Kosten bezoekje buitenlandse GP

TommyFumi

Die hard MF'er
7 mei 2002
573
0
Ik zit erover te denken om volgend jaar een bezoekje te brengen aan een buitenlandse GP - ik denk Donington. Het plannetje zal afhangen van de kosten, aangezien ik ook al een dure vakantie in de planning heb staan voor volgend jaar zomer.

Wie kan een beeld geven van de kosten van zo'n tripje, en vooral waar het geld in gaan zitten? Mocht je tips hebben m.b.t. het goedkoop houden van de reis, het verblijf, reisorganisaties of weet ik veel, die zijn natuurlijk altijd welkom :)

Alvast bedankt!
 
Hoi, kben dit jaar naar Le Mans en naar Sachsenring geweest en beide waren t geld echt waard.
Voor de toegang ben je ongeveer hetzelfde kwijt als in Assen (+/- 55 euro voor drie dagen). De camping in Frankrijk was gratis maar in Duitsland vroeg men 30 euro per persoon. Hiervoor kreeg je dan ook gratis toilet en douchebezoek (pissen tegen t hek en douchen...? :? ) .
Een blikkie bier was in Frankrijk 2,50 euro en Duitsland weet ik eigenlijk niet meer.
Verder om de 200 km. ong. tanken voor 15 a 17 euro. Le Mans ruim 700 km en Sachsenring zo`n 800 km (enkele reis).
Al met al kan je het dus zo gek maken als je zelf wil maar afhankelijk van je eigen eisen kan je met ongeveer 400 euro een fantastich weekend hebben.
Veel plezier alvast met plannen en denk aan een reisverzekering. (gebeuren de raarste dingen op zo`n camping }) ;) ).
 
Ben dit jaar naar Brands- Hatch geweest, kosten kaartje 30 pond een overnachting ongv. 40 pond dan nog je benzine wat in Engeland 30% duurder is kom je incl. hapje snapje al snel op €580,= dus maak je borst maar Nat!!!!
 
Ik denk dat donington een van de duurdere GP is. Zowel qua toegang als qua bier/eten etc. En dan nog de overtocht enzo. Ik zou persoonlijk eerder een vasteland GP uitkiezen.
 
zo heb ik ook pasgeleden een mailtje gekregen, met big pussy, giant pussy, horny pussy, tight pussy en wet pussy....
Inderdaad. Ik zou 'm wel willen laten zien, maar dat gaat zo dus niet. Maar is wel leuk, gefeli ermee.
Nu weer gauw terug naar topic.
 
[*]Bespreek alleen de Ferry-overtocht (indien nodig :P ) 72-uurs retour kostte me dit jaar €100 Vertrek vrijdagochtend, maandagochtend terug. Als je naar Donington wilt kun je het beste de nachtboot van Hoek van Holland naar Hull pakken.
[*]Koop kaartjen ter plaatse, zijn altijd in overvloed beschikbaar €50-60 voor 3 dagen
[*]Overnacht op de camping, wel zo gezellig en niet duur €10-20 voor 3 nachten of op veel plaatsen zelfs gratis.
[*]Eten en drinken, meestal vergelijkbaar met de prijzen bij de TT en SBK in Assen
[*]Benzine is meestal een grote kostenpost: Monza ca €250 (totaal 2800 km), Le Mans ca €125 (totaal 1500 km), Brands Hatch ca €60 (totaal 700 km)
[*]Zet je voicemail uit, bespaart je een torenhoge telefoonrekening '(

Zo'n weekend is niet goedkoop, ik ben zelf meestal tussen de €400 en €500 kwijt. Het is beetje afhankelijk van de bestemming (En je uitgavenpatroon :) ) Echter, ik zou deze weekenden voor geen goud willen missen.

SBK in Brands Hatch is een absolute aanrader :} Ben nu 3x jaar op rij geweest en waarschijnlijk volgend jaar weer. Daarnaast probeer ik ieder jaar naar nog een buitenlandse SBK of MotoGP ronde te gaan.

Engeland is wel het duurste land om naar toe te gaan ivm de ferry-overtocht en de hoge koers van de Pond.
 
Bedankt voor de reacties :}

Hmmm kost toch aardig wat centjes zo allemaal bij elkaar. '( Moet nog even kijken of het doorgaat volgend jaar. Hopen dat ik de zelfbeheersing heb om er 'nee' tegen te zeggen...... :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan