km standen betrouwbaar?

mxl

MF'er
23 mrt 2003
198
0
Den Haag
Ik ben bezig met de aanschaf van een pan. Ik weet dat over het algemeen de pan wordt gebruikt om veel km's mee te maken, nu zie je alleen bijna nooit een pan te koop staan met een extreem hoge km stand. Alle pan's (bouwjaar 91) die ik heb gevonden op internet hebben een km-stand tussen de 60 en 100.000 km. Voor mijn gevoel is dit weinig. Kloppen de km-standen over het algemeen een beetje, of heb ik grote kans dat ik er een koop met een extreem hoge km stand, waarvan de km-teller is teruggedraait.
 
Gewoon iemand meenemen die er verstand van heeft :? 50.000 km verdoezel je niet zomaar, bv remschijven, lagers, steenslag, etc geven een indicatie van de werkelijke km stand.

suc6
 
of je koopt er een met 15k op de teller en versleten voetsteunen ja meneer dit is de originele km stand !!!! DUHUH!!
 
je kan ook eens naar de speling van de koppelingshendel kijken (verticale)en voorwiel van de grond en dan de speling in het balhoofd constateren, of juist niet ;)

Succes ermee
 
je kan ook eens naar de speling van de koppelingshendel kijken (verticale)en voorwiel van de grond en dan de speling in het balhoofd constateren, of juist niet ;)

Succes ermee

je kunt ook eens ruiken...misschien ruiktie wel muf...of is de kleur verkleurd...of niet.... :?

Kortom, als iemand de hele motor aanpakt (steps.handvaten etc.) ziet geen hond wat de echte km-stand geweest is...helaas...
 
Ik ben bezig met de aanschaf van een pan. Ik weet dat over het algemeen de pan wordt gebruikt om veel km's mee te maken, nu zie je alleen bijna nooit een pan te koop staan met een extreem hoge km stand. Alle pan's (bouwjaar 91) die ik heb gevonden op internet hebben een km-stand tussen de 60 en 100.000 km. Voor mijn gevoel is dit weinig. Kloppen de km-standen over het algemeen een beetje, of heb ik grote kans dat ik er een koop met een extreem hoge km stand, waarvan de km-teller is teruggedraait.
Gemiddeld rijd ik 5.000 km per jaar op de motor (en 50 - 60.000 in de auto), het ene jaar meer, het andere minder. Dus een Pan van 10 jaar oud met 50.000 op de teller kan best kloppen. Ik ken er ook nog die minder rijden. Toen ik mijn vorige fiets na 10 jaar weg deed, stond er 55.000 op de teller.
 
voetsteun rubbers zeggen niet veel!
collega van me had een firestorm en daar sleten ze als een gek (5/6000 km?)
steenslag op de voorvork zegt wel iets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan