KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Heeft er iemand goeie ervaringen qua onderhoud met een KTM-dealer in Zeeland of Noord-Brabant ?
Ik heb het nu wel een beetje gehad met de 2 Vlaamse dealers in de « buurt » .
Hier erg goede ervaringen met Vos Oss, kundige en vriendelijke monteurs.
 
De 1290s voelt compacter dan de 1190r.
Meer gooi en smijt fiets.
Heb het gevoel alsof je op een compacte naked zit, ondanks dat de 1290 best een bakbeest is.
En een stuk soepeler, zeker bij lage snelheden en rotondes.
Ook de brute power is goed voelbaar ondanks dat hij nog in de inloop stand staat.
En vooral het design van de koplamp unit vind ik erg mooi. Lekker herkenbaar.
Heb je overjarige gescoord dat je nog aan het inrijden bent? Knappe fiets hoor 🥰
 
Heeft er iemand goeie ervaringen qua onderhoud met een KTM-dealer in Zeeland of Noord-Brabant ?
Ik heb het nu wel een beetje gehad met de 2 Vlaamse dealers in de « buurt » .
Voor je naar MC rijen gaat zou ik eerst even bij DiPi in Gilze binnen gaan voor een praatje, werkt een monteur met 20jr KTM ervaring, die kom je hier in de buurt niet zo snel tegen! Wel s waar geen KTM dealer meer , maar ze kunnen nog wel eraan sleutelen.
 
Tussen remblokken zit er zoveel verschil.
Je hebt remblokken met een wrijvingscoëfficiënt van 0.4 tot bijna 0.9.
Dat betekent dat je remmen dubbel zo hard afremmen met de zelfde input.

De abs is bij ktm is zeer voorzichtig ingesteld. (activeert al bij weinig slip)

Ik kan ook niet echt klagen over de remmen, tuurlijk bestaan er betere maar dat is niet nodig.
Ik zal wel een update posten hoe het remt met de brembo sa remblokken. (het zou normaal 20-25% beter moeten remmen)
Waar haal je die? die wil ik ook namelijk.
ik heb de achter remblokken opgemaakt in 5000km, zojuist terug van vakantie, de SAS remt inderdaad niet zo als de 990SM , zeker niet met vrouw en koffers erbij, dus voet iets te lang op het achter rempookje gehouden, welke dan ook weer net iets te hoog staat afgesteld... Ik kom op de Brembo configurator met een advies van de Road Carbon Ceramic voor achter.. en misschien ook wel voor de voorkant?
 

Bijlagen

  • IMG_2472v.jpg
    IMG_2472v.jpg
    691,7 KB · Weergaven: 37
  • IMG_2616v.jpg
    IMG_2616v.jpg
    603,5 KB · Weergaven: 39
Bedankt voor de nieuwe KTM adressen.
Gisteren liet de bandenboer me weten dat hij het achterwiel ook nog eens gaat uitbalanceren, daar dit ook een oorzaak van het pogoën zou kunnen zijn.
Als ook dat niet helpt, steek ik de grens over met mijn hoestbui op wielen…
 
Waar haal je die? die wil ik ook namelijk.
ik heb de achter remblokken opgemaakt in 5000km, zojuist terug van vakantie, de SAS remt inderdaad niet zo als de 990SM , zeker niet met vrouw en koffers erbij, dus voet iets te lang op het achter rempookje gehouden, welke dan ook weer net iets te hoog staat afgesteld... Ik kom op de Brembo configurator met een advies van de Road Carbon Ceramic voor achter.. en misschien ook wel voor de voorkant?
 
De 1190 netjes kunnen inruilen.
Deze had al 70k op de klok.
Het 2021 model zal ongetwijfeld nog weer beter zijn dan de voorgaande modellen.
Maar dat design vind ik niet geweldig.
Vooral die sensor in de neus.:N
 
Oh nee dat snap ik wel hoor, ik heb mijn 2018 sdr paar jaar geleden overjarig gekocht (ook omdat hij motorisch identiek was aan '19) maar daardoor wel duizenden euros korting kunnen bedingen. Overjarig kan heel fijn zijn!
 
heeft iemand van jullie al iets gevonden voor de zij standaard van de SAS '21?
ik ben het een beetje beu om telkens bij wat los zand of kiezels een plankje of platte steen te moeten gaan zoeken...:?
 
Ik had vroeger een alu plaatje in een van de koffers maar heb nu ook zo'n ding.

Ik ga niet ontkennen dat het een beetje lomp is.
 
Het eerste wat ik heb gemonteerd


Ik weet niet of deze ook op de `21 past.
Bij ome Ali zijn natuurlijk goedkopere te koop.
ik heb er 1 van Ali doet zn werk goed, zo iets besteld .
 
Zo net terug thuis van een weekendje Ardennen. Gisteren rit van 455km gedaan, geen snelweg. (België Frankrijk Duitsland Luxemburg)

Vandaag even een foto plekje gezocht en thuis gekomen met in totaal 1060km erbij.

Dat van de remmen die zo een 'vaag' gevoel geven snap ik wel, heb eigenlijk nooit te weinig remkracht gehad maar t zou fijner zijn om dit directer te voelen.

IMG-20210926-WA0077.jpg
 
Zo net terug thuis van een weekendje Ardennen. Gisteren rit van 455km gedaan, geen snelweg. (België Frankrijk Duitsland Luxemburg)

Vandaag even een foto plekje gezocht en thuis gekomen met in totaal 1060km erbij.

Dat van de remmen die zo een 'vaag' gevoel geven snap ik wel, heb eigenlijk nooit te weinig remkracht gehad maar t zou fijner zijn om dit directer te voelen.

Bekijk bijlage 1680377
Top!

Ik ben ook net terug, weekendje Moezel

20210925_133650.jpg
 
Het eerste wat ik heb gemonteerd


Ik weet niet of deze ook op de `21 past.
Bij ome Ali zijn natuurlijk goedkopere te koop.
Die passen niet helaas.
Van Ali ook 1tje besteld,past ook niet.
De '21 heeft net een andere pasvorm.
Maar bedankt voor het meedenken.
 
De after market loopt altijd wat achter.
Even geduld hebben.
Er komt vast wel iets op de markt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan