je remvloeistof kan alleen gaan koken als er vocht (water) in zit. Dus zsm vervangen!
Ben jij nou zo dom of zit je me voor de gek te houden?
Olie kan ook koken, maar de kans dat je d'r heel oude (en slechte) remvloeistof in hebt zitten is veel groter.
Remvloeistof vervangen
Wat is remvloeistof?
Remvloeistof is een samengestelde vloeistof van minerale, synthetisch en organische grondstoffen.
Waar dient remvloeistof voor?
Remvloeistof is speciaal ontwikkeld voor het overbrengen van de remkracht van het rempedaal naar de wielremcilinders.
Wat zijn de eigenschappen van remvloeistof?
Remvloeistof is heel goed bestand tegen hoge drukken en is nagenoeg niet samendrukbaar. Let op! Remvloeistof is agressief, bij knoeien op de lak zal het de lak aantasten. Remvloeistof is ook hygroscopisch, het trekt water aan, dus hou water uit de buurt van het reservoir. Remvloeistof mag de materialen van het remsysteem niet aantasten.
Kan remvloeistof tegen hoge en lage temperaturen?
Remvloeistof is heel goed bestand tegen hoge en lage temperaturen. Let op bij langdurig en slepend remmen kan de temperatuur dusdanig oplopen dat de remvloeistof gaat koken. Bij koken ontstaan er dampbellen. Deze damp is samendrukbaar dus de remwerking wordt drastisch minder. Men moet hierbij denken aan zeer extreme situaties, zwaar beladen langdurig hoge berghellingen afrijden met constant remmen.
Wanneer moet de remvloeistof worden vervangen?
Iedere 90.000 km of na 4 jaar, wat het eerst wordt bereikt.
Waarom moet de remvloeistof vervangen worden?
Remvloeistof verouderd en vervuild in de loop van de tijd. De remcilinders hebben bewegende delen, hierdoor zal een residu in de vloeistof achterblijven. De kooktemperatuur zal lager worden door condensvorming. Hierdoor zal er water in de remvloeistof komen en het kookpunt wordt lager. We praten hier over een belangrijke vloeistof, remvloeistof heeft direct betrekking op de veiligheid van de inzittende(n). Veiligheid staat bij Daihatsu hoog in het vaandel, vandaar de hierboven aangegeven vervangingstermijn. Houdt men deze termijn in acht dan gaat men altijd met een veilig en optimaal werkend remsysteem op pad. Voorkomen is toch beter dan genezen!
Bovenstaande informatie is schaamteloos gejat van een kudtmerk
je remvloeistof kan alleen gaan koken als er vocht (water) in zit. Dus zsm vervangen!
Ben jij nou zo dom of zit je me voor de gek te houden?
Olie kan ook koken, maar de kans dat je d'r heel oude (en slechte) remvloeistof in hebt zitten is veel groter.
Heb je wat aan de bovenstaande informatie TS ?
Reakties zoals die van Kofferrek moet je gewoon negeren
WromHeb je wat aan de bovenstaande informatie TS ?
Reakties zoals die van Kofferrek moet je gewoon negeren
Je geeft een antwoord dat niet klopt.WromIk geef antwoord op z'n vraag. Jouw reactie is lekker constructief in dit topic
Heel toevallig is die remtechniek een hele goede. Als je langzame bochten neemt met gas en een slepende achterrem dan heb je de meest stabiele motor omdat je ketting altijd strak gespannen blijft. Misschien moet je zelf even je kennis nakijken voordat je dit soort uitspraken doet die echt totaal niets bijdragen?
ik heb geregeld gek gedaan in de alpen, op verschillende motoren en met andere mensen.... nooit zoiets gezien. Maar wij gaan dan ook voorbereid op vakantie
Of je remtechniek moet nagekeken worden.
Als je steeds slepend de bochten neemt dan wil het echt wel koken hoor. Weet je hoe heet dat word!? Das echt niet meer normaal. Het is mij zelfs verteld toen ik rijles had dat dit kan gebeuren.Heel toevallig is die remtechniek een hele goede. Als je langzame bochten neemt met gas en een slepende achterrem dan heb je de meest stabiele motor omdat je ketting altijd strak gespannen blijft. Misschien moet je zelf even je kennis nakijken voordat je dit soort uitspraken doet die echt totaal niets bijdragen?
Ik zou m'n redenatie kunsten maar eens nakijken als ik jou was.......Als je steeds slepend de bochten neemt dan wil het echt wel koken hoor. Weet je hoe heet dat word!? Das echt niet meer normaal. Het is mij zelfs verteld toen ik rijles had dat dit kan gebeuren.Heel toevallig is die remtechniek een hele goede. Als je langzame bochten neemt met gas en een slepende achterrem dan heb je de meest stabiele motor omdat je ketting altijd strak gespannen blijft. Misschien moet je zelf even je kennis nakijken voordat je dit soort uitspraken doet die echt totaal niets bijdragen?
.....
Wat ik dus deed was vol door gassen tot eigenlijk IN de bocht, dan heel hard in alle ankers, in de bocht nog bezig zijn met schakelen (normaal zorg je dat je dan al klaar bent natuurlijk, maar daar is hier geen tijd voor) en in de bocht voorrem loslaten, achterrem laten slepen, en zorgen dat je weer een trekkende motor hebt..
......
Slepende achterrem doe je alleen in hairpins die werkelijk heel krap zijn; wanneer ik de Susten, Grimsel, Furka en Nufenen pas bij elkaar optel misschien een stuk of 10 bochten.
Waarschijnlijker is dat je onbewust je voet op de achterrem hebt laten staan, en daardoor de boel oververhit.
Inderdaad, alleen bij bochten die zo krap zijn dat je snelheid zo laag ligt dat je zonder rem erbij te hard zo acceleren en de bocht zou uitvliegen.
Wat TS beschrijft is het typische rijgedrag van degene die voor je rijdt en de bochten voor jou verneukt. Te hard erin en daarom te langzaam eruit.
Aan TS, lees eens één van de boeken van Keith Code.
Wat TS beschrijft is het typische rijgedrag van degene die voor je rijdt en de bochten voor jou verneukt. Te hard erin en daarom te langzaam eruit.
zelfs een paar keer de stepjes tegen de grond
tjonge