KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Heb je het bonnetje nog 🤣
Die van mij is ook ruk, met binnen zetten het stuur van mijn andere motor geraakt en nu zit er een dikke kras in... gvd
Verder is het gewoon een fijn fietsie😁
Heb hem nog niet opgehaald zelfs… balen van je kras, wellicht nog weg te poetsen?
 

Bijlagen

  • A1E64E51-B17C-43DE-9FEF-DBD319A70222.jpeg
    A1E64E51-B17C-43DE-9FEF-DBD319A70222.jpeg
    102,4 KB · Weergaven: 45
63F4E9C5-14DA-4451-A53B-17DE80546DFE.jpeg
Dat kolere hok van mij bleef gewoon maar lopen tijdens een rondje Ierland van dik 3500km, regenbuien, links rijden……hij gaf geen krimp, the bastard… zelfs de Duc bleef het gewoon doen. Reden voor de eigenaar van de Multi voor een vreugdedansje…..

Die van mij stuur ik “voor straf” over drie weken de Franse Alpen in, brullen zal ie…
 
Bekijk bijlage 1791753Dat kolere hok van mij bleef gewoon maar lopen tijdens een rondje Ierland van dik 3500km, regenbuien, links rijden……hij gaf geen krimp, the bastard… zelfs de Duc bleef het gewoon doen. Reden voor de eigenaar van de Multi voor een vreugdedansje…..

Die van mij stuur ik “voor straf” over drie weken de Franse Alpen in, brullen zal ie…
Ik geloof er niets van :+
 
Vanavond 18.00 volgde een 1290 SA een politie motor op de rotonde van de N207 bij Leimuiden.

Ging er stoer aan toe.

Iemand van hier?
 
Heb nu +/- 1500km gereden met m'n 1190 en nog steeds niet kapot.... :/ staat nu op 43500km

Nu heb ik de inderhoudshistorie vanaf nieuw opgevraagd en naast normaal onderhoud is er in de km's blijkbaar ook niets kapot gegaan.. misschien heeft de vorige eigenaar niet genoeg z'n best gedaan?
Ben wel bang dat ik een kat in de zak heb gekocht nu :X

Afijn, vandaag een SAS removal kit van Rotweiller besteld, misschien helpt dat.
Iemand hier ervaring daarmee? Ik zie het al somber in, collega van me rijdt er ook mee en toch blijven ook bij hem de problemen uit.. (68000km)
 
Wil je'n nieuwe dan?
Wie niet?
Sterker nog, net vandaag een honda cb300r betaald. Zaterdag mag ik hem ophalen.
Ze moeten hem nog uit het krat halen.
IMG20220810172522.jpg

Ja een yamaha 🙈
Eigenlijk wil ik inderdaad een MT09 terug (met Ohlins cartridges/vering).
Maar daar kan m'n vrouw niet comfortabel achterop.
Dus de KTM blijft nog even, zaterdag komt er een andere motor bij om veel kilometers mee te maken.
M'n circuitmotor wil ook graag vervangen door een andere motor maar ik heb hem nog maar 3 maand.
(Yamaha R6 ipv de gsxr600 die ik nu heb maar ik kan er wel aardige tijden mee zetten nu al..)


Het kleine LCD scherm van m'n KTM was heel donker vandaag door in de hete zon te staan....
Dat had m'n yamaha toch niet. :+
 
Ik heb ook een CB300R.
Rijdt als een bromvlieg.
Ook het 2022 model?
Ik vind nauwelijks deftige reviews maar wel dat hij vlotter is dan hij lijkt.
Ik heb geen testrit kunnen maken, ze hadden geen demomodellen in België.
Welk verbruik haal je? (Als je zogezegd "sportief" rijdt, rustig rijden zal me niet lukken)
 
De onze is van 2019.
De uitlaat was na 2 ritten roest als een opgegraven WO1-obus. Verder is hij best volwassen en kwalitatief afgewerkt.
Ding heeft echt nul power, dus in praktijk schakel je 5x en probeer je dan het gas vol open en de teller op 110 te houden, ook in de bochten. Als je van een 'echte' motor komt, denk je het eerste kwartier in iedere bocht dat je de voorkant kwijt bent. Is hilarisch en verbazingwekkend genoeg niet minder leuk dan een 1290, op een heel andere manier.
Je gaat met amper hellingshoek ook al idioot hard door de bocht met zo'n ding. In mooie lange bochten waar je denkt op zoek te kunnen naar het eind van de banden, gaat ie niet hard genoeg om dat mogelijk te maken.
Ik kijk dus niet naar verbruik.
Mijn vrouw rijdt er hoofdzakelijk mee, die haalt onder de 3l/100km.
 
Terug
Bovenaan Onderaan