Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Mijn gevoel is dat dat erger zal trillen. Maar heb er geen ervaring mee.Dat is nogal een verschil ja.
Ik weet ook niet hoe het met trillingen zit bij zo'n heavy duty mount, die op de 2 bovenste bevestigingen van het windscherm vast gezet wordt. Dat voelt ook niet super stevig, trillingsvrij.
Remmen fijn he, die Oro schijven?Precies dit probleem heb ik ook gehad, eerst op m'n SA-T, die heb ik ingeruild met kromme schijven.
Vorig jaar een gebruikte SAR gekocht, en die schijven hadden precies hetzelfde probleem.
De verkoper kon het probleem niet waarnemen (of deed alsof), maar ik wist vrij duidelijk hoe het voelde.
Na lang onderhandelen heb ik 100,- bijbetaald, zodat ze nieuwe Brembo oro schijven en blokken erop zouden doen. Deze zitten er nu 5000km op, en nog niks te merken.
SW motech GPS houder, werkt voor mij met amper trillen op 1090 orginele KTM houder vindt ik dramaOpzoek naar een gsm houder voor op mijn 1090 adv r.
Ik had een aliexpress touratech namaak, goedkoop, duurkoop dus. Trilt aan alle kanten, proberen te laten lassen. Waarbij het materiaal waarvan de beugel gemaakt is, weg smolt. Touratech model zou ook trillen, omdat het een gebogen model is en om daar €60,- aan uit te geven en ook te laten lassen, zie ik niet zitten.
De locatie wat deze beugel gaf vond ik wel super fijn, dus dat wil ik nu ook. Ben nog een van heed tegen gekomen en een heavy duty op ebay:
GPS holder for KTM 1190 / 1050 Adventure and KTM 1290 Super Adventure - black
GPS holder for KTM 1190 Adventure (2012-2016), KTM 1050 Adventure (2015-2016) and KTM 1290 Superheedshop.eu
KTM Adventure (1290 1190 1090 1050) S/R/T -Phone/Navi bracket - Fits `20 models | eBay
KTM Adventure 1050. KTM Adventure 1190. KTM Adventure 1190 R. KTM Adventure 1090 S. KTM Adventure 1090 R. KTM Adventure 1290 S. KTM Adventure 1290 R. KTM Adventure 1290 T.www.ebay.co.uk
Iemand ervaring met 1 van deze 2? De heavy duty is wel het mooist vind ik, maar belangrijker is dat de trillingen een stuk minder worden, helemaal weg zal het nooit zijn, maar wel graag tot een minimum.
Vind het erg fijne schijven (remmen zo goed, dat ik nu overweeg om Hyperpro veren te monteren om het duiken tegen te gaan)Remmen fijn he, die Oro schijven?
Welke blokken heb jij?
Ik merkte het bij de proefrit al bij de 3e keer rijden. De verkoper is er toen vrijwel direct ook op gaan rijden na de proefrit, ook met de boodschap om meerdere keren hard na elkaar te remmen om de temperatuur er in te krijgen, en nog voelde hij niks (althans, dan gaf hij aan).Dat ze het niet opmerken is omdat ze er niet lang genoeg mee rijden om voldoende warmte in de schijf te brengen.
Bij mijn 2e set schijven kon ik het oproepen tijdens een rit, flink aan remmen op bv een kruising en dan rem los laten en praktisch direct daarna weer remmen.
Een monteur rijdt een keer de straat op en neer, remt 3 a 4x en merkt niets.
Haalt de schouders op en schrijft op de werkbon, “niet geconstateerd “
Om die reden heb ik mijn SA tijdens een vakantie 3 weken bij de dealer laten staan en de monteurs toestemming gegeven om de motor voor een dagje sturen te gebruiken. Of het daaraan heeft gelegen weet ik niet maar ineens was het geen probleem om een nieuw wiel e.d. te krijgen.
Grappig is dat hè, mijn dealer reed ook een paar keer op en neer door de straat en concludeerde hetzelfde.. “Niks aan de hand hoor, voel niets vreemds, misschien ben jij wel wat (te) gevoelig”Ik merkte het bij de proefrit al bij de 3e keer rijden. De verkoper is er toen vrijwel direct ook op gaan rijden na de proefrit, ook met de boodschap om meerdere keren hard na elkaar te remmen om de temperatuur er in te krijgen, en nog voelde hij niks (althans, dan gaf hij aan).
Helaas zijn er nog volop verkopers die enkel geinteresseerd zijn in de verkoop sluiten, en minder geintereseerd in hoe tevreden de koper is met het product en het bedrijf. (achteraf las ik ook wel bovengemiddeld veel slechte reviews over dat bedrijf)
Dank!Vind het erg fijne schijven (remmen zo goed, dat ik nu overweeg om Hyperpro veren te monteren om het duiken tegen te gaan)
Volgens mij zitten er TRW blokken in, maar het zou ook zomaar iets anders kunnen zijn.
Ik heb de ingaande demping van mijn 1090 wat opgeschroefd. En hij duikt nu minder en meer gecontroleerd. Hij rijdt ook strakker en meer gecontroleerd. Denk dat het scheelt hoeveel je de demping opschroeft...Hmmm, ik zou dit advies niet zonder meer overnemen
Hoogpoters duiken zowiezo meer met remmen, dat krijg je met lange veerwegen. Demping aanpassen maakt de boel vaak een stuk minder comfortabel (en gecontroleerd), veren selecteer je op je gewicht. Mocht micb nou een stuk meer wegen dan waar ktm op gerekend had bij het ontwerp dan zouden zwaardere veren best verbetering kunnen opleveren.
dat gezegd hebbende: als je wil dat je motor niet duikt moet je zo'n beierse trutteschudder kopen
Of het 2021 model kopen, die heeft een anti-duik modus oid, uiteraard wel verpakt in een upgrade veringspakketje van ik meen €300,- maar ja, op een fiets van dik 21 rooitjes....who cares....Als je niet wil dat de voorvork duikt bij remmen moet je geen fiets kopen met lange veerwegen en conventionele vork.
Er zijn zat mensen die zo'n fiets kopen vanwege andere redenen zoals de hoge en rechtop-positie (goed overzicht) en de looks maar die niet in terrein rijden waardoor die extreme veerweg meer nadelen dan voordelen heeft. Beetje kort door de bocht dus.Als je niet wil dat de voorvork duikt bij remmen moet je geen fiets kopen met lange veerwegen en conventionele vork.
Erg kort door de bocht.Als je niet wil dat de voorvork duikt bij remmen moet je geen fiets kopen met lange veerwegen en conventionele vork.
Langere veerweg is niet altijd meer duiken. M'n 690 enduro heeft ook geen korte veerweg, maar duikt niet met het rijden. Deze is voldoende stug te krijgen, zonder de compressie maximaal te zetten. Het is dus heel erg afhankelijk van hoeveel veerspanning de veer levert, en hoeveel gewicht en kracht duwen deze veer in.Misschien kort door de bocht, maar het is dan ook simpel. Lange veerweg = duiken bij het remmen zonder anti duik systeem. Zoals hierboven gezegd, veer bepaalt hoe ver, demping bepaalt hoe snel hij duikt, dat is louter fysica.
Wat duiken bij het remmen is helemaal niet per definitie slecht, dat hoort bij zo'n fiets die jij koopt voor de looks of de zitpositie. Beetje wennen en je kan dat duiken als een voordeel gebruiken in sommige situaties.