kloppend geluid

philip2470

MF'er
1 nov 2013
106
4
retie
Het gaat over een yamaha virago xv1100 van 1986. Iemand een idee wat het kloppend geluid zou kunnen zijn?
Onduidelijk of het uit de cilinders komt of uit de versnellingsbak.
bedankt

 
Laatst bewerkt:
Ondertussen een krukas gevonden. Hoe heb je hem er terug ingekregen? Kan online geen goede krukas trekker vinden, allemaal M10 en M12. Het draadeinde van de virago is M16.
Dat heb je snel gefixt :t Waar kwam die vandaan?

In de manual staat inderdaad dat je de krukas erin moet trekken. Ik heb dat andersom gedaan, je kan de krukas ondersteunen op de juiste krukwang met een stuk massief staal of aluminium tussen de krukwangen. Volgorde weet ik even niet 110%, eerst het lager in het carter of eerst op de krukas. Volgens mij eerst in het carter.

Het is dus een kwestie van veel vulblokjes om alles netjes onder de pers te krijgen. En daar heb ik er zat van op het werk. Ik kijk straks even of ik nog foto's heb!

EDIT: Ik zie dat je niet extreem ver weg woont, mocht je de mogelijkheden niet hebben.... dan mag je langskomen met het handeltje.
 
Heb nog wat foto's van carterhelften onder de pers gevonden....
1669493357515.png

1669493385380.png

1669493421387.png

1669493445528.png

1669493478079.png


Inderdaad eerst het lager in het carter, krukas op de juiste wang ondersteunen met een stapel blokjes, carter eroverheen en een beetje in balans houden, stapeltje vulstukken over de kruktap en netjes op de binnenring van het lager drukken, kind kan de was doen _O- andere carterhelft schuift er uiteindelijk zo overheen.
 
  • Leuk
Waarderingen: PLR
Dat heb je snel gefixt :t Waar kwam die vandaan?

In de manual staat inderdaad dat je de krukas erin moet trekken. Ik heb dat andersom gedaan, je kan de krukas ondersteunen op de juiste krukwang met een stuk massief staal of aluminium tussen de krukwangen. Volgorde weet ik even niet 110%, eerst het lager in het carter of eerst op de krukas. Volgens mij eerst in het carter.

Het is dus een kwestie van veel vulblokjes om alles netjes onder de pers te krijgen. En daar heb ik er zat van op het werk. Ik kijk straks even of ik nog foto's heb!

EDIT: Ik zie dat je niet extreem ver weg woont, mocht je de mogelijkheden niet hebben.... dan mag je langskomen met het handeltje.
Ik heb die motor gekocht. https://www.motoparts.eu/nl/onderde...s.be&utm_medium=referral&utm_campaign=easyads

De krukas bleek nog goed te zijn, bedankt voor de tip.
 
Je zou de ruimte tussen de wangen ook op moeten vullen als je op deze manier werkt.

Heb je de slingering van de krukas nog gemeten na het monteren?
Nee heb ik niet gdaan, hoeft in deze set-up ook niet. Ik ondersteun alleen de wang waarop geperst wordt, dus dat gaat goed, ik druk op de binnenring van het lager dat al in het carter zit, de krukas krijgt zo geen krachten te verwerken die hem zouden kunnen vervormen. Als je het zaakje omdraait heb je een punt dan ondersteun je het carter en druk je op de krukas en dan is dat uitvullen wel een goed plan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan