Het witte tankje dient slechts als overloop op de R6. Er zit ook geen terugloop op of iets dergelijks, dus hij zal het nooit 'leegdrinken' omdat er te weinig koelvloeistof in je koelsysteem zit.
Ik laat het in ieder geval altijd leeg. Dit heeft nog nooit voor problemen gezorgd (getest bij een '00, '02, '03 en '04) De '00 heeft inmiddels bijna 30000 km gelopen met een leeg tankje, waaronder meer dan 10000 km circuit ...
Het witte tankje dient slechts als overloop op de R6. Er zit ook geen terugloop op of iets dergelijks, dus hij zal het nooit 'leegdrinken' omdat er te weinig koelvloeistof in je koelsysteem zit.
Ik laat het in ieder geval altijd leeg. Dit heeft nog nooit voor problemen gezorgd (getest bij een '00, '02, '03 en '04) De '00 heeft inmiddels bijna 30000 km gelopen met een leeg tankje, waaronder meer dan 10000 km circuit ...
je bent toch zeker datet dat klein wit tankje is aan de linker kant he? ter hoogte van de versnellingsbak?
Het witte tankje dient slechts als overloop op de R6. Er zit ook geen terugloop op of iets dergelijks, dus hij zal het nooit 'leegdrinken' omdat er te weinig koelvloeistof in je koelsysteem zit.
Ik laat het in ieder geval altijd leeg. Dit heeft nog nooit voor problemen gezorgd (getest bij een '00, '02, '03 en '04) De '00 heeft inmiddels bijna 30000 km gelopen met een leeg tankje, waaronder meer dan 10000 km circuit ...
Het vacuum in de radiator zuigt toch het reservoir weer leeg.
Anders liep er toch wel een overloopslang van de radiator naar het wegdek
Scheelt wee een halve kilo aan een reservoir + vloeistof waar de motor niets aan heeft.
Schaatsen is niet mijn favoriete hobbyDat spul is glad ...Daarom laat ik het ook leeg. Het tankje blijft wel zitten, voor het geval er op warme dagen toch een overschot aan vloeistof mocht zijn.
In de racerij gebruiken ze toch water???
En dan raakt je radiator leeg??? Waarom zit er een minimumstreepje op????
Bij mij zit er inderdaad gedestilleerd water in. Maar niet iedereen neemt die moeite op bijvoorbeeld een circuitdag ...Ik laat het tankje leeg, niet de radiatorOf begrijp ik je verkeerd ?
Ik denk dat ik jou ook niet helemaal begrijp. maar waarom zit er dan een minimumstreepje op het tankje. Dat streepje geeft dus aan hoeveel water of koelvloeistof er minimaal in het tankje moet zitten. Het is een overloopreservoir en ik denk dat het de bedoeling is dat de radiator nooit zonder vocht komt te zitten. Koelt de inhoud van de radiator af dan zuigt hij water/koelvloeistof aan vanuit dit reservoir.
Geen idee waarom die streepjes er op staan. Maar zoals ik hier boven reeds aangaf geloof ik nog steeds niet dat het tankje dient om vloeistof uit op te zuigen als dit nodig is.
Iemand anders die dit misschien wel weet ?
Wat een 'zuig'-verhaal ...
jamaar, kan da nu kwaad of nie?
misschien eens op het sport vragen?
jamaar, kan da nu kwaad of nie?
misschien eens op het sport vragen?
Instructieboekje
En lijkt me wel dat dat minimum er niet voor niks op staat.
Die japanner zat echt niet achter zijn ontwerpkompjoeter te denken van:
"goh, wat zal ik toch eens op dat tankje schrijven. Mimimum misschien? Ja, leuk, dat doen we !"
Als dat reservoir leeg is en je radiateur vraagt om meer komt er toch lucht in je radiauteur? Of heb ik nou al 5 jaar voor niks de HTS zitten doen???
Je kan wel mazzel hebben dat ie precies net vol blijft staan, maar mocht je ergens verlies hebben is het toch leuk om nog een beetje in je reservoir te hebben.
Tip voor de liefhebbers: zoek reservoir eens op in het woordenboek
Zie topictitel:
Koelvloeistoftankske
Ik zou der koelvloeistof in doen ipv water.
Leuker kenne we't nie make, wel makkelijker.
[me]Webster hoort altijd verhalen over suiker in de tank, zou dat ook een leuk effect hebben in dit tankje?[/me]
om een lang verhaal kort te maken
ik heb water in mn koelvloeistoftankske gedaan
tzal wel allemaal voor niets geweest zijn