klx250 vraagjes

je moet inderdaar acrobad reader hebben om het te openen is een pdf, (staat ook op pdfworld) acrobat reader kun je gewoon downloaden kijk maar op google.
 
Oh oke, dacht dat dat verplicht was.
Een legaal offroadje moet dus dit hebben:

-snelheidsmeter
-knipperlichten
-spiegels

fietsentellertje zit erop, het lastigste worden dan de knippers..


Knipperlichten zijn niet verplicht. als je ze niet hebt, dan ben je verplicht je hand uit testeken.

Rechter spiegel is ook niet verplicht, linker daar in tegen wel.

wat wel verplicht is qua verlichting:

stadslicht
dimlicht
grootlicht
achterlicht
remlicht, bedient door voet- en handrem.
kenteken verlichting
reflector achter.
 
Ik heb dat acrobat gebeure gedownload, denk dat ik hem nu wel kan openen.
ben niet zo handig met computers.. :p

Knipperlichten zijn niet verplicht. als je ze niet hebt, dan ben je verplicht je hand uit testeken.

Rechter spiegel is ook niet verplicht, linker daar in tegen wel.

wat wel verplicht is qua verlichting:

stadslicht
dimlicht
grootlicht
achterlicht
remlicht, bedient door voet- en handrem.
kenteken verlichting
reflector achter.


stadslicht=grootlicht?
kenteken verlichting=achterlicht?

wist niet dat je remlicht ook op je voorrem moest zijn aangesloten, dat is wel apart.
Zal eens kijken hoe ik dat moet gaan fixen.
En dat dimlicht komt automatisch als je een schakelaar aansluit? Heb nu gewoon een aan en uitknop voor de verlichting. Remlicht werkt iig wel met de achterrem.

Die knippers zijn wel handig, maar als ze niet verplicht zijn is dat van latere zorg.
Wil de motor eerst legaal maken, daarna komen de andere zaken :9
Heb wel zin om eraan te gaan werken!
 
stadslicht=grootlicht?
kenteken verlichting=achterlicht?

Wrong!

Stadslicht is dat kleine lampje wat in de koplamp zit.

Linkerfoto, aan de onderkant, kleine lampje, das je stadslicht.
full


En vaak is het iid zo, dat het achterlicht, aan de onderkant wit licht schijnt.


Motoren na 31 december 1996 moeten wel knipperlichten hebben, maar aangezien deze KLX van 1994 is, hoeft ie idd geen knippers te hebben.

Ah, das nieuw voor mij, merci voor de info! :]
 
Laatst bewerkt:
Motoren na 31 december 1996 moeten wel knipperlichten hebben, maar aangezien deze KLX van 1994 is, hoeft ie idd geen knippers te hebben.
TENZEI ze er standaart opzitten, dan moet het wel volgens mij (niet 100% cker)
 
TENZEI ze er standaart opzitten, dan moet het wel volgens mij (niet 100% cker)

'Tenzei', nieuw Japans merk? :+

Nope, dan schijnt dat dus NIET te hoeven. Ze moeten er alleen hoe dan ook opzitten als de motor in gebruik is genomen na 31 dec. 1996 staat in het wetboek.

Zoek hier op het forum maar eens op 'knipperlicht verplicht'. :)

Maar dan nog. Op de weg rijden zonder knipperlichten vind ik echt kl*te. Hand uitsteken kan soms gewoon niet, levert soms 'gevaarlijke' situaties op. Geef mij maar gewoon knipperlichten en 2 spiegels. Dan maar wat meer luchtweerstand.... :P
 
heyy

Als ik nou die knipperlichten aansluit, wat voor gevolgen heeft dat voor mijn bedrading etc.
Moet ik met weerstandjes en elektrische zooi gaan kloten?
Dat is niet mijn sterkste kant namelijk, maar ik wil er wel knipper op uiteindelijk.
Gaat dan niet bijvoorbeeld mijn achter/voor licht haperen omdat er teveel stroom gebruikt word?

het zal wel wisselstroom zijn, weet niet of meerdere aansluitingen dan gevolgen hebben op het voltpercentage dat de onderdelen krijgen?
 
Laatst bewerkt:
Nog even een vraagje, waar kan ik vinden hoeveel blokolie ik erin moet doen?
Heb de olie al aangeschaft maar weet niet hoeveel ik erin moet kieperen, dacht dat wel te kunnen vinden maar heb nu al lang gezocht en geen resultaat.
Misschien weet 1 van jullie het?
 
Nog even een vraagje, waar kan ik vinden hoeveel blokolie ik erin moet doen?
Heb de olie al aangeschaft maar weet niet hoeveel ik erin moet kieperen, dacht dat wel te kunnen vinden maar heb nu al lang gezocht en geen resultaat.
Misschien weet 1 van jullie het?

Staat in het WPH, maar als je dat niet hebt kan een willekeurige dealer dat zo voor je opzoeken.
 
Staat meestal op je rechtercarterdeksel. 1.3 liter zonder oliefilterwissel en 1.4L met oliefilterwissel.

Binnen 5 seconden gevonden.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt,

Staat er bij mij niet op hoor.
Heb verschillende dealers gebeld, 1 zei dat het 1,9 liter was en dat heb ik er dan ook ingegooit (iets minder)
Weet je zeker dat het 1,3 is?
Dan moet ik weer even wat ml's eruit gaan proberen te krijgen denk ik?
 
1.9 is veelste veel, je carter is niet zo heel groot. Heb je er teveel olie inzitten dan maak je je blok ook stuk. Maar je hebt toch wel een kijkglaasje of een peilstok? Daar kan je precies op aflezen hoeveel erin moet zitten en dan had je ook kunnen zien dat 1.9 liter veelste veel was.

Lekkere dealers trouwens ;)
 
Laatst bewerkt:
jah, maar een klx 250 r kom je ook niet zoveel tegen in nl geloof ik.
Lastig info en onderdelen vinden, maar het is niet anders :P

kijkglaasje of pijlstok?
Er zit geen soort raampje in me blok waarmee ik naar binnen kan kijken iig als je dat bedoeld?, pijlstok heb ik ook niet. Heb hem 2ehands en diegene had dat stokje denk ik ook niet.

Maar ik heb er 1,7 l ingegooid zonder filterwissel omdat ik 1,9 wel erg veel vond klinken (ik dacht vraag eerst even op het forum voordat ik meer erin doe).
Waarom ik dan die 1,7 er al heb ingedaan weet ik eigenlijk ook niet haha.

Bij het aftappen heb ik de bout eruit gedraaid en het blok uit laten druipen.
Daarna iets naar links geheld (daar zit de bout) en toen kwam er nog wat uit.
Is hij zo goed leeg? heb hem niet lang en niet erg schuin gehouden.

Op het blok staat trouwens 1,5l, het staat er klein op... vorige keer over het hoofd gezien dus (was schemerig)
Stom van me, had ik kunnen weten maar goed.

Hoeveel l moet ik er nu uithalen?
-1,7 l erin gegooid zonder filterwissel
-blok leeg laten druipen zoals ik verteld heb

dus 1,7-1,3= 0,4 of moet je de motor echt helemaal schuin houden zodat ook de olie achterin goed naar het aftappunt komt? Want dan heb ik hem denk ik niet 100% geleegd.

Bedankt voor je hulp, je hebt me echt al veel geholpen!
 
Laatst bewerkt:
Je moet met een theelepeltje gewoon wat olie eruit scheppen. Als er 1500ml op je blok staat, kan dat er in. Ik zou er niet meer in doen. Waar nog meer olie zit, is in je filterhuis (van je oliefilter). Maar als je de filter niet verwisselt, lekker laten zitten.

Aan het dopje op je motorblok moet een klein peilstokje zitten. Zit dat er niet, dan bij een Kawasaki dealer navragen of dat er origineel wel aan moet zitten (ik zet van wel!) en zo ja, dop bestellen. Anders kom je er nooit achter of hij olie verbruikt of te weinig heeft.


Dus gewoon je olie eruit laten lopen en gewoon opnieuw olie erin doen, maar dan maximaal 1500ml zoals op het blok staat aangegeven, blijkbaar heeft de site waar ik de info vanaf heb dus niet helemaal gelijk (al is 1,3 ook nooit slecht, maar als er 1500ml op staat zou ik me daar aan houden en niet meer).
 
oke, dus er zit in totaal 1500 ml in?
Waarvan 100 ml in de oliefilter zit en die is niet verwisseld.

Dus dan had ik er 1400 in moeten gooien..
heb ik 300ml teveel erin gedaan.
Dan zal ik dat eruit pompen met een slangetje en dan is het goed geloof ik.

Ik ga die olie gewoon elk jaar verversen, incl filter vanaf nu.
Denk dat dat wel netjes is, ik weet niet echt wat de normale marge is maar daar zal ik onder gaan zitten (dus wat eerder vervangen dan volgens het boekje).
Dat dopje moet ik dan gaan bestellen namelijk. Ik denk dat ik daar niet zo makkelijk aan ga komen aangezien ze de blokinhoud al niet weten :p
 
Laatst bewerkt:
Dat dopje bestel je bij de kawasaki dealer. Ik denk dat een KLX250 ook gewoon normaal gesproken er een stokje aan heeft zitten. Mijn XR250 had dat zelfs... dus gewoon een vuldop bestellen voor een KLX250 van 1994. Of ga eens langs een crosszaak, die kunnen je het ook zo vertellen.

Misschien kan je op Ebay nog wel een werkplaatshandboek vinden van een KLX250? Dat zou erg makkelijk zijn voor verder onderhoud. Je moet immers ook de kleppen zo nu en dan stellen en dan is een interval handig en de juiste afstelling van de kleppen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan