Hij heeft het over de uitlaat kleppen. Hij zegt ook hoe strakker de kleppen hoe meer vermogen ivm verder open gaan.
Ik zal hem morgen nog eens bellen voor de zekerheid.
Nog eens gebeld. En hij doeld indd op de exhaust kleppen, die worden in de racerij wel op 0.18 gezet. ipv de minimale norm van 0.24.
Verder om een honderdste moet ik me dus geen zorgen maken. Honda gebeurt bijna nooit wat mee.
Ook nog een andere vent gebeld die zegt ook geen zorgen maken. Doet ook weel in motoren.
Lekker eigenwijs ja. Kijk de volgende winter wel weer. Of ik schop dit topic omhoog om jullie gelijk te geven nadat mn kleppen zijn vastgelopen
Groetnis ut fryslan
Nog eens gebeld. En hij doeld indd op de exhaust kleppen, die worden in de racerij wel op 0.18 gezet. ipv de minimale norm van 0.24.
Verder om een honderdste moet ik me dus geen zorgen maken. Honda gebeurt bijna nooit wat mee.
Ook nog een andere vent gebeld die zegt ook geen zorgen maken. Doet ook weel in motoren.
Lekker eigenwijs ja. Kijk de volgende winter wel weer. Of ik schop dit topic omhoog om jullie gelijk te geven nadat mn kleppen zijn vastgelopen
Groetnis ut fryslan
ik denk dat de TS er tegen opziet om de nokkenassen eruit te halen.
ik denk dat de TS er tegen opziet om de nokkenassen eruit te halen.
Volgens mij kan je bij de meeste moderne motoren de stelplaatjes er zo tussenuit wurmen en kan je de nokkenassen gewoon laten zitten. Vandaar (onder andere volgens mij) dat er nogal collectieve verbazing is dat de TS daar niet een half uurtje voor neemt.
Volgens mij kan je bij de meeste moderne motoren de stelplaatjes er zo tussenuit wurmen en kan je de nokkenassen gewoon laten zitten.
Hallo,
Ben bezig met een grote beurt.
Ik heb een fireblade uit 2002 een 954. Heeft nu 42000 gedraaid. Heb verder geen onderhoudsboekjes oid.
Nu ben ik bezig met kleppen stellen. Ik heb ze gecontroleerd en kom op het volgende uit:
EX: 0.26/0.26/0.23/0.25/0.27/0.24/0.25/0.24
IN: 0.13/0.14/0.13/0.13/0.14/0.12/0.15/0.13
IN moet 0.16 zijn en mag 0.03 afwijken
EX moet 0.27 zijn en mag ook 0.03 afwijken
Er staat dus 1 uitlaat en 1 inlaat klep 0.01 te krap. Er is gemeten bij 14 graden celcius ongeveer.
Bij de 41000 km is hij op de testbank geweest met pc3 en laser works. Verder prima in orde. Als je ze stelt heeft dat ook invloed op de afstellingen?
Wat zouden jullie doen? Stellen of zo door rijden? Heb er iemand bij gehad die in de motoren zit en die zegt dat het wel mee valt. Hij zou het zo laten.
Kijk ook even watvoor afwijking van 0,03 hij mag hebben. Soms staat er +0,03 dan mag hij alleen 0,03 ruimer zijn. Soms staat er -0,03 dan mag hij alleen 0,03 krapper staan. En soms staat er +-0,03 dan mag hij max. 0,03 krapper of ruimer staan. Zien veel mensen over het hoofd!
Kijk ook even watvoor afwijking van 0,03 hij mag hebben. Soms staat er +0,03 dan mag hij alleen 0,03 ruimer zijn. Soms staat er -0,03 dan mag hij alleen 0,03 krapper staan. En soms staat er +-0,03 dan mag hij max. 0,03 krapper of ruimer staan. Zien veel mensen over het hoofd!