Klein beetje advies nodig voor koppakking vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jippo

Die hard MF'er
16 okt 2008
443
3
Helaas is mijn koppakking gescheurd van mn ZXR400 51.xxx

Nou ben ik redelijk technisch en heb mn schakelbak al mogen vervangen! maar mn kleppen en dergelijke er afhalen heb ik nog nooit gedaan.

Waar moet ik opletten? dat 'die' (ben de naam ff kwijt) streepjes gelijk staan aan mn koprand en dan met een tirap mn nokasketting vast zetten zodat die niet verplaatst.

Verder nog dingen om op te letten? :}

Kleppen zijn pas gesteld dus dat hoeft niet meer.

Alles dr af > nieuwe pakkingen dr op > en het er weer dr in leggen
 
het maakt niet uit of ze aan de binnenkant of buitenkant staan, als je de onsteking ook maar op de goede T hebt staan.

Dat tellen van tandjes is een beetje onzin, gewoon de T van de ontsteking op de goede plek zetten en vervolgens de nokkenassen erin hangen en op het oog het streepje gelijk zetten.

Het kan zijn dat als de boel nog niet helemaal vast zit en de spanner zit er nog niet in dat de streepjes niet helemaal 100% gelijk staan. Draai hem dan een paar keer rond, blijkt dat hij dan nog niet helemaal goed staat dan moet je hem een tandje verleggen
 
zo'n blok heeft niet de precisie van een splinternieuwe gp fiets ;)
Als de streepjes 'ongeveer' gelijk staan is het goed, niet 2 of 3mm verschoven dat is wel verkeerd.
Als de boel nog niet op 'spanning' staat met geleiders, ketting spanner enz erin staat het ook nooit 100% goed.

Voor de zekerheid moet je altijd je krukas een paar rondjes draaien voordat je hem start, merk je dat hij teveel weerstand geeft of klemloopt dan zit er iets niet goed, maar als je het doet zoals het wphb zit het goed :)
 
Zit er niet iets van een geleider/blok in het kleppendeksel waardoor de ketting mede op spanning wordt gezet?
Het lijkt mij dat het niet meer of minder is dan de zaak op tijd zetten, kleppendeksel erop en spannen die handel. Dat slappe stuk boeit niet zolang de ketting niet verspringt.

Distributie ketting spannnen ZXR400, hoe? leesvoer
 
Laatst bewerkt:
Geloof het of niet, Het is gelukt! Laatste vraag die resteerd. Hoe weet je of je tegen je kleppe aankomt? voel je dat als je met de hand door draaid? (krukas) krijg je dan een beetje weerstand ofzo? of hoor je hem er duidelijk tegen aan tikken?

das de laatste vraag :D :P
 
hij moet gewoon soepel ronddraaien, als je teveel weerstand krijgt dat je hem niet met een ratel op je krukas meer rond krijgt dan druk je waarschijnlijk tegen een klep aan

t is wel handig om je bougies eruit te halen als jeje krukas ronddraait anders gaat het helemaal zwaar ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan