KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

But... ik wil h’m gewoon 😂
Ik zou eerst even je posts op mf waarin je vermeld hoe veel beter de 1090 is tov de 1290 verwijderen en dan gewoon die 1290 gaan halen 8-)

e3694603510a3a121d13fd78bcd774e2.jpg
 
Je kan beter je geld op de bank laten staan tegen 0,01,% rente 8)7

Wat moet je nou met 160pk, héél veel fun en een extra brede smile :+
 
Je kan beter je geld op de bank laten staan tegen 0,01,% rente 8)7

Wat moet je nou met 160pk, héél veel fun en een extra brede smile :+

Lache toch, heb een gsx-r 1000 k4 gehad. Die had weliswaar 164 pk maar kon enkel dromen van 140 nm koppel 8)7

TFT display, keyless start, quickshifter hoe gaaf allemaal :9~
Maarja, wat moet je ermee hè :+
 
Ach als je dan toch een tft scherm wil plak je je telefoon op de dashbord heb je alles wat je denkt nodig te hebben.
Of is dat te kort door de bocht 🤪
 
Het verschil zit hem vooral in de handelbaarheid.
De 1290 Is een vat vol superlatieven, dat je betaalt met een grotere lompheid en een minder speels rijkarakter.
Wat wil je dus zelf ?

En wie ben ik om aan jou te twijfelen, jij hebt een 1290 gehad en een 1090 voor een paar dagen te leen gehad toch?

Speels karakter +1*O*
 
zoals gewoonlijk is er maar één oplossing; proefrijden. Op papier kan iets helemaal geweldig zijn maar dan toch tegenvallen in het echt. En dan niet een rondje sturen van 10 minute, maar liefst een uur of 2 in wisselende omstandigheden.

Op de weg heb ik zelf nooit het gevoel dat ik met teveel vermogen zit....
 
En wie ben ik om aan jou te twijfelen, jij hebt een 1290 gehad en een 1090 voor een paar dagen te leen gehad toch?

Speels karakter +1*O*
Ik heb de wijsheid niet in pacht, uiteraard, maar ik kan inderdaad wel vergelijken.

ik heb zelfs vele malen een 1090 te leen gehad en heb er wellicht toch een dikke 2000 km mee gereden in het totaal.

Ik moest toen de diverse motorjournalisten gelijk geven , die ergens begin 2017 gelijktijdig de toen nieuwe 1090 Adventure (die de 1050 verving) en de 1290 SAS gingen testrijden : de 1290 kreeg alle aandacht en leverde sensaties, maar iedereen vond de 1090 fijner rijden.
 
Gisteren weer even met de GSA naar het werk. Ondanks dat het ding lomp en zwaar is is het pakket gewoon erg goed, stuurt super makkelijk, motor loopt onderin ook goed, windbescherming top etc etc.

Maar de KTM is gewoon zoveel leuker om te rijden :+
 
Besloten voorlopig nog even lekker op de 1090R door te blijven sturen :]

Vanmiddag z’n grote broer bekeken, echt een gaaf model maar mijzelf kennende wat ik nu zo aantrekkelijk vind (led koplamp, tft, keyless) ben ik binnen 2 weken weer op uitgekeken als het nieuwtje er vanaf is 8)7

Wel vond ik de stickers op de zijpanelen niet bepaald kwalitatief hoogstaand... Lieten aan alle kanten al los.

9714913B-6B65-465D-A4EC-FD6718E708E3.jpeg


878B66FD-BA56-41FB-9876-3D57B77891FA.jpeg
 
Besloten voorlopig nog even lekker op de 1090R door te blijven sturen :]

Vanmiddag z’n grote broer bekeken, echt een gaaf model maar mijzelf kennende wat ik nu zo aantrekkelijk vind (led koplamp, tft, keyless) ben ik binnen 2 weken weer op uitgekeken als het nieuwtje er vanaf is 8)7

Wel vond ik de stickers op de zijpanelen niet bepaald kwalitatief hoogstaand... Lieten aan alle kanten al los.
Keyless gaat bij mij sowieso verkeerd vergeet bij de auto al zo vaak de sleutel mee te nemen, laat staan op de motor.
Als je echt puur led verlichting wilt kan je kijken voor cyclops verlichting. Ik heb ze nu in mijn 1190 zetten, en ik heb nog nooit groot licht hoeven te gebruiken zoveel licht geven ze af.
Maarja zoals met de meeste dingen is al het nieuwe leuk.
Was van een golf 7 met eigenlijk alle opties die ik wil, gaan rijden in de nieuwe golf met het tft volledig beeldscherm.
Aan het begin dacht ik potverdorie wat mooi en sjiek wil ik ook, uiteindelijk was dat ook alweer over na een half uur rijden.

Enige wat mij wel fijn lijkt is cruise control op de motor:z
 
Keyless gaat bij mij sowieso verkeerd vergeet bij de auto al zo vaak de sleutel mee te nemen, laat staan op de motor.
Als je echt puur led verlichting wilt kan je kijken voor cyclops verlichting. Ik heb ze nu in mijn 1190 zetten, en ik heb nog nooit groot licht hoeven te gebruiken zoveel licht geven ze af.
Maarja zoals met de meeste dingen is al het nieuwe leuk.
Was van een golf 7 met eigenlijk alle opties die ik wil, gaan rijden in de nieuwe golf met het tft volledig beeldscherm.
Aan het begin dacht ik potverdorie wat mooi en sjiek wil ik ook, uiteindelijk was dat ook alweer over na een half uur rijden.

Enige wat mij wel fijn lijkt is cruise control op de motor:z

Grappig, ik zit nu net een heel topic op advrider na te lezen over dat onderwerp!
Heb jij een plaatje vóór/na? Ben benieuwd hoe de koplamp behuizing er na die mod uitziet.

Cruise control! Ja super lijkt mij dat, evenals een quickshifter!
Kreeg poosje geleden een Versys 1000 SE mee toen de KTM binnen stond voor een garantie dingetje en dat werkte heel verslavend!
 
Grappig, ik zit nu net een heel topic op advrider na te lezen over dat onderwerp!
Heb jij een plaatje vóór/na? Ben benieuwd hoe de koplamp behuizing er na die mod uitziet.

Cruise control! Ja super lijkt mij dat, evenals een quickshifter!
Kreeg poosje geleden een Versys 1000 SE mee toen de KTM binnen stond voor een garantie dingetje en dat werkte heel verslavend!

Ik rij er ondertussen al een jaar mee met de Cyclops verlichting
En er is niks verandert, maar zal morgen wel even een fotootje voor je maken!
Enige verschil is nu dat je led lampjes mooi bij je led lamp kleurt
 
Grappig, ik zit nu net een heel topic op advrider na te lezen over dat onderwerp!
Heb jij een plaatje vóór/na? Ben benieuwd hoe de koplamp behuizing er na die mod uitziet.

Cruise control! Ja super lijkt mij dat, evenals een quickshifter!
Kreeg poosje geleden een Versys 1000 SE mee toen de KTM binnen stond voor een garantie dingetje en dat werkte heel verslavend!
Cruise control en quickshifter zijn beide hemels. CC voor woon-werk en trajectcontrole en QS voor de bocht uitknallen en van 0-100. Ik ga niet meer zonder (op de hoofdfiets iig)
 
Besloten voorlopig nog even lekker op de 1090R door te blijven sturen :]

Vanmiddag z’n grote broer bekeken, echt een gaaf model maar mijzelf kennende wat ik nu zo aantrekkelijk vind (led koplamp, tft, keyless) ben ik binnen 2 weken weer op uitgekeken als het nieuwtje er vanaf is 8)7

Wel vond ik de stickers op de zijpanelen niet bepaald kwalitatief hoogstaand... Lieten aan alle kanten al los.

Bekijk bijlage 1440604

Bekijk bijlage 1440605

Dat was mij ook al opgevallen dat de stickers er dik bovenop liggen.
En niet onder de lak zitten zoals bij de 1190
Dit doet afbreuk aan de uitstraling.
 
Terug
Bovenaan Onderaan