is inderdaad iets anders maar goed, de vraag gaat over de carterontluchting en, al die zooi die er aan vast zit.

Als je de kleppendeksel gaat dichtmaken zoals op de 1e foto, ontstaat er dan geen hoge druk onder de kleppendeksel of, condens?
Is het niet beter daar een filter op te zetten?

je moet wel een beetje moeite doen te proberen te begrijpen wat er geschreven wordt ...

Ik vind het wel interessant om het Evap systeem te verwijderen van mijn ZX6R

waarom eigenlijk ? heb je er last van ? weegt je motor teveel ? vind je het niet mooi ?
 
Die zooi zit in de weg, het staat niet mooi en, het ken er gewoon uit.

Ik heb me er zeker wel in verdiept, ook nu door vragen te stellen over dingen die me niet duidelijk zijn.
Aangezien jullie daar ook geen antwoord op kunnen geven weten jullie het zelf dus ook niet?
 
Nou vertel mij dan eens wat het evap systeem op jouw motorfiets doet, want dat verschilt ook per motor.

Wat zit er op aangesloten, waar gaat het naar toe en waar komt het uiteindelijk uit?
 
Die zooi zit in de weg, het staat niet mooi en, het ken er gewoon uit.

Ik heb me er zeker wel in verdiept, ook nu door vragen te stellen over dingen die me niet duidelijk zijn.
Aangezien jullie daar ook geen antwoord op kunnen geven weten jullie het zelf dus ook niet?

Voor wat zit het in de weg?
Rij je zonder tank dat je er de hele tijd naar zit te kijken? *D

De enige reden waarom je dit zou doen is omdat je jouw motor wilt af laten stellen.

Anders is het een nutteloze mod. Je merkt er in de praktijk geen reet van.
 
Laatst bewerkt:
Er staat nergens een antwoord op de vraag, of je last krijgt van drukopbouw of condens vorming, als je het aansluit zoals op de 1e foto.

Bij auto's zetten ze namelijk op de kleppen deksel ook een filter of catch tank op die slang,( bij een clean air mod) daar komen namelijk oliedampen uit
 
Ik heb inderdaad block off plates geplaatst om de motor af te laten stellen.
Maar mijn carterontluchting (die slang van carter naar airbox) is nog in takt volgens mij (is al 5j geleden).
 
Laatst bewerkt:
Dat is ook een must, want anders meet je "valse"\ foutieve waardes en stel je dus verkeerd af.

Een andere reden waarom je dit zou doen is omdat je enorm goed "12 o'clock" wheelies kan en er daardoor olie de airbox in kan lopen.

Iets anders is mij niet bekend.

Ik meen dat bij mijn CBR is de aansluiting van de slang op airbox middels een rubber afgedicht.
 
Laatst bewerkt:
Dat is ook een must, want anders meet je "valse"\ foutieve waardes en stel je dus verkeerd af.

Een andere reden waarom je dit zou doen is omdat je enorm goed "12 o'clock" wheelies kan en er daardoor olie de airbox in kan lopen.

Iets anders is mij niet bekend.

Bij een defect kan je wel nadelige effecten hebben en de onderdelen zijn duur. Er afhalen is dan wel degelijk een optie.

Zelf gedaan, charchoal cannister roestig en gescheurd, leidingen uitgedroogd en reedvalve kaput.

Ook bij een auto (elektronisch gestuurd) eens aangepast /verwijderd ivm stank in de auto (hele systeem luchtte bijna direct in de luchtinlaat van de clima. Systeem was niet te verplaatsen en klep gaf intermittend storingen.

Zelfde idee met PAIR, ploffen bij aftermarket uitlaat of defecten= weg.
 
Vind dit een raar topic zeker omdat je ook die andere heb geopend?

Welke sproeier?

Ik weet dat op een GPZ/EX500 dit systeem alleen zat op de California modellen vanwege milieu eisen. In principe kun je het weghalen als je weet wat je doet...
 
Laatst bewerkt:
Je vraagtnaar drukopbouw en condens, beide een ding die alleen door de carterontluchting lopen, die moet je dus niet afdoppen. Sowieso niet.

Een oil catch can tussen carterontluchting en luchtfilter kan wel om de drap uit je filter te houden.

Evap is een systeem om dampen (ik denk hier hoofdzakelijk benzinedampen) terug de motor in te sturen ipv de open lucht in. Er zit soms een koolstoffilter op die dan eventueel wel naar de buitenlucht aflaat

Pair (waar de 1e foto op lijkt) is een systeem om verse lucht te mengen in de uitlaatzijde om onverbrande dampen benzine alsnog in de uitlaat tot verbranding te brengen. Die kan je afdoppen zonder problemen d.m.v. plaatjes. Zoals op foto 1 zou ik het nooit zelf doen, systeem er uit is er ook uit en niet half half.
 
Terug
Bovenaan Onderaan