Knipperlicht in koplamp knippert niet/stadslicht knippert.

TomVDijk

Rookie
5 apr 2023
10
3
Hallo!

Ik heb recent een koplamp met knipperlichten aangeschaft voor mijn project motor. Na alles aangesloten te hebben doet de koplamp iets vreemds: zie video.

Als ik de stadsverlichting eruit haal dan knippert alles wel. Maar dan knippert ook de stadsverlichting mee aan de andere kant.

Ik heb ondertussen 10x alles gecheckt, en ook nieuwe relais gehaald, maar ik kom er maar niet uit. Iemand enig idee waar dit probleem vandaan kan komen?

Dit is de koplamp trouwens: Link maar koplamp
 

Bijlagen

  • VID-20230405-WA0010_1.mp4
    6,6 MB
Als hij een gezamenlijke massa heeft dan is dit een andere lamp. Hij lijkt dan veel op wat ik gehad heb en daar loste is het op door een diode zo te plaatsen dat de licht-led niks terug kreeg over de massa terwijl deze brandde. Ik heb toen zo’n diode gebruikt die ook voor de indicatorlampjes gebruikt worden.
maakt toch geen zak uit of de diode voor of na het lampje staat.
 
Je zal vast gelijk hebben alleen vertel ik wat en op welke manier ik het gedaan heb. Ook al is het mogelijk dat het resultaat 100% hetzelfde is het toch anders.
De dioden zijn de kosten niet.
 

Bijlagen

  • 74DD6E07-795E-46E2-BF0E-FA50BBB20BE4.jpeg
    74DD6E07-795E-46E2-BF0E-FA50BBB20BE4.jpeg
    27,3 KB · Weergaven: 10
  • 65E566BE-1D09-4AF6-A6D6-F578B50CFC50.jpeg
    65E566BE-1D09-4AF6-A6D6-F578B50CFC50.jpeg
    27,1 KB · Weergaven: 12
Je zal vast gelijk hebben alleen vertel ik wat en op welke manier ik het gedaan heb. Ook al is het mogelijk dat het resultaat 100% hetzelfde is het toch anders.
De dioden zijn de kosten niet.
Nee klopt, de diodes kosten gelukkig geen drol.

Maar als ik het goed begrijp kan ik het dus op deze 2 manieren installeren?
Diode1.PNG
Diode2.PNG

Toch een beetje vreemd, want een LED is op zichzelf al een diode..
Ja dat zou ik ook denken, maar toch gaat er iets fout. :')
 
Ja dat zou ik ook denken, maar toch gaat er iets fout. :')
Een led heeft als diode een heel andere waarde, ik geloof dat een led iets van 2 of 3 volt drempel heeft en de diode die je er voor of na zet is veel hoger. Hoe en waarom het werkt, geen idee? Bij mij werkte het om dat knipperen tegen te gaan en het was een oprecht mazzeltje. Misschien, omdat ik het niet kan onderbouwen had ik het niet moeten opperen? Maar stel dat het bij jou niet werkt, stuur maar een tikkie voor de diode. Als het wel werkt, lucky you.
Qua plaatsing let even op dat je de sper in de juiste richting zet en dat er niet stiekem toch nog een deel van het circuit achter de sper komt want dat zou de werking van de diode teniet doen.

succes.
 
Een led heeft als diode een heel andere waarde, ik geloof dat een led iets van 2 of 3 volt drempel heeft en de diode die je er voor of na zet is veel hoger. Hoe en waarom het werkt, geen idee? Bij mij werkte het om dat knipperen tegen te gaan en het was een oprecht mazzeltje. Misschien, omdat ik het niet kan onderbouwen had ik het niet moeten opperen? Maar stel dat het bij jou niet werkt, stuur maar een tikkie voor de diode. Als het wel werkt, lucky you.
Qua plaatsing let even op dat je de sper in de juiste richting zet en dat er niet stiekem toch nog een deel van het circuit achter de sper komt want dat zou de werking van de diode teniet doen.

succes.
Ja daar heb je een punt. Ik ga het gewoon proberen!

En tikkies van een paar euro doe ik niet aan ;).
 
Bijna, we zeggen bijna hetzelfde. Jij noemt de indicatie lampjes welke een storing kunnen veroorzaken die je kunt oplossen door diodes. Echter, deze lampies pikken iets op via de massa waardoor die drl zo lekker mee gaan knipperen.

Ik heb er wel een verklaring voor maar ik heb werkelijk helemaal geen zin om dat uit te leggen want dan komt er weer zo’n iwab met een bullshit verhaal waar ik me weer tegen moet gaan verdedigen.
Ik zag laatst ook weer eentje tegen jou gaan….vragen? PM!
Geen zin om teveel off-topic te gaan.
en jij vind dus dat we met pasen en een lang weekend voor de deur niet vermaakt mogen worden...
 
Terug
Bovenaan Onderaan