Koplamp knippert

Srah1998

MF'er
4 nov 2021
157
52
Volgens mij heb ik dit ooit eerder geplaatst maar ik dacht dat dit probleem zichzelf verholpen had. (niet dus)
Het gaat om een Honda 1200 x crosstourer uit 2013
Vorige week vrijdag reed ik in de avond laat nog op de motor terug vanuit het buitenland. Het volgende viel me op.

Als ik gas gaf op de snelweg dan zag ik mijn koplamp knipperen. Vervolgens hou ik mijn snelheid stabiel en dan zie ik hem bijna tot niet meer knipperen.
Toen ik (toevallig) bij het tankstation voor een glazen muur stopte en de voorkant van mijn motor zag. zag ik dat de koplamp weer uit was gegaan. ik liet mijn voorrem los en het lampje kwam terug. voorrem weer ingedrukt en hij viel weer weg. Dit deed ik 4 keer en daarna bleef de koplamp aan

Ik ben ook al een aantal maanden geleden naar een monteur geweest en die heeft aan van alles lopen trekken en ingespoten bijvoorbeeld de schakelaar zelf. ook het contactslot is met contact spray ingespoten. Hij kon ook niks triggeren. Verder heeft hij ook de zekering vervangen voor de zekerheid.

Zelf kan ik ook niks triggeren en kan er geen touw aan knopen. Ik heb ook al de motor naar links en rechts gewduwd en beetje erop wippen maar helaas blijft de koplamp dan wel aan.

Naast mijn koplamp heb ik ook nog een grootlicht, dagrij verlichting ( twee kleine lampjes) en de mistlampen. Deze zijn nog nooit uitgevallen ook niet als mijn dimlicht uitvalt.

Het zal als een vaag verhaal klinken maar ik probeer het vooralsnog zo duidelijk mogelijk te vertellen.....
 
Je kunt de massa verbindingen naar het frame eens nakijken , loshalen / schoonmaken en weer vast.
bij het vervangen van het lampje , kijken of alles goed schoon is en eventueel de lipjes wat buigen zodat het er strakker in zit.
Met de multimeter meten als je de voorrem inknijpt en kijken of de spanning dan totaal weg valt.
De multimeter is niet zo moeilijk voor de basis dingen , op gelijk spanning / 20v , 1 op massa en 1 op +.
Heb je spanning op + en dan rechtstreeks op het frame met massa, daarna kijken of je massa hebt op draad.
 
hier begrijp ik al niks van.

met liepje bedoel je dan de lipjes van de h7 lamp dat ik die wat naar binnen buig. Dat zou ik wel kunnen proberen.
.
en is het mogelijk om contactspray te spuiten aan de binnenkant van de stekker of is dit gevaarkijk? Dus het stekkertje wat op de h7 lamp aansluiting gaat?
 
Helmond is ook te doen voor mij eventueel. Heel fijn dat je dit aanbied.

Kijk vooral wanneer het jou uitkomt!
Doordeweeks zou het voor mij na werktijd kunnen ( avonden)

anders weekenden.
 
Ik heb zojuist de phillips ultra vision lampen set gekocht die ga ik vanavond monteren.

Gaat om een groot licht lamp dimlicht en 2 kleine dagrijverlichting.

Vandaar de vraag ook of contactspray kwaad kan op de h7 aansluting blokje van de motor
 
Ga nou geen nieuwe lampen monteren voor je weet waar het probleem zit.

Als het in je bedrading zit loop je alleen kans dat je je nieuwe lampjes sloopt. Zonde van je geld
 
Ik zal eerst hier wat contactspray in spuiten.

zoals ik al aangaf werkt de grootlicht ook niet als de dimlicht uitvalt.
Dus ik acht de kans klein dat het aan dit stekkertje ligt aangezien ze hier apart van elkaar staan
 

Bijlagen

  • 16898682289553199405083077869897.jpg
    16898682289553199405083077869897.jpg
    155,3 KB · Weergaven: 45
Wat je kunt doen: pak een stuk stroomdraad van een paar meter lang en maak de uiteinden bloot. Maak het ene uiteinde provosorisch vast aan de massa-aansluiting van het koplampbolletje (bij Honda is dat meestal de groene draad) en het andere rechtstreeks aan de min-aansluiting van de accu. Leg het allemaal tijdelijk vast met een paar tie-wraps en ga dan een stukje rijden. Als de koplamp nu nog steeds knippert weet je in de ieder geval dat het probleem niet aan de massadraad/draden in de motor zit want die heb je op deze manier immers omzeild. Maar dan weet je wat meer, en kun je gerichter verder zoeken.
 
Ik heb zojuist de phillips ultra vision lampen set gekocht die ga ik vanavond monteren.

Gaat om een groot licht lamp dimlicht en 2 kleine dagrijverlichting.

Vandaar de vraag ook of contactspray kwaad kan op de h7 aansluting blokje van de motor
Contact spray kan niet echt kwaad hoor , zolang het er niet in verdrinkt
 
Terug
Bovenaan Onderaan