Kosten van motorcrossen

Nu ben je niet rieeel he ;). Je vergeet nu de aanschaf van je bescherming + kleding + benzine + olieen + schoonmakkemiddelen + als je een keer valt er gaat wat kapot.
Jij hebt het over regulier onderhoud. Dat heeft elke motor, ongeacht de tak van sport.

Of tel je dit niet mee omdat je het van je pappa krijgt en zo een niet realistisch beeld crieeert?
Waarom zou ik mijn aanschaf van mijn kleding mee rekenen?
Dit is toch een eenmalige aanschaf dus dit reken ik niet mee in het maand bedrag.
Nou benzine 6.50 euro per keer.
mensmeerings Olie waar ik 2 maanden mee kan doen als je 1 x per week cross is 3.25 euro per maand.
Haal je bij de lidl 5 liter motorolie voor 5 euro.
luchtfilter olie waar je meer als een jaar mee doet en dat kost 10.50 voor een fles dus dat is 88 cent per maand.
Schoonmaakmiddelen een beetje water voor in mijn hoge drukspuit en een flesje wd40 voor mijn ketting van 2 euro.
dan kom ik uit op ongeveer 34 euro + 24 euro voor het onderhoud aan mijn motor is dus 58 euro per maand.
 
Laatst bewerkt:
Vind het knap dat je het met zo weinig benzine in een middag red. Ik stook der zowiezo een tank door dat is toch al een litertje of 7 en dan heb ik vaak nog een 10 liter vat mee om te tanken
 
Vind het knap dat je het met zo weinig benzine in een middag red. Ik stook der zowiezo een tank door dat is toch al een litertje of 7 en dan heb ik vaak nog een 10 liter vat mee om te tanken
Wie beweert dan dat een 250cc minder verbruikt als een 125?
Tenzij jij als een poesie over die baan rijd maar dan kan jij gewoon beter een 125 kopen.
 
Ik zeg helemaal niet dat een 250 minder verbruikt als een 125 ik zeg alleen dat als jij het met 6.50 aan benzine kosten red op en middag dat ik dat knap vind. Dat zou betekenen dat jij het met een 4.5 liter op een middag red. Ik geef alleen maar mijn ervaring dat ik dat niet red namelijk. En dat heeft echt niets te maken dat ik als een poessie over de baan ga misschien dat jeje aangesproken voeld maar ik denk dat je het verkeerd gelezen hebt.
 
Kleding een eenmalige aanschaf? Ik kan ieder jaar nieuwe laarzen halen en een helmpje mag om de twee jaar ook wel. Nekbrace, kniekappen en protectorvest gaan wel langer mee. Shirts, jassen en broeken gaan ook maar een jaartje mee. Over handschoentjes maar te zwijgen, als die een keer nat zijn geweest en je rijdt door kun je ze praktisch weggooien. Die verbruik ik 3/4 setjes per jaar. Ik rij dan ook wel minimaal een keer per week en vrijwel het hele jaar door.
Olie van de lidl voor in je crosser/enduro?? Tja......
WD-40 om je (o-ring) ketting schoon te maken of te smeren, ik weet niet wat je bedoelt maar het klinkt mij beide niet best.....
En water voor je hogedrukspuit? Vergeet dan ook niet het vetpatroon dat je daarna nodig hebt om alles weer te smeren en vergeet niet de jaarlijkse rijwiel-lagerrevisie niet als je altijd met die hogedruk aan de gang gaat.
Dan hebben we het nog niet over de jaarlijkse blokreviesie, het blijft niet bij een paar zuigertjes.
Voor E58 per maand kun jij, nog niet bijna, een jaar lang je motor in goede conditie houden en er > 40x op rijden.
Barry is heel reeel met zijn berekening en ik denk zelfs dat je er overheen gaat.
 
Waarom zou ik mijn aanschaf van mijn kleding mee rekenen?
Dit is toch een eenmalige aanschaf dus dit reken ik niet mee in het maand bedrag.
Nou benzine 6.50 euro per keer.
mensmeerings Olie waar ik 2 maanden mee kan doen als je 1 x per week cross is 3.25 euro per maand.
Haal je bij de lidl 5 liter motorolie voor 5 euro.
luchtfilter olie waar je meer als een jaar mee doet en dat kost 10.50 voor een fles dus dat is 88 cent per maand.
Schoonmaakmiddelen een beetje water voor in mijn hoge drukspuit en een flesje wd40 voor mijn ketting van 2 euro.
dan kom ik uit op ongeveer 34 euro + 24 euro voor het onderhoud aan mijn motor is dus 58 euro per maand.

