Korte broek op motor levensgevaarlijk

Wel goed dat de KNMV dit soort berichten verspreid. Ondanks de hitte zal je mij niet in korte broek + t-shirt zien op een motor. Gewoon compleet in beschermende kleding.
 
Van mij mogen ze het, net als een helm, gewoon verplicht stellen.

Het is net zo iets als een gordel... "je doet het toch voor jezelf". Aan de ene kant waar. Aan de andere kant ga ik er vanuit dat iemand niet dood is bij een botsing van <50km/h en zo ook met de motor.
Als je iemand per ongeluk aanrijdt in zn korte broek... moet jou verzekering dan zijn opengeschuurde benen enz betalen??? Ik vindt van niet, maar aangezien beschermende kleding niet verplicht is denk ik van wel.
 
"Levensgevaarlijk" is wel een tikkie overdreven. Het is niet levensgevaarlijker met een korte broek op de motor dan met een motorbroek. Het is alleen een heel stuk pijnlijker bij een betrekkelijk onschuldige valpartij.
 
Eigenlijk kunnen ze heel simpel zeggen als verzekering.

Geen veilige kleding dan geen verzekering. Klaar probleem opgelost. En iedereen heeft de keuze wat hij of zij doet. Verzekerd rond rijden of niet.
 
Van mij mogen ze het, net als een helm, gewoon verplicht stellen.
Tuurlijk, verplicht stellen :z Iemand anders mag dus voor het "domme volk" beslissen. Ik heb zo'n hekel aan deze reflex he. Alles wat je vind dat goed is moet verplicht worden gemaakt en wat slecht is zeker duurder?
Het is net zo iets als een gordel... "je doet het toch voor jezelf". Aan de ene kant waar. Aan de andere kant ga ik er vanuit dat iemand niet dood is bij een botsing van <50km/h en zo ook met de motor.
Als je iemand per ongeluk aanrijdt in zn korte broek... moet jou verzekering dan zijn opengeschuurde benen enz betalen??? Ik vindt van niet, maar aangezien beschermende kleding niet verplicht is denk ik van wel.
Dus je vind serieus iemand "per ongeluk" aanrijden (oftewel: JIJ maakt een fout), MINDER erg dan zonder speciaal pak op de motor zitten? :X
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk kunnen ze heel simpel zeggen als verzekering.

Geen veilige kleding dan geen verzekering. Klaar probleem opgelost. En iedereen heeft de keuze wat hij of zij doet. Verzekerd rond rijden of niet.

Zo kan je ziektekostenverzekering ook met één pennestreek motorrijden tot de gevaarlijke sporten als parachutespringen scharen waardoor je helemaal niet meer verzekerd bent als je uberhaupt op een motorfiets zit. Toch lijkt me dat ongewenst.
 
ehmm... No shit sherlock ?

Moet tegenwoordig alles uitgelegd worden? Het lijkt me toch meer dan duidelijk dat het niet zon goed idee is om zonder beschermende kleding op te stappen ...
 
ga je dan altijd in t-shirt en korte broek motorrijden? ik vind het een goede zaak van de knmv!

ik heb zelf een paar crashes gehad, en ik was er zeker weten slechter vanaf gekomen als ik zonder mijn motokleding had gereden!
Nee ik rijd altijd in pak maar deze discussie is de laatste paar weken al zo druk onder de loep genomen. ;)

Ik ben van mening dat ze donders goed weten waar ze mee bezig zijn en als ze zo graag willen rijden in korte broek en T-shirt moeten ze het zelf maar weten.
 
Eigenlijk kunnen ze heel simpel zeggen als verzekering.

Geen veilige kleding dan geen verzekering. Klaar probleem opgelost. En iedereen heeft de keuze wat hij of zij doet. Verzekerd rond rijden of niet.


Zout toch ff lekker op. Doe es niet zo zielig en laat iedereen lekker in zijn waarde.

Al die sportmotoren, die zijn maar levensgevaarlijk, die krengen rijden wel 300! en het zijn bijna altijd van die broekies met teveel testosteron. Om de haverklap gaan ze op hun plaat, die motoren halen nog niet eens 30.000 kilometer voor ze opgevouwen worden.

Misschien moeten we die ook maar verbieden. :')
 
ik heb nu een koelvest en zelfs met mijn zwarte overal is het gewoon goed te doen.
zelfs op het circuit.
met de juiste spullen kan je met warm weer gewoon rijden.
het is jammer dat die gasten die zonder kleding rijden en ophun bek gaan de maatschappij zo veel kosten.
en dat wij dat weer allemaal mogen betalen.
 
ik heb nu een koelvest en zelfs met mijn zwarte overal is het gewoon goed te doen.
zelfs op het circuit.
met de juiste spullen kan je met warm weer gewoon rijden.
het is jammer dat die gasten die zonder kleding rijden en ophun bek gaan de maatschappij zo veel kosten.
en dat wij dat weer allemaal mogen betalen.
Het is jammer dat sommige mensen te dik zijn waardoor hun ziektekosten omhoogschieten. Het is jammer dat er rokers zijn, die de maatschappij zoveel kosten. Het is jammer dat er mensen zijn die alcohol drinken en de maatschappij zoveel overlast bezorgen. Het is jammer dat er mensen zijn die sporten en met al hun blessures de maatschappij zoveel geld kosten.
Eigenlijk is het jammer dat er mensen zijn, want zonder mensen zou alles echt veel goedkoper zijn.
 
Van mij mogen ze het, net als een helm, gewoon verplicht stellen.

Het is net zo iets als een gordel... "je doet het toch voor jezelf". Aan de ene kant waar. Aan de andere kant ga ik er vanuit dat iemand niet dood is bij een botsing van <50km/h en zo ook met de motor.
Als je iemand per ongeluk aanrijdt in zn korte broek... moet jou verzekering dan zijn opengeschuurde benen enz betalen??? Ik vindt van niet, maar aangezien beschermende kleding niet verplicht is denk ik van wel.


Verkoop die sportmotor van je dan ook maar, de meeste ongelukken gebeuren op die rijstracers, moet ik betalen voor de schade die jij maakt :?
 
Van mij mogen ze het, net als een helm, gewoon verplicht stellen.

Het is net zo iets als een gordel... "je doet het toch voor jezelf". Aan de ene kant waar. Aan de andere kant ga ik er vanuit dat iemand niet dood is bij een botsing van <50km/h en zo ook met de motor.
Als je iemand per ongeluk aanrijdt in zn korte broek... moet jou verzekering dan zijn opengeschuurde benen enz betalen??? Ik vindt van niet, maar aangezien beschermende kleding niet verplicht is denk ik van wel.


Yep.. en straks ook verplicht fluoriscerende helmen en jassen :z

Het is niet levensgevaarlijk als je met helm rijd. Je hoofd is de killingfactor bij een crash.

Dat je lichaam opengereten en je botten naar buiten steken is minder fijn.
Maar als je een volledig leren pak aan hebt en je vliegt uit de bocht of je knalt tegen een auto aan breek je ook alles... :+

Leven en laten leven... er zijn te weinig motorrijders landelijk gezien en dus is het kostenplaatje voor ziekenhuis bezoek te verwaarlozen.

Kansloos krantenbericht dus behalve de bewustwording.

Oh ja, als de KNMV nou echt een daad wil stellen moeten ze bij het Hells Angels Clubhuis gaan staan flyeren en die gasten elke dag meedelen dat het heel gevaarlijk is om met alleen een leren hesje te gaan rijden :+
 
"Levensgevaarlijk" is wel een tikkie overdreven. Het is niet levensgevaarlijker met een korte broek op de motor dan met een motorbroek. Het is alleen een heel stuk pijnlijker bij een betrekkelijk onschuldige valpartij.
Neh...
Als je benen 2 bloederige vleesmassa's zijn met allemaal restjes asfalt etc dan wordt in NL toch gepoogd om die benen nog te redden. Met kans op ernstige en levensbedreigende infecties. Wanneer je puur gaat voor overleving dan hak je als arts die benen er af, met vuil en al.
Dat wordt alleen lastiger als ook je billen half verdwenen zijn of je een fors stomp buiktrauma hebt waarbij een stevige broek de impact verminderd zou hebben.
 
Laatst bewerkt:
Het is jammer dat sommige mensen te dik zijn waardoor hun ziektekosten omhoogschieten. Het is jammer dat er rokers zijn, die de maatschappij zoveel kosten. Het is jammer dat er mensen zijn die alcohol drinken en de maatschappij zoveel overlast bezorgen. Het is jammer dat er mensen zijn die sporten en met al hun blessures de maatschappij zoveel geld kosten.
Eigenlijk is het jammer dat er mensen zijn, want zonder mensen zou alles echt veel goedkoper zijn.


Valt best wel mee denk ik, Mensen zonder beschermende kleding brengen niks in kwa inkomsten ze kopen geen kleding etc.. Moet je is kijken hoeveel belasting er op drank en tabak zit :+ Daar haal je die kosten er wel mee uit hoor ;)
 
Verkoop die sportmotor van je dan ook maar, de meeste ongelukken gebeuren op die rijstracers, moet ik betalen voor de schade die jij maakt :?
Waar slaat dat nou weer op.

Er zijn zoveel sporten en hobby's op de wereld waar mensen zich genadeloos aan kunnen blesseren.

Als ze gewoon willen rijden in korte broek laat ze lekker.
Ze komen er vanzelf toch wel achter hoe of wat.
 
Het enige wat nog mist in het artikel is een paar mooie foto's van slachtoffers met diepe schaaf- en brandwonden over het hele lichaam, dan is het belerende vingertje compleet.

Wel goed dat ze dit eens in de zoveel tijd onder de aandaht brengen. Weet alleen niet of het veel effect heeft. Een beetje motorrijder weet toch allang welke gevaren eraan vast hangen?
 
Het is jammer dat sommige mensen te dik zijn waardoor hun ziektekosten omhoogschieten. Het is jammer dat er rokers zijn, die de maatschappij zoveel kosten. Het is jammer dat er mensen zijn die alcohol drinken en de maatschappij zoveel overlast bezorgen. Het is jammer dat er mensen zijn die sporten en met al hun blessures de maatschappij zoveel geld kosten.
Eigenlijk is het jammer dat er mensen zijn, want zonder mensen zou alles echt veel goedkoper zijn.

rokende mensen zijn goedkoper die sterven jonger en hoeven minder lang verzorgd te worden.
en de kosten van blesures wegen niet op tegen het voordeel dat sporten heeft.
maar inderdaad is het jammer dat er mensen zijn die niet fatsoenlijk mee doen met de maatschappij.
als je de kosten zou zien op papier wat het allemaal kost om die mensen die niet mee doen met de maatschappij te verzorgen dan schrik je.
maar we dwalen af het ging over zonder kleding rijden en dat vindt ik dom.
en ik heb geen medelijden met grote pijnlijke schaafwonden en afgesleten vingertjes om dat handschoenen ook te warm waren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan