Kniepijn tijdens het rijden

BGL Racing

Banned User
16 jan 2003
12.702
2
Twente
Ik word er niet goed van.

Tijdens het rijden heb ik flinke pijn in m'n knieën. Dit komt niet door de rijwind waar ze aan blootgesteld worden, maar door de houding van de knieën. Ze moeten dus teveel buigen waardoor ik last krijg. Dit heb ik ook in de trein wanneer het druk is dus daaruit concludeer ik dat.

Het is niet een beetje pijn maar echt zware steken voorin m'n knie. Tijdens een toerritje gisteravond ben ik dan ook meerdere malen afgestapt om even te strekken, en tijdens het rijden vaak even staan en strekken. Maar dat is natuurlijk geen oplossing want het rijdt niet lekker.


Zijn er meer die hier last van hebben en wat hebben jullie eraan gedaan? Alhoewel ik eigenlijk denk dat er niks aan te doen is, maar je weet maar nooit he. Wil gewoon deze motor (CBR600F) blijven rijden B|
 
das k*t

Kan je je steppies niet verplaatsten, waardoor je wat ruimer komt te zitten
 
ff copy en pasten uit een anders topic, ik ben lui vandaag ;)
Ik heb 2 verrotte knieën (knieschijven gekanteld, kraakbeen slecht/weg en ontstoken pezen) waardoor ik altijd pijn heb. Helaas kan ik de meeste dingen (fietsen, stuk lopen, lang in een houding zitten, sporten) eigenlijk niet doen.

Toen ik begon met lessen (4 uur per dag) zat ik 's avonds op de bank te janken van de pijn maar ik moest en zou dat roze papiertje halen! Ik heb nog steeds last van mijn knieën tijdens het rijden, zeker als ik (een paar dagen achter elkaar) lange stukken rij maar dat heb ik er voor over. Het nadeel is alleen dat ik dan daarna niet echt meer soepel kan lopen/zitten...

Een aanpassing is helaas niet mogelijk al zal ik dus nooit op een motor kunnen rijden waar ik meen benen op moet vouwen (ss bijvoorbeeld). Gelukkig heb ik ook een sport gevonden die ik met enige aanpassingen kan doen, al kan ik regelmatig de dag erna slecht lopen/zitten vanwege de pijn.

Ik ben hier helaas mee getrouwd en het grootste nadeel vind ik het onbegrip van mensen :X
Hoe vaak ik wel niet 'Ach, dat kan je toch best!' te horen krijg :( :j

Ik hoop dat er voor jou wél een oplossing is!
 
Ik word er niet goed van.

Tijdens het rijden heb ik flinke pijn in m'n knieën. Dit komt niet door de rijwind waar ze aan blootgesteld worden, maar door de houding van de knieën. Ze moeten dus teveel buigen waardoor ik last krijg. Dit heb ik ook in de trein wanneer het druk is dus daaruit concludeer ik dat.

Het is niet een beetje pijn maar echt zware steken voorin m'n knie. Tijdens een toerritje gisteravond ben ik dan ook meerdere malen afgestapt om even te strekken, en tijdens het rijden vaak even staan en strekken. Maar dat is natuurlijk geen oplossing want het rijdt niet lekker.


Zijn er meer die hier last van hebben en wat hebben jullie eraan gedaan? Alhoewel ik eigenlijk denk dat er niks aan te doen is, maar je weet maar nooit he. Wil gewoon deze motor (CBR600F) blijven rijden B|

rij je wel relaxed op je motor ?
heb het soms as ik te krampachtig op me moto zit of iemand achterop heb voor langere tijd.

offe zit je broek misschien te strak om je knieen as je op de motor zit ?? kan soms ook een probleem zijn.
 
Dank Spider, had dat stukje al gelezen.

Ik ben echter ook al wel geopereerd aan m'n knieën maar dat heeft geen resultaat gehad. Heb m'n sport voetbal omgezet in een passievere vorm: keepen, omdat ik niet meer kon voetballen.

Kan dus ook niks aanpassen aan m'n knieën maar wil wel zeker een CBR of eigenlijk daarna een gewone SS rijden, dus zoek wel een oplossing :?

Op een kussentje gaan zitten

:z

hoe lang ben je?
1.88 B|

Ik weet het, eigenlijk al te lang...
 
rij je wel relaxed op je motor ?
heb het soms as ik te krampachtig op me moto zit of iemand achterop heb voor langere tijd.

offe zit je broek misschien te strak om je knieen as je op de motor zit ?? kan soms ook een probleem zijn.
Wel relaxed en m'n broek is als een tent, heel groot dus.
 
Ga naar een arts joh, het kan zoveel oorzaken hebben: ontsteking, pezen, slijtage, banden, kappen, vocht etc....
Zelf heb ik een klein scheurtje in een kap. Kan daardoor niet op die knie "zitten". Maar goed, ben geen homo dus hoef ook nooit op handen en voeten te zitten. :9 .

Misschien krijg je wel titanium kniekappen. Dat is pas HOT.
 
Ok kussentje zitten was erg simpel verwoord...maar ik denk dat je toch een grotere hoek zal moeten maken bij je knieen..dus of zadel omhoog of steppies omlaag als je de CBR wil houden...dam lijkt zadel omhoog mij de betere optie.
 
Klinkt allemaal erg bekend maar ik kan je helaas niet helpen...

Zelf heb ik een klein scheurtje in een kap. Kan daardoor niet op die knie "zitten". Maar goed, ben geen homo dus hoef ook nooit op handen en voeten te zitten. :9 .
ff off-topic...
Euh, wat zal ik hier nou weer opzeggen, daar hoef je geen homo voor te zijn :X :P
 
1.88 B|

Ik weet het, eigenlijk al te lang...

ukkie *D

geen idee ik zit op mijn Cat redelijk opgevouwen... maar heb geen problemen, voel zelfs nooit de drang om ff te zwaaien met de benen... :? misschien is het gewoon gewenning aan je nieuwe motor... ik had eerst ook elke dag pijntjes en andere dingen (geen kracht meer in m'n hande etc.) maar tegenwoordig heb ik helemaal nergens meer last van alle zenuwen zijn waarschijnlijk afgestorven :+
 
Ga niet naar de dokter, die weten niet eens wat een knie is volgens mij. Tenminste, dat bleek wel uit m'n vorige operaties waardoor het alleen maar erger is geworden :r
 
Misschien moet je toch aan een andere motor denken '( Het lijkt mij niet goed om op deze manier door te rijden, je knieën lijden en slijten daardoor nog meer. Er is vast wel een model waar je beter opzit en die toch sportief rijd.

Veel sterkte iig!
 
Op de buddysit zitten en stuur omhoog.
Nee, het is al lastig genoeg voor je. Maar ga eens een andere sportieve motor huren of lenen van een bekende en kijken of je na een lange rit minder last hebt.
Sterkte hoor!
 
Op de buddysit zitten en stuur omhoog.
Nee, het is al lastig genoeg voor je. Maar ga eens een andere sportieve motor huren of lenen van een bekende en kijken of je na een lange rit minder last hebt.
Sterkte hoor!

Dat wilde ik ook gaan zeggen, eens een andere motor proberen waarbij je wat minder opgevouwen zit. Als het met een klein verschil in afstand al grote verschillen maakt in je knieen is het aanpassen van je motor misschien te overwegen. Zadel hoger (dikker laten maken) of je stepjes laten zakken / naar voren of juist naar achteren (laten) zetten.
 
Ik ben zelf 188cm - en wat ik veel doe is de positie van mijn voeten op de stepjes tijdens het rijden van tijd tot tijd veranderen.

Dus met de tenen/bal op de step en dan weer met de hak er tegen aan.

Anders heb ik na een dag rijden ook een tikkie last van m'n knietjes.
 
Ik word er niet goed van.

Tijdens het rijden heb ik flinke pijn in m'n knieën. Dit komt niet door de rijwind waar ze aan blootgesteld worden, maar door de houding van de knieën. Ze moeten dus teveel buigen waardoor ik last krijg. Dit heb ik ook in de trein wanneer het druk is dus daaruit concludeer ik dat.

Het is niet een beetje pijn maar echt zware steken voorin m'n knie. Tijdens een toerritje gisteravond ben ik dan ook meerdere malen afgestapt om even te strekken, en tijdens het rijden vaak even staan en strekken. Maar dat is natuurlijk geen oplossing want het rijdt niet lekker.


Zijn er meer die hier last van hebben en wat hebben jullie eraan gedaan? Alhoewel ik eigenlijk denk dat er niks aan te doen is, maar je weet maar nooit he. Wil gewoon deze motor (CBR600F) blijven rijden B|

Ik heb exact hetzelfde gehad op mijn zx6-r (alleen dan maar bij 1 knie, maar wel precies hetzelfde gevoel als dat je omschrijft). Verder had ik er vooral last van als ik lange tijd in de bus zat, dan zit je ook redelijk opgevouwen. Ik ben toen naar de huisarts geweest (werd echt vervelend op den duur) en die deed even wat onderzoekjes. Er zat in ieder geval geen vocht in mijn knie (gelukkig). Wel ben ik eerder al eens geopereerd aan die knie na een ski-ongelukje, ik dacht zelf dus dat het daarmee te maken had. Achteraf bleek dat niet het geval. Het was een ontsteking die veroorzaakt werd door het feit dat mn bovenbeenspier niet sterk genoeg was. Oplossing: sporten! Ik weet niet hoe dat bij jou zit, maar ik sportte niet echt vaak dus dat kon wel kloppen. Ook was ik net begonnen met een kantoorbaantje (stage) en daardoor werd mijn beweging ook al heel wat minder. Eén week later ging ik op wintersport (vrij intensief gesnowboard) en daarna was alles verdwenen. Maandje later kwam het weer terug, toen ben ik maar gaan tennissen en een beetje hardlopen en ik heb echt nergens last meer van. Het enige wat mij dus hielp was gewoon sporten.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, het klinkt echt precies als wat ik had.

De arts gaf ook aan dat wanneer ik het niet zou trainen ik over een tijdje zelfs last zou krijgen met traplopen/fietsen etc.. Succes ermee!
 
Koop een chopper! Zit je tenminste met gynacologen-stand op de motor :+

Maar ff serieus, heb je eindelijk je motor krijg je dit weer '(
Ik kan je niet helpen maar ik hoop voor je dat je een oplossing hierop vind!
 
Ik heb t zelfde in mijn linker knie, gevolg van 2 operaties, kan knie normaal belasten (alleen niet voetballen meer) maar heb altijd pijn na belasting en hij is niet echt stabiel.
Omdat ik denk dat de pijn (na 1u rijden) te maken heeft met die instabiliteit probeer ik nu wat meer druk met mijn bovenbeen richting tank te geven waardoor de knie zelf "klem" zit en dit lijkt het beginnen van de pijn wat uit te stellen. Na een lange dag rijden begint het wel weer maar het is in iedergeval al een verbetering.

Ik moet wel toegeven dat ik de keuze van mijn volgende motor zeker zal aanpassen aan dit probleem :)
 
Sporten: Ik voetbal en wielren dus knie zal sterk genoeg zijn.

Verder zal ik dan maar 's wat anders proberen :? Alhoewel ik vnvnd ook stuk heb gereden, wel pijn maar niet zo erg. Gisteren was het echt te erg, kon niet doorrijden. Ga het deze week toch maar 's aankijken. Heb vnvnd ook een leren combi gekocht weet neit of het daardoor erger zal worden of niet. Aan de ene kant is het pak strakker, maar aan de andere kant zit er erg veel bescherming in en het zit erg goed.

Danku voor de reacties.
 
dat word dus BGL op een bmw c1 ;)
ik zou toch echt naar de dokter gaan.
desnoods naar een andere.

kep vroeger last gehad van vocht in mn knieen, en had ook altijd problemen en shit...
 
Laatst bewerkt:
Sporten: Ik voetbal en wielren dus knie zal sterk genoeg zijn.

Verder zal ik dan maar 's wat anders proberen :? Alhoewel ik vnvnd ook stuk heb gereden, wel pijn maar niet zo erg. Gisteren was het echt te erg, kon niet doorrijden. Ga het deze week toch maar 's aankijken. Heb vnvnd ook een leren combi gekocht weet neit of het daardoor erger zal worden of niet. Aan de ene kant is het pak strakker, maar aan de andere kant zit er erg veel bescherming in en het zit erg goed.

Danku voor de reacties.


Als ik het goed begrijp heb je de motor nog maar net.
Heb je wel vaker gereden? Of is dit de eerste motor?
Indien je weinig km's gemaakt hebt, kan het ook een kwestie van wennen zijn.
Laat je lichaam wennen aan de houding, forceer nix.
Opbouwen, net als de conditie voor wielrennen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan