Krijg me voorwiel niet van de grond ;(

Hmm ik weet niet wat er loos is met je 750 uit 2k2 maareh die van mij uit '99 gaat als een trein van de grond af. Nu weet ik van mezelf dat ik geen wheely-specialist ben maar pas geleden d8 ik van hé ik haal die auto ff in en hoppa voordat ik het doorhad reed ik op wiel ;)
 
Mijn csr305 gaat in zijn 1 zelfs de lucht in (zonder koppeling @ 7000 rpm). Ik denk dat het aan je houding ligt, misschien het aantal rpm waarin je het probeert. Probeer anders een, eerst gas geven, motor komt uit voorvering. Gas los en meteen weer gas. Dan gaat je voorvering in en uit en dat is een extra hupje. maar ik denk dat je met zon pk-beest (vergeleken met mijn motor) eerst in zijn 2 moet proberen, denk dat je zo op je bek ligt in zijn 1.

Owja :P

full
 
Ik weet niet of je het doorhebt,maar een Gixxer750 is één van de agressiefste motoren in zijn één op het achterwiel.
Dit wil niet zozeer zeggen dat ie makkelijk gaat.(hij doet het zeer gemakkelijk)
Maar heeft een zeer "tricky" eerste versnelling op het achterwiel,als je volgas geeft,dan sta je rechtop met dat ding.
Eerst vertrouwd met je gas raken in zijn één,en dan experimenteren in zijn één.
Houdt je voet bij je rempedaal,en leer ook die rustig doseren.
Maar 5200KM is weinig voor iemand die net wheelie's wil maken.
Ik deed het ook binnen zeer weinig km's met mijn eerste wegmotor(dees dus),maar rij nu al zo'n 11 jaar,(vanaf mijn veertiende)op het achterwiel.
Dit begon met crossmotors.
Je kan doseren in zijn één,maar nogmaals: zeer tricky!

Dit is overigens van toepassing op een SRAD750 uit 96,maar zal mischien iets afwijken.
 
tis heel simpel..je kan gewoon geen wheelies maken...
ik heb pas geleden op de 750 gereden..en zo n ding wheeliet als een gek.

2de versnelling...handje bij de koppeling...werkelijk waar...als een speer!!!
het is techniek en niet lomp gas geven...ga eerst maar is normaal leren rijden...5200km rijervaring...is nog minder dan niks...

dus...

:^

R6 pleurde we tot zijn 4e omhoog.. 7,5 moet zeker kunnen.. :P
 
Nou met mijn yzf750 r wil het ook nog niet zo erg lukken, maar met 5000 km ervaring moet je ook niet teveel verwachten.
Die 2 cm worden er vanzelf meer, ik ga tot 20 cm en dan vind ik et weer mooi.
Die wheelies komen vanzelf wel. Dus relax en eerst maar eens een behoorlijke bocht maken.
 
wheelies is vaak ook een gevoel, wat je goed onder de knie moet krijgen. Heb zelf de eerste 10 cm ervaren als een wheelie van 50 cm met het gevoel dat je al achter over valt. Pas toen ik het terug zag op film besefte ik, dat ik mezelf voor de gek hield. Misschien houd je je zelf nog te veel in met het gas. (wat goed is,je hebt dan respect voor de motor.)Maar probeer iets sneller het gas open te draaien bij zo'n 3 a 4000 rpm. Wedden dat het lukt. succes ermee en laat ons het resulaat even weten. })
 
wheelies is vaak ook een gevoel, wat je goed onder de knie moet krijgen. Heb zelf de eerste 10 cm ervaren als een wheelie van 50 cm met het gevoel dat je al achter over valt. Pas toen ik het terug zag op film besefte ik, dat ik mezelf voor de gek hield. Misschien houd je je zelf nog te veel in met het gas. (wat goed is,je hebt dan respect voor de motor.)Maar probeer iets sneller het gas open te draaien bij zo'n 3 a 4000 rpm. Wedden dat het lukt. succes ermee en laat ons het resulaat even weten. })

Kan ik m'n kawa zx6r '96 in z'n 1 ook bij 3 á 4000 rpm open gooien??
Maar hoe bouw je het gas op dan ( met oog op 'open trekken') ?
En hoever trek je em open??

grtzz daniel
 
Gewoon helemaal open draaien schakelen en helemaal open, ps ik ben blij als ik hem op de grond hou
 
Ff voor de duidelijkheid ik heb er helemaal nog geen behoefte aan om wheelies te trekken, zei ook in me eerste post dat ik nog wel een jaartje (of 2) wacht. Maar omdat ik steeds hoorde dat je een 750 makkelijk op gas alleen omhoog kan krijgen, en het mij amper 2cm lukt dacht ik dat er misschien iets niet klopte.

Ben eerst van plan technisch goed te leren/kunnen rijden voordat ik aan het stuntwerk ga beginnen, waarschijnlijk VROtje doen. Ben ook veel te bang om mn schoonheid te beschadigen O-)
 
Zelfs al ga je er op oefenen,het is een gevoel dat de éne persoon heeft en de ander niet.
Vindt voor jezelf uit of je er aanleg voor hebt,anders is het hard vallen.
 
Er zijn nog een paar mogelijkheden die niet zijn genoemd:
1. Je hebt iets veranderd aan de stuurgeometrie (achterkant omhooggezet of vork doorgestoken).
2. Je hebt iets veranderd aan de instelling van de schokbrekers.
3. Je ketting staat anders ingesteld (slapper of strakker), of is verder versleten waardoor jouw achterwiel verder naar achteren staat om hem op spanning te houden.

Al deze factoren beinvloeden de stuurgeometrie, waardoor de wheelie-gevoeligheid kan veranderen. Het is ook goed mogelijk dat je in het begin, toen je nog niet echt aan dit vermogen gewend was, jij de acceleratiekrachten opving door aan het stuur te hangen. Dit geeft ook meer wheelies!
 
Er zijn nog een paar mogelijkheden die niet zijn genoemd:
1. Je hebt iets veranderd aan de stuurgeometrie (achterkant omhooggezet of vork doorgestoken).
2. Je hebt iets veranderd aan de instelling van de schokbrekers.
3. Je ketting staat anders ingesteld (slapper of strakker), of is verder versleten waardoor jouw achterwiel verder naar achteren staat om hem op spanning te houden.

Al deze factoren beinvloeden de stuurgeometrie, waardoor de wheelie-gevoeligheid kan veranderen. Het is ook goed mogelijk dat je in het begin, toen je nog niet echt aan dit vermogen gewend was, jij de acceleratiekrachten opving door aan het stuur te hangen. Dit geeft ook meer wheelies!

Heb niks veranderd... sowieso nog niet echt verstand van. Denk toch dat het gewenning is idd. Aan begin zat ik ook nogal krampachtig als ik hard accelereerde, leek voor megevoel wel of ik eraf zou flikkeren toen ;) Nu vind ik het nog wel snel maar niet meer zo impressive als in den beginne. Proefrit was echt adrenaline rush :) bleek namelijk ook nog is op 25kw cb500 gelest te hebben, kreeg met examen pas de ongelimiteerde B| dus was niks gewend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan