Kosten 1000 km beurt motorscooter (honda nss300 forza)

DaDragon

MF veteraan
18 jul 2005
2.033
0
Apeldoorn
Ben bijna toe aan de 1000 km beurt en ben benieuwd naar wat de normale kosten hiervoor zijn.

Ik lees namelijk dat de een bijna 280 euro betaald en de ander maar 40 euro.

Wat hebben jullie betaald voor jullie motorscooter (alle merken) voor de eerste 1000 km beurt?
En WAAR was dat?
 
Na 1000km is (wellicht op de olie na) er niets dat al kapot is of vervangen hoeft te worden lijkt me.
Je zult dan waarschijnlijk rekening moeten houden met werkloon + olie & wellicht nieuw filtertje.

En afhankelijk van waar je hem heen brengt... Motoport hanteert iets van €65,- per uur aan werkloon, terwijl een eenmanszaakje daar al snel €20,- per uur onder zit.
 
Ligt eraan wat ze doen alleen olie en filter, of gelijk controle en bouten natrekken dat maakt nogal een prijs verschil
 
Ben bijna toe aan de 1000 km beurt en ben benieuwd naar wat de normale kosten hiervoor zijn.

Ik lees namelijk dat de een bijna 280 euro betaald en de ander maar 40 euro.

Wat hebben jullie betaald voor jullie motorscooter (alle merken) voor de eerste 1000 km beurt?
En WAAR was dat?

Begrijp ik goed dat het een volledig nieuwe scooter is?
Valt die 1.000 km beurt dan niet onder service ofzo ?
 
Daarom vraag ik het ook.
Ik hoor bedragen tussen de 40 en 280 euro.

Beetje nutteloze reactie die je dus geeft.
Ik vind dat dus geen nutteloze reactie. Het is wel lekker makkelijk om zoiets op een forum te plempen en de antwoorden naar je toe laten komen, maar met één telefoontje naar de dealer ( of waar je het ook laat doen) ben je ook klaar. En dan is de richtprijs nog preciezer ook.
 
olie+filter wissel, algemene controle en boutjes aandraaien, mag toch niet meer dan 100,- euro kosten is mijn bescheiden mening. Verder is een 1000 km beurt er altijd bij te ronselen tijdens een koop.

Alles boven de 100,- is afzetterij naar mijn mening, uitzonderingen daargelaten. Er zijn figuren die in 1000 km alles kapot weten te maken.
 
Feitelijk de belangrijkste beurt van een motorvoertuig.

Er is een vastgestelde lijst met zaken die gecontroleerd moeten worden.

Olie+filter worden iig vervangen.

De rest zal controle en naloop-werk zijn.

Vraag het even na bij een aantal bedrijven, dan weet je wat ze je rekenen.
 
olie+filter wissel, algemene controle en boutjes aandraaien, mag toch niet meer dan 100,- euro kosten is mijn bescheiden mening. Verder is een 1000 km beurt er altijd bij te ronselen tijdens een koop.

Alles boven de 100,- is afzetterij naar mijn mening, uitzonderingen daargelaten. Er zijn figuren die in 1000 km alles kapot weten te maken.

:^

Dit dus, ik heb bij mijn laatste 3 aankopen ook gewoon de 1000 km beurt er bij gekregen.
0 eur dus, gemiddeld over de laatste 3 keer *D
(dit terug lezend denk ik dat ik dus niet scherp genoeg heb onderhandeld, anders had ik hem ook wel moeten betalen :+ )

Maar ok dat is mosterd na de maaltijd.
Zoals gezegd, alleen olie en filter en even boutjes check, 100 eur ruim betaald idd.
 
Laatst bewerkt:
:^

Dit dus, ik heb bij mijn laatste 3 aankopen ook gewoon de 1000 km beurt er bij gekregen.
0 eur dus, gemiddeld over de laatste 3 keer *D
(dit terug lezend denk ik dat ik dus niet scherp genoeg heb onderhandeld, anders had ik hem ook wel moeten betalen :+ )

Maar ok dat is mosterd na de maaltijd.
Zoals gezegd, alleen olie en filter en even boutjes check, 100 eur ruim betaald idd.
Als het nalopen nou eens twee uur werk is?
Ik weet het niet hoor, maar stel nou eens dat. Tegen 60 euro per uur.

En dan nog de nieuwe olie+filter....

Tenzij het werk misschien een half uurtje duurt, dan wordt het weer goedkoper :Y

Onderhoud kost wat het kost, zowel in tijd en dus geld.
Kwestie van nagaan wat er nou gedaan moet worden. Verder is het gokken, gissen en oordelen zonder dat we weten hoe en wat.

€40,- voor de eerste beurt is of slecht gedaan, of een dealtje die bij aanschaf gemaakt is. Of gewoon service van betreffende zaak. Het is iig niet en nooit de werkelijke kosten.
 
Ik denk dat de mensen in de motorscooterafdeling van het forum er iets meer ervaring mee hebben dan de meeste niet-motorscooterrijders hiero. Hoewel het juiste antwoord al gegeven is. Dealer bellen.
 
Als het nalopen nou eens twee uur werk is?
Ik weet het niet hoor, maar stel nou eens dat. Tegen 60 euro per uur.

En dan nog de nieuwe olie+filter....

Tenzij het werk misschien een half uurtje duurt, dan wordt het weer goedkoper :Y

Onderhoud kost wat het kost, zowel in tijd en dus geld.
Kwestie van nagaan wat er nou gedaan moet worden. Verder is het gokken, gissen en oordelen zonder dat we weten hoe en wat.

€40,- voor de eerste beurt is of slecht gedaan, of een dealtje die bij aanschaf gemaakt is. Of gewoon service van betreffende zaak. Het is iig niet en nooit de werkelijke kosten.

:^ Precies
Veel mensen vergeten dat er voor onderhoud ook tijd nodig is om dat goed te doen.
En bij een uurloon van €60 kost dat gewoon een paar centen.
 
Daarom vraag ik het ook.
Ik hoor bedragen tussen de 40 en 280 euro.

Beetje nutteloze reactie die je dus geeft.

Je geeft het hier zelf al aan, de kosten zullen daar dus waarschijnlijk tussen liggen.
Afhankelijk van wat er gedaan moet worden. Dus bellen en langsrijden.
 
Laatst bewerkt:
Als het nalopen nou eens twee uur werk is?
Ik weet het niet hoor, maar stel nou eens dat. Tegen 60 euro per uur.

En dan nog de nieuwe olie+filter....

Tenzij het werk misschien een half uurtje duurt, dan wordt het weer goedkoper :Y

Onderhoud kost wat het kost, zowel in tijd en dus geld.
Kwestie van nagaan wat er nou gedaan moet worden. Verder is het gokken, gissen en oordelen zonder dat we weten hoe en wat.

€40,- voor de eerste beurt is of slecht gedaan, of een dealtje die bij aanschaf gemaakt is. Of gewoon service van betreffende zaak. Het is iig niet en nooit de werkelijke kosten.

Ja, klopt en de kachel moet ook bij de motorzaak branden.
Misschien schat ik het inderdaad te scherp in, maar ik verwacht dat een uur zat is.
Zoveel doen ze nu ook weer niet.

En kosten worden gemaakt natuurlijk, het is altijd zo geweest dan bij inruil en de onderhandeling erbij uiteindelijk als laatste de eerste beurt erbij gegooid werd. (ik wist dan ook, ok meer zit er niet meer in, take it or leave it)

En ik ga er dan ook vanuit dat de verkoper precies de marges enz weet en zeker niet met verlies dit zal uitonderhandelen.

Wat zo'n beurtje dan moet kosten :? bellen dus :P
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dus diverse dealers en servicepunten gebeld.
Daar kwam ik dus aan een groot verschil in bedragen.

Wil dus graag weten wat dus beetje normaal is. De goedkoopste van 40 is dus niet te vertrouwen.
 
olie+filter wissel, algemene controle en boutjes aandraaien, mag toch niet meer dan 100,- euro kosten is mijn bescheiden mening. Verder is een 1000 km beurt er altijd bij te ronselen tijdens een koop.

Alles boven de 100,- is afzetterij naar mijn mening, uitzonderingen daargelaten. Er zijn figuren die in 1000 km alles kapot weten te maken.

Dat je alleen ervaring hebt met fietsen die jij hebt gehad begrijp ik, maar is geen reden om onzin te gaan lopen verkondigen.

Niemand hier weet wat er bij dit specifieke model gedaan moet worden bij een 1000 beurt, maar olie + filter is het enige geblaat wat ik hoor.

Misschien moeten de kopbouten wel nagetrokken worden? Ook zo een uur werk...
 
Een nieuwe motorscooter gekocht, en na 1000 km al klaar met de zaak die je die scooter verkocht heeft?

Wat rekent de zaak die je de scooter verkocht heeft? Lijkt me dat die je graag terug zien komen als klant, en niet de duurste zullen zijn?
 
Nou is dit natuurlijk een andere categorie; maar bij de 4-takt 50cc snorscootert moest na 300km al een klepspeling controle plaatsvinden en in mijn geval moest ik die ook bijstellen.

Ik weet niet wat de dergelijke service interval is voor je motorscooter..?
Pas bij 24.000km O-)
 
Laatst bewerkt:
Dat je alleen ervaring hebt met fietsen die jij hebt gehad begrijp ik, maar is geen reden om onzin te gaan lopen verkondigen.

Niemand hier weet wat er bij dit specifieke model gedaan moet worden bij een 1000 beurt, maar olie + filter is het enige geblaat wat ik hoor.

Misschien moeten de kopbouten wel nagetrokken worden? Ook zo een uur werk...

Haha. Ik wist dat hij zou komen. _O-
Ik zei ook uitzonderingen daar gelaten.
Vertel jij eens in hoeveel van de gevallen er bij de 1000 km de kopbouten nagetrokken moeten worden of kleppen gesteld moeten worden volgens de fabrieksopgave bij een nieuwe motor. 1 op de hoeveel?

Kan mij voorstellen dat ze bij een scooter nog achter het carter een check doen voor gekke dingen of de kleppen gesteld moeten worden.

Aan de TS kijk in je boekje wat er gedaan moet worden bij de 1000 Km.
 
olie+filter wissel, algemene controle en boutjes aandraaien, mag toch niet meer dan 100,- euro kosten is mijn bescheiden mening. Verder is een 1000 km beurt er altijd bij te ronselen tijdens een koop.

Alles boven de 100,- is afzetterij naar mijn mening, uitzonderingen daargelaten. Er zijn figuren die in 1000 km alles kapot weten te maken.

4 liter castrol TTS 10t50 kost bij motoport al 80 eu, dan nog filter en uren overheen zit je zo op 160-200 eu.
 
Terug
Bovenaan Onderaan