KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Bij de R en S modellen vind ik het erg storend dat de navigatie minder diep zit dan het dashboard. Ik heb er 1 rit mee gedaan, en toen weer met de originele zumo steun aan de zijkant gezet.
 
Ik heb het liefst toch ook de navi iets hoger en niet op het stuur. Even kijken hoe ik dat ga oplossen. Moet nog zowel de navi als de houder aanschaffen voor komend seizoen.
 
Voor veel van jullie wellicht te groot maar ik heb een galaxy tab active 3 aangeschaft, schok en water bestendig en voorzien van simkaart. Die wil ik ergens op de motor zien te monteren, of op stuur of voor het scherm. Ram mount heeft daar houders voor, zelfs met slotje waarin die ook wordt opgeladen (middels de pins aan de zijkant van de tablet). Ik weet het, beetje vreemde oplossing maar dan kan ik gewoon navigeren met kurviger en osmand, mooi groot beeld (8 inch) en verder alle gemakken van een telefoon want kan er zelfs mee bellen en gebeld worden. Denk dat in de toekomst meer mensen zoiets gaan doen.
 
Voor veel van jullie wellicht te groot maar ik heb een galaxy tab active 3 aangeschaft, schok en water bestendig en voorzien van simkaart. Die wil ik ergens op de motor zien te monteren, of op stuur of voor het scherm. Ram mount heeft daar houders voor, zelfs met slotje waarin die ook wordt opgeladen (middels de pins aan de zijkant van de tablet). Ik weet het, beetje vreemde oplossing maar dan kan ik gewoon navigeren met kurviger en osmand, mooi groot beeld (8 inch) en verder alle gemakken van een telefoon want kan er zelfs mee bellen en gebeld worden. Denk dat in de toekomst meer mensen zoiets gaan doen.
Dat ziet er dus ongeveer zó uit : :+
21388C66-39B3-465C-AC0D-F3C988F91E04.jpeg
 
Heb jij hiermee ervaring mee... zien er zeer solide uit en heb nu mijn Iphone met de Quad lock voorop zitten (standaard houder) maar die trilt als de ziekte.
Deze trilt iig niet, had eerst die KTM PP houder maar die is ruk, plastic ding, dit zit als een huis. Past alleen op de 1290 S/R
 
Lijkt mij stug dat hij niet trilt als je stil staat. De bevestiging van de ruit waar hij op vast zit heeft namelijk speling waardoor h deze hele constructie dan trilt inclusief navigatie houder.
Ik had hier met mijn oude metalen houder ook last van. Zodra je gaat rijden echter 100% stabiel door de winddruk op het scherm.

Mijn lager geplaatster zelfbouw versie op de koplamp en TFT mount bevalt mij beter. Maar dat heeft meet te maken dat ik het niet prettig vond dat mijn navigatie zo hoog zat en met de scherm hoogte mee bewoog.
 
Lijkt mij stug dat hij niet trilt als je stil staat. De bevestiging van de ruit waar hij op vast zit heeft namelijk speling waardoor h deze hele constructie dan trilt inclusief navigatie houder.
Ik had hier met mijn oude metalen houder ook last van. Zodra je gaat rijden echter 100% stabiel door de winddruk op het scherm.

Mijn lager geplaatster zelfbouw versie op de koplamp en TFT mount bevalt mij beter. Maar dat heeft meet te maken dat ik het niet prettig vond dat mijn navigatie zo hoog zat en met de scherm hoogte mee bewoog.
Tsja zo heeft ieder zijn voorkeur, ik vind het juist prettig als ie hoog zit. Je houdt beter je blik op de weg. En ja, als de motor in zijn geheel trilt dan doet de houder dat ook. Maar als ik stil sta kijk ik meestal niet op mijn zumo.... Dat in hoogte mee bewegen is idd niet fijn, maar ik heb een givi scherm en die heb ik eigenlijk (bijna) altijd in de laagste stand staan. Beschermt dan perfect.
 
HAhahahahaaha nee doe maar niet... Zo is alles persoonlijk en waar je het beste bij voelt moet je aanpassen aan je fiets, maar ik vroeg meer advies of zo'n stalen houder meer stevigheid bied dan de "standaard".
Zag dat Quad Lock nu ook een houder heeft met rubbers erin misschien deze eens aankopen en monteren, @Roadrider melde is dat als je snelweg rijdt de telefoon een prima plekje heeft achter de ruit (hoger heeft mijn voorkeur, meer concentratie op de weg en makkerlijker te bedienen tijdens het rijden) maar het is meer als ik de bospaden opzoek dan laat alles het te weten over.
 

Bijlagen

  • IMG-1125.jpg
    IMG-1125.jpg
    202,5 KB · Weergaven: 16
Tsja zo heeft ieder zijn voorkeur, ik vind het juist prettig als ie hoog zit. Je houdt beter je blik op de weg. En ja, als de motor in zijn geheel trilt dan doet de houder dat ook. Maar als ik stil sta kijk ik meestal niet op mijn zumo.... Dat in hoogte mee bewegen is idd niet fijn, maar ik heb een givi scherm en die heb ik eigenlijk (bijna) altijd in de laagste stand staan. Beschermt dan perfect.
Dat verklaart een hoop. Mijn helm waait van mijn romp in de lage stand. (Hoogste Puig ruit )
Ik kon de oude navigatie houder ook iets lager plaatsen maar dan blokkeerde de Navi zicht op de TFT in de laagste stand. (Op een warme dag)
 
Heb ik al ooit eerder gepost, voor mij is de ideale navigatie plaats boven het TFT scherm en bevestigd aan de koplamp unit.
De Duitse CNC variant is al een heel stuk beter dan de plastic KTM steun, maar nog steeds zit deze vast aan het ruitje.
Met mijn zelf gemaakte steun staat de Zumo ook verder naar voren (of naar achteren) zodat ie bijna gelijk zit met het TFT scherm.
Voor mij de ideale steun en plaats.
Enne bellen en berichten lezen (als ik dat al zou willen) kan ook op mijn Zumo.
1290_1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij stug dat hij niet trilt als je stil staat. De bevestiging van de ruit waar hij op vast zit heeft namelijk speling waardoor h deze hele constructie dan trilt inclusief navigatie houder.
Ik had hier met mijn oude metalen houder ook last van. Zodra je gaat rijden echter 100% stabiel door de winddruk op het scherm.

Mijn lager geplaatster zelfbouw versie op de koplamp en TFT mount bevalt mij beter. Maar dat heeft meet te maken dat ik het niet prettig vond dat mijn navigatie zo hoog zat en met de scherm hoogte mee bewoog.
ik heb een plaat aluminium gebogen en pas gemaakt tussen koplamp en dashboard gemaakt.
trilt veel minder als de hoog geplaatste steun.
Dekt gedraaid alleen iets van de toerenteller af. Voor mijn geen probleem
 

Bijlagen

  • IMG_0226.jpg
    IMG_0226.jpg
    127,1 KB · Weergaven: 22
  • IMG_0225.jpg
    IMG_0225.jpg
    135,5 KB · Weergaven: 20
  • IMG_0224.jpg
    IMG_0224.jpg
    146,3 KB · Weergaven: 24
  • IMG_0223.jpg
    IMG_0223.jpg
    158,1 KB · Weergaven: 24
Terug
Bovenaan Onderaan