Jasper2takt
MF'er
- 22 feb 2020
- 204
- 52
Wanneer ik met een koude motor wat kracht vraag van de motor komen er blauwe walmen uit de uitlaat.en ook wanneer ik het gas loslaat komt er ook blauwe rook uit.Op welk moment kwam er blauwe rook uit de uitlaat. Op het moment dat je gas geeft, of wanneer je het gas los laat?
Beste Bedankt voor uw antwoordDat van die warmte is onzin. Klepseals kunnen verouderd en gescheurd zijn. Er hoeven ook geen klepseals aanwezig te zijn. Afhankelijk van wat de motor gelopen heeft kunnen de klepgeleiders ook versleten zijn.
Ik zou de kop er even afhalen en de kleppen er uit halen.
BesteNu maak je me in de war, als het blok nog maar 6 maanden oud is kan de garantie niet verlopen zijn. Wettelijk heb je al recht op 2 jaar garantie. Ook na een revisie heb je recht op garantie, ik dacht 3 maanden. Dan is de kool aanslag ook wel heel extreem.
Als je de kop er al af hebt moet je de klepjes er toch uithalen. Dan voel je ook wel of ze speling hebben in de geleiders. Wat je omschrijft met gedeeltelijk glimmende klepstelen lijkt of de seals er scheef op zitten. Dan zijn ze er dus niet goed opgezet. Maar kleppen horen ook te draaien, dan is het ook raar dat ze aan een kant meer gesleten zijn dan aan de andere kant. Dan zou ik gaan denken dat je kleppen niet recht op de zittingen staan en dus schranken in de geleiders. Dat is helemaal link, dan dragen ze niet goed en breken op termijn.
Begin eens met benzine/wasbenzine/petroleum in de verbrandingskamer te gieten en te kijken of dat niet weglekt langs de kleppen.
Kleine tip. Wel eerst klepsteel en geleder ontvettenOver garantie kunnen we een heel topic opzetten, maar wat de leverancier op zijn papier zet hoeft niet de wet te zijn. Er zijn legio voorbeelden van contracten waar onzin in staat.
Hoeveel speling je voelt kan ik natuurlijk niet beoordelen. Dat je speling voelt vind ik al een reden voor twijfel. Een andere test is het dichthouden van een uiteinde van de geleider en dan de klep er op zijn eigen gewicht in laten zakken. Dat moet heel lang duren. Als dat 2 seconden duurt is de geleider te ruim. Kleppen moeten altijd draaien, telkens wanneer hij open gedrukt wordt draait hij een stukje. Dus in die zes maanden zijn de kleppen honderden keren rond geweest.
Over garantie kunnen we een heel topic opzetten, maar wat de leverancier op zijn papier zet hoeft niet de wet te zijn. Er zijn legio voorbeelden van contracten waar onzin in staat.
Hoeveel speling je voelt kan ik natuurlijk niet beoordelen. Dat je speling voelt vind ik al een reden voor twijfel. Een andere test is het dichthouden van een uiteinde van de geleider en dan de klep er op zijn eigen gewicht in laten zakken. Dat moet heel lang duren. Als dat 2 seconden duurt is de geleider te ruim. Kleppen moeten altijd draaien, telkens wanneer hij open gedrukt wordt draait hij een stukje. Dus in die zes maanden zijn de kleppen honderden keren rond geweest.
De enige vorige topic hiervan was toen hij zo lichte plofjes haf in de uitlaad en het probleem was als je het topic gevolgd day de cdi niet goed werkte dus over welke problemen heb je het nu eigenlijk.Als dit het zelfde blokje is uit al de vorige topics dan heeft deze al een hele geschiedenis van problemen,
misschien tijd om er iets anders in te hangen,en dan beter iets niet chinees,want dat is dweilen met de kraan dicht.
Originele Honda blokjes zijn 1000x betrouwbaarder.
Als ik de klep er in steek valt hij er niet in door eigen gewicht pas als ik er zelf licht op duw gaat hij naar beneden. Ik heb alles ontvet.Over garantie kunnen we een heel topic opzetten, maar wat de leverancier op zijn papier zet hoeft niet de wet te zijn. Er zijn legio voorbeelden van contracten waar onzin in staat.
Hoeveel speling je voelt kan ik natuurlijk niet beoordelen. Dat je speling voelt vind ik al een reden voor twijfel. Een andere test is het dichthouden van een uiteinde van de geleider en dan de klep er op zijn eigen gewicht in laten zakken. Dat moet heel lang duren. Als dat 2 seconden duurt is de geleider te ruim. Kleppen moeten altijd draaien, telkens wanneer hij open gedrukt wordt draait hij een stukje. Dus in die zes maanden zijn de kleppen honderden keren rond geweest.
Omdat ik op de klepsteel van als ik in de uitlaat keek olie zag op de klep en enkel olie op de kant die het laagst ligt alles erboven zie ik geen olie dus daarom denk ik dit. En ooj omdat hij pas begint te roken na even te draaien wanneer de uitlaad pas warm heeft.Hoe weet je dat het de klepseals zijn? Kan ook de olieschraper zijn..
Zegt nietsOmdat ik op de klepsteel van als ik in de uitlaat keek olie zag op de klep en enkel olie op de kant die het laagst ligt alles erboven zie ik geen olie dus daarom denk ik dit. En ooj omdat hij pas begint te roken na even te draaien wanneer de uitlaad pas warm heeft.
Klopt!Klepseals zijn wel een stuk waarschijnlijker. We hebben het niet over een Engelse eenpitter met gietijzeren cilindervoering en 50k op de teller.
Dan was dit een ander blok?De enige vorige topic hiervan was toen hij zo lichte plofjes haf in de uitlaad en het probleem was als je het topic gevolgd day de cdi niet goed werkte dus over welke problemen heb je het nu eigenlijk.
Ja dit was een ander blok het blok nu is een varioautomaat zoals een scooter ongeveer dan kan hij niet uit versnelling springen he.Dan was dit een ander blok?
125cc dirtbike/pitbike schiet uit 2 de versnelling
ijbeste lezers. Ik heb een 125cc chineese dirtbike met 4 versnellingen. het schakelpatroon is(1n234). als ik er mee rij dan is het bijna onmogelijk om hem in zijn 2 de versnelling te krijgen. en als het lukt schiet hij 9 op de 10 keer terug naar neutraal. als ik stil sta en hem probeer in de 2...www.motor-forum.nl
Maar als ik naar de foto kijk dan lijkt het erop dat het gewoon langs alles via de klepsteel naar beneden zeikt.Als de klepseals lekken zou eerder de inlaatklep nat van de olie zijn.Daar heb je onderdruk bij gas los.