Zou ik knap vinden,wij crossen ook maar je rekensom klopt helemaal maar in de praktijk zal het wel een beetje duurder uitvallen allemaal vrees ik 8-) bij ons in ieder geval een heel stuk duurder ,hoop voor jou dat je het red allemaal........... ! *O*
 
Precies er gaat meer geld in zitten als je denkt het zijn vooral elke kleer de kleine dingen zoals een busje olie hier en een bougietje daar etc.
 
ja want hij heeft een yamaha :z

Jaloers zeker?? :W
Mare... volgens mij valt crossen echt wel mee als beginner qua kosten. De kosten komen pas als je snel begint te rijden, volgens mij.
Ow ja, al is je kleding versleten, je kan het altijd nog verkopen op marktplaats. Bespaar je ook weer geld ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn yamaha yz 125 al 5 maanden en ik heb alleen nog maar de zuiger en een achterband van 29 euro vervangen en dat is dus ongeveer 24 euro per maand dus wat die barry lult met ze 150 euro per maand is dikke onzin.

Maarja dit kan natuurlijk ook komen doordat yamaha gewoon kwaliteit is( ik heb het hier dus over de 2takt van yamaha voordat chrisscross weer foto's gaat posten van zijn vastgelopen yamaha 4takt)
Dan rij je of heel weinig of je ververst nooit je bakolie :W
 
Jaloers zeker?? :W
Mare... volgens mij valt crossen echt wel mee als beginner qua kosten. De kosten komen pas als je snel begint te rijden, volgens mij.
Ow ja, al is je kleding versleten, je kan het altijd nog verkopen op marktplaats. Bespaar je ook weer geld ;)

Ja, ik droom ervan om ooit op een yamaha te rijden
 
Ik doe samen met mijn broertje een folderwijkje (heel lucratief, +/- 10 eu per uur) En dit levert ons per maand gemiddeld 80 euro op. Na aanschaf van de motor, laarzen, shirt en boddyprotector (1550 eu) kleding (2e hands broek en een niergordel a 100 eu) kan je met een bedrag van 80 euro de motor onderhouden. Dit is niet ruim genomen, het ging precies (ene maand hielden we wat over, andere maand moesten we wat inleveren) Let wel op, wij rijden hobbymatig met zn 2en op 1 motor, dus de motor draait wat meer uurtjes, maar we gingen niet zo hard dus het sleet allemaal ook niet zo hard (elk nadeel heb ze voordeel *O*)
 
dus 160,- in de maand aangezien je met zijn 2e de motor onderhoud ;)

Nee Barry, dat denk ik niet. Hij doet "samen met mijn broertje een folderwijkje. En dit levert ons per maand gemiddeld 80 euro op." Daar onderhouden ze de motor van....
T is een mooie manier van crossen vind ik, 't heeft wel wat. Ik deed het ook altijd zaterdag werken zondag crossen....
Echter tel je de afschrijving van je motor en de jaarlijkse revisie niet mee...... en je moet niks kapot rijden zo...
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat Svario nu wel een duidelijker beeld heeft gekregen wat de kosten kunnen zijn van het Motorcrossen :)
 
Rij nu zelf 34 jaar maar ga er maar van uit dat het kosttenplaatje gemiddeld zo rond de 150 per maand is. De ene maand wat meer de andere maand wat minder.Ligt er een beetje aan wat je aan onderhoud wil uitgeven.Ben je zelf handig en heb je een goed motorgevoel kan je de kostten aardig drukken.Rij je door tot er wat kapot gaat kost het gewoon wat meer.
 
"Ik denk dat Svario nu wel een duidelijker beeld heeft gekregen wat de kosten kunnen zijn van het Motorcrossen :)"

Ja dat denk ik ook wel ja...... :+
T blijft altijd discussiëren over dit soort onderwerpen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan