KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Gisteren avond op weg naar werk een kleine schuiver gemaakt zonder al te veel ernstige schade. Het schakelpookje is wat verbogen , handkap geschaafd , en de standaard zwarte frame protector heeft zijn werk gedaan.
De passagiersvoetsteun baart me het meeste zorgen , deze is er uitgetrokken en heeft het bevestigingspunt op het frame wat vervormd, ik hoop dat ze dit kunnen op lossen met wat nieuwe draad te tappen.
Nu vroeg ik me af welke shop het beste is om te bestellen en welke het snelste leveren . KTM-versand.de of KTM-shop.NL iemand ervaring mee ?
Das balen. Zo'n dure motor niet all risk verzekerd? Dan zou ik het mooi laten oplossen. Tank is ook beschadigd, dat is een dure jongen...
 
Balen man! Zelf niks dus?

Snelheid van webshops zal er van afhangen of ze de onderdelen zelf op voorraad hebben. Mijn laatste order bij ktm-versand.de was op 24 april, 28 april stond DHL voor de deur. Kijk ook eens bij motorcorner.nl, hebben vaak iets gunstiger prijzen.
Nee zelf heb ik niets , was echt tegen lagen snelehied, max 5 m geschoven ofzo .
dat is balen zeg!

op de foto lijkt het erop dat het subframe bij aansluiting kap gescheurd is!
bij de y splitsing

hoop dat ik het verkeerd zie.
Nee dat is idd een raar ding op de foto, ik zag het eerst ook zo en den ben ik naar buiten gespurt omdat ik bijna een hartverzakking kreeg, maar niks te zien. Op de net bijgevoegde foto zie je het beter
Das balen, zelf niets aan over gehouden?
Enig idee hoe je daar een schuiver gemaakt hebt, lijkt op foto een rechte weg?
Hopelijk kan je de motor snel herstellen.
5 m is terug , net niet op de foto is een scherpe 90 graden bocht, Dit is in de haven van antwerpen aan een sluizencomplex met veel vrachtverkeer, dus vermoedelijk ligt de oorzaak daar

Damn, das kl*te zeg. Hopelijk heb je zelf geen schade ?
Heb 1-malig bij KTM-shop besteld. Duurde 3 dagen voor een navigatie beugel die ik uiteindelijk terug heb gestuurd. De Tip van Realer lijkt me ook waardevol.

Betreft voetsteun, ik heb nog niet goed gekeken op m’n eigen SAS, maar met het plaatsen van een stalen insert (zelfsnijdende, of metrische buitendraad bijv) zou t mogelijk opgelost kunnen worden. Het vereist wat vakkundigheid.
Succes met t schade geval!
op de bijgevoegde foto zie je beter waar de passagierssteun er uit is gegaan


alvast iedereen bedankt voor de input en de bezorgdheid, ik ga jullie voorgestelde opties van websites eens bekijken!
 

Bijlagen

  • IMG_8440.jpeg
    IMG_8440.jpeg
    173,8 KB · Weergaven: 72
Laatst bewerkt:
Het onderste deel van de tank staan idd paar krasjes , niet genoeg om een hele nieuwe tank te rechtvaardigen
Dat zal wel tegenvallen als je hem ooit verkoopt. Dan blijft het een schadefiets. Zeker met ook nog beschadigd subframe. Denk dat je heel hard gaat schrikken als je hem serieus wilt herstellen. Daarom, niet verzekerd?
 
[/QUOTE]
Dat zal wel tegenvallen als je hem ooit verkoopt. Dan blijft het een schadefiets. Zeker met ook nog beschadigd subframe. Denk dat je heel hard gaat schrikken als je hem serieus wilt herstellen. Daarom, niet verzekerd?

het is niet de bedoeling dat de motor , in het kort ,verkocht wordt.
Een subframe kost , moest dat nodig zijn 700 euro, In Belgie is een omnium verzekering voor een motor belachelijk duur, en moest ik het willen zou ik het niet kunnen krijgen omdat de motor al te oud is om nog in aanmerking te komen voor omnium.
Vele verzekeringen in Belgie bieden het uberhaubt niet aan en als ze het aanbieden wordt eigen schade of ongeval zonder betrokken derde partij niet gedekt.
 
Gisteren avond op weg naar werk een kleine schuiver gemaakt zonder al te veel ernstige schade. Het schakelpookje is wat verbogen , handkap geschaafd , en de standaard zwarte frame protector heeft zijn werk gedaan.
De passagiersvoetsteun baart me het meeste zorgen , deze is er uitgetrokken en heeft het bevestigingspunt op het frame wat vervormd, ik hoop dat ze dit kunnen op lossen met wat nieuwe draad te tappen.
Nu vroeg ik me af welke shop het beste is om te bestellen en welke het snelste leveren . KTM-versand.de of KTM-shop.NL iemand ervaring mee ?
Dit is balen zeg, valbeugels hadden hier hun nut zeker bewezen, misschien iets om te overwegen?
 
Nu we het er toch over hebben: Mocht iemand zijn 1290 SAS/R 21~ van die lelijke, motorontsierende, slapeloze-nachten-opwekkende originele oranje valbeugels willen ontdoen, ik offer mij geheel belangeloos (en uiteraard totaal niet omdat ik mijn SAS veuls te donker vind) op om ze om te ruilen met mijn zwarte beugels.
 
KTM-versand.de of KTM-shop.NL iemand ervaring mee ?
Als je je inschrijft voor de nieuwsbrief van KTM versand krijg je elke maand een 10% kortingscode toegestuurd.

Ik heb er goeie ervaring mee. Niet volgende dag geleverd, maargoed. Terugsturen is overigens ook niet gratis/goedkoop.
 
Dag allen

Ik ben van plan mij een adventure 1190 aan te schaffen, maar vroeg mij af of er veel verschillen zijn tussen het model van 2015 vs. het 2017 model?

Alvast bedankt!

Greetz
 
vanaf 2014 bochten ABS
?? vanaf 2014 verstevigde ophanging achterschokbreker (niet zeker)
vanaf 2015 betere startmotor
vanaf 2015 verbeterde afdichting airbox
vanaf 2015 alu hitteschildje onder het zadel

Dat was het volgens mij.
Voor mij destijds een reden om voor een 2015> uit te kijken.
 
Bedankt voor de respons :)
Ik ga deze middag een test rijden, maar zat nog met 2 bedenkingen.
- Gaat de motor niet wat te groot zijn voor mijn 1m80? (Zit reeds comfortzadel op, wat de motor nog wat hoger maakt dacht ik?)
- Wat met de hitte van de motor die vanonder het zadel komt? (Veel voorkomend pijnpunt op testritten en reviews op het internet)

Bedankt!
 
Op de 1090R las ik in alle reviews de comments over de hitte. In werkelijkheid valt het 100% mee. Alle motoren zijn heet als het buiten 30 graden is en je 5 minuten voor het licht staat te wachten...
 
Terug
Bovenaan Onderaan