Mijn auto is nogal een miskoop geweest, waardoor ik er al behoorlijk in heb moeten investeren (inmiddels al bijna het aankoopbedrag) om de auto op de weg te houden. Nu zit ik er steeds meer aan te denken om een andere motor erbij te kopen waarmee ik dan het jaar door kan rijden en de auto weg te doen.
Nu zit ik te kijken bij de BMW R1100RT, omdat de aankoop prijs mij wel bevalt en deze goed in de kuipen zit waardoor ikzelf zo veel mogelijk uit de wind zit én deze motor handvatverwarming heeft. Ook zoek in een toerbuffel omdat ik er ook mijn boodschappen e.d. mee moet doen en dan wel wat ruimte kan gebruiken
Echter nu is mijn vraag: Hoe betrouwbaar zijn deze motoren?
p.s. Een woon-werk rit is maar 10 min.
p.p.s. Ik heb ook bij de Honda pan european gekeken, maar die zijn vaak ouder en missen vaak handvatverwarming. Ik vind het fijner wanneer dit vanuit de fabriek is geïnstalleerd, zodat ik niet afhankelijk ben van andermans sleutelvaardigheden.
Een 1100RT is een oerbetrouwbaar ding. Je kan er vrijwel geen verborgen gebreken aan hebben. Hoewel alles natuurlijk een keer stuk aan kan gaan. Ik zou alleen weg blijven van het bekrachtigde remsysteem, het is niet voor niets dat BMW daar ook al weer snel mee gestopt is.
Maar van 10km gaat hij niet beter worden, dan verzamel je meer vocht dan je benzine verbrand. Koop dan een tweetakt. Alleen het aankleden al voor zo'n kudstukje.
Oerbetrouwbaar laat me niet lachen. na ettelijke reparatie's aan je bak en keeringen koppeling ook zo lekker goedkoop abs ook al niks , zelf 9 jaar gehad
Een kennis heeft er ook een gekocht heeft zijn gehele aankoop bedrag aan reparatie's binnen een half jaar er al weer in zitten.
Dat kan met elke motor maar BMW staat niet gekend om zijn betrouwbaarheid wel om zijn marketing.Ja, want dit kan met een japanse motor natuurlijk niet? Als je een hok koopt maakt het weinig uit welk merk het is...
Dat kan met elke motor maar BMW staat niet gekend om zijn betrouwbaarheid wel om zijn marketing.
Iemand als een de duurtest van de bmw gezien geloof dat er meerdere ja meerdere de eindstreep niet gehaald hebben.
Dat zal dan bij de bmw onder pech worden verstaan
De eerste 1100 rt vast gelopen tuimelaar bij de watergekoelde vastgelopen versnellingsbak enz enz
zoek maar eens op het rt forum en zie waar je daar tegen komt.Dat kan met elke motor maar BMW staat niet gekend om zijn betrouwbaarheid wel om zijn marketing.
Iemand als een de duurtest van de bmw gezien geloof dat er meerdere ja meerdere de eindstreep niet gehaald hebben.
Dat zal dan bij de bmw onder pech worden verstaan
De eerste 1100 rt vast gelopen tuimelaar bij de watergekoelde vastgelopen versnellingsbak enz enz
Ja, en andere merken hebben het zonder problemen allemaal gehaald? Of negeer je de nukken aan die dingen?
zoek maar eens op het rt forum en zie waar je daar tegen komt.
Kijk eens op het RT forum Reparaties.
Andere motoren hebben ook nukken. klopt maar dat maakt BMW niet oerdegelijk .
Dat is niet de discussie hoge km standen wel reparaties..weenie, het aantal motoren met een zeer hoge kmstand (lees, +180.000) zijn in mijn ervaring vaak bmw's. Dat komt niet omdat ze zo ondeugelijk zijn.
Dat is niet de discussie hoge km standen wel reparaties..
Je loopt leeg op die oude dingen koppeling bak enz enz abs. zoek maar eens op
Als je er nu eens op de kop kan tikken waarbij dit gebeurt is .
Wil je betrouwbaar voor weinig koop een jap wil je leeg loop koop je BMW
Oerbetrouwbaar laat me niet lachen. na ettelijke reparatie's aan je bak en keeringen koppeling ook zo lekker goedkoop abs ook al niks , zelf 9 jaar gehad
Een kennis heeft er ook een gekocht heeft zijn gehele aankoop bedrag aan reparatie's binnen een half jaar er al weer in zitten.
Oerbetrouwbaar laat me niet lachen. na ettelijke reparatie's aan je bak en keeringen koppeling ook zo lekker goedkoop abs ook al niks , zelf 9 jaar gehad
Je bent een masochist. Anders houd je dat niet zo lang vol.
Ik heb eerst 6 jaar een K1100LT gehad en nu al weer 8 jaar een R1150R.
Die K had nooit wat en heb ik verkocht aan een collega. Die heeft hem nu 8 jaar en hij staat op een 180.000 km. Geen probleemmotor.
Die R heb ik alleen gezeik met de iABS gehad 3 jaar terug, maar er uit halen en doorrijden. Geen andere problemen.
Erg bedankt voor je voortreffelijke inzicht .
Ik vind dat mensen eens verder moeten kijken dan hun neus lang is , dat heb je bij deze nu prima laten zien hoe je tegen iets aan kijkt.
Je bent een masochist. Anders houd je dat niet zo lang vol.
Ik heb eerst 6 jaar een K1100LT gehad en nu al weer 8 jaar een R1150R.
Die K had nooit wat en heb ik verkocht aan een collega. Die heeft hem nu 8 jaar en hij staat op een 180.000 km. Geen probleemmotor.
Die R heb ik alleen gezeik met de iABS gehad 3 jaar terug, maar er uit halen en doorrijden. Geen andere problemen.
Ze zijn zeker niet ondeugelijk, alleen zie ik ook Pan Europeans voorbij komen met meer dan 200.000 km of zelfs richting de 500.000 km.weenie, het aantal motoren met een zeer hoge kmstand (lees, +180.000) zijn in mijn ervaring vaak bmw's. Dat komt niet omdat ze zo ondeugelijk zijn.
Wat ons is gebleken dat je vaak helemaal niet KAN sleutelen aan een BMW.Ze zijn zeker niet ondeugelijk, alleen zie ik ook Pan Europeans voorbij komen met meer dan 200.000 km of zelfs richting de 500.000 km.
Het grote verschil zit hem voornamelijk in de kosten van de onderdelen en als je niet handig bent de kosten arbeidsloon.
BMW staat nu niet echt bekend als een merk met leuke prijzen.
Dan kun je beter een Honda rijden.
Wat ons is gebleken dat je vaak helemaal niet KAN sleutelen aan een BMW.
Dat merk is kampioen voor 'speciaal gereedschap'. Een Honda trek je uit elkaar met gebruikelijk gereedschap
Wat ons is gebleken dat je vaak helemaal niet KAN sleutelen aan een BMW.
Vindt je het niet opvallend dat je hier de enige bent die beweerd dat het allemaal onbetrouwbare troep is?Erg bedankt voor je voortreffelijke inzicht .
Ik vind dat mensen eens verder moeten kijken dan hun neus lang is , dat heb je bij deze nu prima laten zien hoe je tegen iets aan kijkt.