Kopen of wachten?

Ik zou nu een technisch goede pekelfiets kopen. Kun je rijden wanneer je wilt. Huren moet je altijd plannen van te voren. Voor de prijs van een paar keer huren heb je een aardige pekelfiets. Ik denk dan aan een vx 800, oude diversion of gsx of zoiets voor een paar honderd euro.
Kun je flink rijden en naar motorzaken gaan en in het voorjaar een keer een mooie motor kopen. En dan heb je al een beetje ervaring. en dat is altijd prettig bij proefritten.
Plus het buitenstaan is niet zo erg en pekel ook niet op een oude brik.
 
Leuk man!

Maar even serieus: Laat je niet gek maken! Er zijn motoren genoeg. Natuurlijk wil je nu zo snel mogelijk een eigen motor hebben. Maar probeer met de aankoop toch ook je verstand er bij te gebruiken.

Je kan ook kiezen om in de winter een motor te kopen (Dan zijn ze goedkoper). Om vervolgens af te spreken dat je hem bijvoorbeeld in maart ophaalt.

Ik probeer mezelf niet gek te maken :o ! Maar wat ook meespeelt is dat ik liever niet ver van huis mijn eerste motor koop + dat ik hem praktisch gezien ook echt nodig heb. Ga nu elke dag een half uur op de fiets naar werk ivm geen auto momenteel. Dus wil lekker op de motor naar werk! *D
 
Gewoon rustig kijken en kaufen ! Heb vorig jaar 29 december ook me fiets gehaald kon toen ook nog prima rijden :P En voordeel is in de winter maanden zijn de meeste motoren nog goedkoper ook ! :D
 
Het schijnt dat motoren in de herfst van 2015 erg goedkoop zullen zijn.
Ik zou dan ook zeker tot dan wachten met de aankoop. :P
 
Heb zelfs mijn motor gekocht toen ik nog niet mn rbw had, veelste lang heeft ie stil moeten staan maar dat is het allemaal waard geweest. Ik had op dat moment het budget om een motor te kopen, toen ik mijn RBW had was er van dat budget weinig meer over.
Je weet ook niet hoe je inkomsten volgend seizoen zijn ivm de economie, ik zeg: nu geld, nu kopen.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Ruim een jaar voordat ik mijn motorrijbewijs had had ik mijn eerst motor al... En vorige week heb ik een 2e motor gekocht en door de stromende regen vanuit de dealer naar huis gereden. Gewoon kopen dat ding!
 
Kopen kopen kopen! Afgelopen winter heb ik 1 week niet kunnen rijden wegens sneeuw :z En pekel... ach, een motor is een gebruiksvoorwerp. Je kan em insprayen ter bescherming.
 
Ik heb ook pas men andere motor vervangen. Met de reden zoals hierboven aangehaald. Veel garages willen van hun stock aan 2dehands en demo motoren af vermits ze anders vaak in de weg staan.
Je hebt een punt dat je inderdaad een aantal maanden van je garantie verspeeld.
Dit is in België een jaar (als je hem koopt bij een garage).
Dus die paar maanden gaan je normaal niets doen missen.
Ook kan even stil laten staan je wel wat verborgen gebreken laten opmerken. Slechte batterij, bougies, banden.

Ik zou het gewoon doen, deze zondag ging het bijvoorbeeld nog zeer warm worden ;-) en ik pendel momenteel ook vrolijk nog naar mijn werk ermee.
Enkel als er sneeuw en pekel begint te liggen switch ik naar mijn auto, gewoon om de moto wat in ere te houden en hem niet eens neer te leggen op een ijsplek en deze zelf van dichtbij te bestuderen.
 
Gewoon Kopen! Heb ik ook gedaan afgelopen maand!

Zoals velen zeggen: Heb je het geld? Niet twijfelen, en kopen die handel!
Geld moet rollen ;) (is ook goed voor de economie zeggen ze...)
 
Het staat er al een aantal keren, maar het kan denk ik niet vaak genoeg gezegd worden: koop een goedkope (pekel-) fiets. Dat is goedkoper dan huren en over het algemeen zijn het ook nog eens goede fietsen om op te leren rijden.
En de beste ervaring doe je natuurlijk op in de winter, in de zomer heb je toch wel grip. Nu begint het echte werk :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan