Dan wordtie lekker schoon.Misschien is de ketting wel met de hogedrukreiniger gekuist.
Nee, dat is juist dikker en blijft langer zitten. Door het oplosmiddel, dat na enkele minuten verdampt, is het wel eventjes dun met een goed kruipvermogen.is het niet zo, dat vet uit een spuitbus dunner is en daardoor makkelijker word weggeslingerd ?
bij een goed kettingwiel en ketting vult het kettingwiel zo goed als alle ruimte in de ketting op zodat je halverwege haast geen licht ziet als je daar de ketting van het kettingwiel af probeert te trekken. en daar hoeft de ketting niet strak gespannen voor te staan. zelfs als je de ketting los over het kettingwiel laat hangen zit er niet genoeg speling op om goed te kunnen kijken. maar als de ketting en kettingwiel verslijten worden de pinnen en rollen en tanden dunner waardoor je de ketting steeds verder van het kettingwiel af kan trekken in het midden van waar de ketting het eerst en het laatst het kettingwiel raakt. en dat heeft niks te maken met hoe strak of los de ketting gespannen is, want ook al is de ketting correct gespannen hij staat nooit strak en als hij wel zo strak staat dat hij verhindert dat je hem in het midden naar buiten kan trekken dan staat hij te strak.Lees ik dit goed?
Bedoel je dat je de speling tussen ketting en kettingwiel hebt bekeken met een te slap gespannen ketting? Dan kan je er altijd tussendoor kijken, zelfs bij een vrijwel nieuwe ketting. Eerst de ketting op de juiste spanning zetten, en dan op het strakste punt afstellen, en nogmaals kijken of je tussen ketting en kettingwiel door kan kijken.
Je kan het vet gewoon met kwast op de ketting smeren ik gebruik het vet van Forte maar ander merkt kan ook.
De ketting loopt veel soepeler en je ziet bij de O ringen niet die ontzettende plak zooi vast kleven .
Ja ik weet dat mensen wat anders zeggen en dat het prima bevalt , het feit blijft dat je kettingen langer mee gaat met VET.
Ik heb nu een vol automatisch ketting smeer systeem met gps over ideaal gesproken en ketting stellen hoeft bijna niet meer.
Je moet ook niet te dicht achter iemand gaan rijden die gewoon vet op zijn ketting heeft, en zeker niet met open vizier.Slingert dat gewone vet er dan niet snel af
Je kan het vet gewoon met kwast op de ketting smeren ik gebruik het vet van Forte maar ander merkt kan ook.
De ketting loopt veel soepeler en je ziet bij de O ringen niet die ontzettende plak zooi vast kleven .
Ja ik weet dat mensen wat anders zeggen en dat het prima bevalt , het feit blijft dat je kettingen langer mee gaat met VET.
Ik heb nu een vol automatisch ketting smeer systeem met gps over ideaal gesproken en ketting stellen hoeft bijna niet meer.
Slingert dat gewone vet er dan niet snel af
Bij dit soort topics vraag ik me af of de zoekfunctie wel gebruikt is?Bij dit soort topics blijf ik me afvragen waarom de gesloten kettingkast nooit is doorgevoerd? 2 van mijn 3 motoren ehbben deze en dat scheelt zo enorm...
Zoekfunctie, wat is dat dan?Bij dit soort topics vraag ik me af of de zoekfunctie wel gebruikt is?
Zoekfunctie, wat is dat dan?
OK, goed om te weten. Dan doe ik het hier in de zaak al 13 jaar verkeerd. En met meerdere klanten per dag loopt dat aantal best op.bij een goed kettingwiel en ketting vult het kettingwiel zo goed als alle ruimte in de ketting op zodat je halverwege haast geen licht ziet als je daar de ketting van het kettingwiel af probeert te trekken. en daar hoeft de ketting niet strak gespannen voor te staan. zelfs als je de ketting los over het kettingwiel laat hangen zit er niet genoeg speling op om goed te kunnen kijken. maar als de ketting en kettingwiel verslijten worden de pinnen en rollen en tanden dunner waardoor je de ketting steeds verder van het kettingwiel af kan trekken in het midden van waar de ketting het eerst en het laatst het kettingwiel raakt. en dat heeft niks te maken met hoe strak of los de ketting gespannen is, want ook al is de ketting correct gespannen hij staat nooit strak en als hij wel zo strak staat dat hij verhindert dat je hem in het midden naar buiten kan trekken dan staat hij te strak.
dus op het punt dat je bijna de hele tand van het kettingwiel vrij kan trekken in het midden is hij behoorlijk versleten en is het tijd voor een nieuwe set.
Er zijn tegenwoordig 520 kettingen die net zo sterk zijn als 525 kettingenEen bredere ketting kan meer trekkracht verdragen. In het algemeen is het zinloos om een dikkere dan standaard te monteren, als het al past.
Als je meer levensduur wilt, neem dan een hogere kwaliteit.
Ja klopt onzin zeker nog nooit gekeken als een ketting defect is waar deze kapot gaat.
Als je de ketting keer op keer goed bekijkt is het altijd het zelfde DID of welk ander merk altijd de oring die het begeeft en het vet die weg is.
Maar goed vechten tegen de bier kaai soms hier op mf daar laat ik het bij.
@Manz je o ringen inspuiten .....als je ketting heel goed bekijkt zie je de vet lijkt meer op lijm op en aan de zijkant van je o ringen zitten en die draait daardoor niet soepel meer.
Maak je ketting maar eens helemaal schoon smeer hem met vet en ook bij de o ringen en rol je achterwiel eens met de hand .
Je zal ineens zien dat het wel heel soepel loopt allemaal .
@LETHAL&WEAPON
Het valt enorm mee gewoon iets erop Forte ketting vet
Dat ik nu op mijn motor een pro oiler automaat GPS smeer systeem heb ideaal en normaal bij de eerste beurt 1000km moet ik bij elke ketting aangedreven fiets ketting spannen.
Dat al bij 4 nieuwe motoren
En nu 4000 km later nog steeds niet . doe je voordeel ermee.
Ik heb zitten twijfelen met de prijs maar het gebruiks gemakt en je neemt hem zo weer mee naar je andere motor .