KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Wat een gave reis heb je gemaakt man. En die Mitas E-07+ was ik ook positief door verrast, vorig jaar een set van gehad voor een offroad cursus. Daarna gewoon opgereden op de weg en je kan er ook serieus leuk mee rijden als het allemaal wat harder gaat.

Thanks!

Klopt, ik heb ook even in de sportstand een flink stuk gegumd op (droog) asfalt, en enige reden dat het TC lampje aan ging was wheelie control. Verder geen gevoel van rollen of smeren. Gewoon net zoals ik gewend was op mijn Aprilia met Michelin Road2. Echt heel vertrouwenwekkend.
Na dik 5000 km is de achterband ook nog niet op (voorband nog lang niet). Moet ik wel zeggen dat ik verder op asfalt vrij rustig heb gereden. Mijn maatje was mee op z'n Guzzi NATO, dus er was nogal sprake van wat PK verschil. (Onder andere) om die reden ben ik ook solo door Frankrijk op en neer gegaan.
 
Ben van plan om een voorband te bestellen voor mijn 1290 adventure S uit 2020.
Betreft een Pirelli Scorpion Trail II 120/70 ZR19 TL 60W M/C, Variante K.
Type K is moeilijk verkrijgbaar, kan ik naar een ander type (D) overstappen?
Heb k nog liggen, nieuw geen k variant.
 
Mijn Adventure 1190 komt binnenkort te koop. Ca38000 km gereden. Voorzien van de volgende opties:
Rottweiler Stage 3 kit
SAS afdekplaatjes
Cyclops ledverlichting
Perun aanpassing voor een RAM-mount (navi)
KTM Touarech zijkoffers en topkoffers met rack
Handvatverwarming
CLS automatisch kettingsmeer systeem
PowerParts zadel 2 delig (onverwarmd)
Tourech verlaagd zadel (1 delig)
Carbon zijschildjes
Oranje valbeugels, twee delig (normaal + hoog deel)

Als er interesse is voor de motor of onderdelen dan hoor ik dat graag.
 
Ik zit met een "dilemma" en jullie hebben vast tips om mij verder te helpen.

Mijn achterband is een Pirelli Scorpion Rally STR en voor heb ik een Bridgestone A41. Achter zat ook eerst een A41, helaas door een spijker gereden en deze daardoor alvast vervangen naar de Scorpion Rally STR. De bedoeling is om voor hetzelfde model te laten monteren zodra de band versleten is. Echter is de planning om begin juni +/- twee weken richting Turijn te gaan om daar bergpassen te pakken.

Lang verhaal kort: is het aan te raden om nu alvast mijn voorband te wisselen naar een Scorpion Rally STR of denken jullie dat een A41 voorband het ook prima doet?

Ik heb het dan over onderstaande passen, geen idee hoe de conditie van zulke wegen eruit ziet als het geregend heeft.
 

Bijlagen

  • bergpas.png
    bergpas.png
    697,9 KB · Weergaven: 28
Ik zit met een "dilemma" en jullie hebben vast tips om mij verder te helpen.

Mijn achterband is een Pirelli Scorpion Rally STR en voor heb ik een Bridgestone A41. Achter zat ook eerst een A41, helaas door een spijker gereden en deze daardoor alvast vervangen naar de Scorpion Rally STR. De bedoeling is om voor hetzelfde model te laten monteren zodra de band versleten is. Echter is de planning om begin juni +/- twee weken richting Turijn te gaan om daar bergpassen te pakken.

Lang verhaal kort: is het aan te raden om nu alvast mijn voorband te wisselen naar een Scorpion Rally STR of denken jullie dat een A41 voorband het ook prima doet?

Ik heb het dan over onderstaande passen, geen idee hoe de conditie van zulke wegen eruit ziet als het geregend heeft.
Persoonlijk zou ik nooit met twee verschillende banden gaan rijden. Dus ik zou ze wisselen. Helemaal als je een beetje gaat doorrijden en meer van de banden gaat vragen…
 
Heeft iemand een Powerparts Ergo zadel (1 delig) met verwarming die m wil ruilen voor een standaard zadel (met verwarming)?

Het dekje van mijn zadel is van Tappezzeria Italia.

Het is voor een 1290 SAR 2018
 
Dag allen,

Een vraagje over het nieuw aankopen van een adventure 1290 s, is de prijs van 22.700 euro incl bpm?

Ik heb net een mailtje naar een verkoper gestuurd maar was toch al even benieuwd.
 
Dat is een all in prijs. Maar kijk even op motoroccasion er staan een aantal voor minder te koop met nog 0 km op de teller van 2021. Identieke motor.
 
Persoonlijk zou ik nooit met twee verschillende banden gaan rijden. Dus ik zou ze wisselen. Helemaal als je een beetje gaat doorrijden en meer van de banden gaat vragen…
Ik rijd voor met een Conti en achter met een Pirelli rijd prima.
Trouwens op mijn vorige motor ook zo vaak twee merken door elkaar geen probleem..
 
Het is vaak ook geen probleem rijden met 2 verschillende merken / types. Maar waarom zou je dat doen? Zijn banden de financiële sluitpost van het motorrijden ?
Destijds was mijn voorband nog lang niet versleten maar had ik helaas wel een lekke achterband. Vond het toen zonde om meteen ook mijn voorband te verwisselen. Ik kies er nu toch maar voor om ook voor een Rally STR te nemen aangezien ik in juni naar Turijn ga.
 
Mijn beslissing was omdat de ktm ontzettend slingerd in het stuur bij gas los laten tussen de 90 en 50 km
De oorzaak lag aan de Pirelli Trail atack 2 voor band , dat komt veel voor bij deze band (word in Brazillie gemaakt) in tegenstelling tot de achterband.
Maar de Conti achter die slijt nogal raar , ik was over de achterband goed tevreden dus dan word het deze combinatie. niks mis mee.

Trouwens voor de vakantie rijd ik altijd met nieuwe banden Paar jaar geleden voor het eerst in Spanje geweest in de Pyreneeën nou die band vreet je gewoon weg tijdens het rijden. stond ik 3 dagen naar een canvas te kijken met de vakantie.
Dus nog eens een Tip mocht je daar rijden, de normale slijtage verwachtingen gelden zeker niet op die wegen..
 
Net terug van de TET trip Pyreneeën, en hoewel de Mitas E07+ na 5000 km nog niet versleten zijn durf ik er in Juni niet mee naar Noorwegen (asfalt trip). De wegen daar vreten rubber door het gebruik van spikes in de winter. Ik heb er al eens een bandje lokaal moeten laten vervangen en dat is zonde van de tijd en het geld.

Dus heb een setje Mitas Terra Force R besteld voor die vakantie.
Ik lees eigenlijk alleen maar goede reviews, hier ervaringsdeskundigen?
 
Ik ben bezig met mijn 2 de set terra force R op mijn my 21 SAS. Vind de banden fijn sturen. Bij sportief sturen slijten de flanken van de voorband snel. Levensduur rond de 6000 km
 
Dus heb een setje Mitas Terra Force R besteld voor die vakantie.
Ik lees eigenlijk alleen maar goede reviews, hier ervaringsdeskundigen?
N=1, maar ik heb (gevoelsmatig) dankzij die banden een motor total loss gehad. Absoluut geen vertrouwen op nat wegdek.

1x onverwacht driftend achter gehad op natte snelweg en 1x kwam het achterwiel me plots voorbij op een natte rotonde waar ik al heeeeel langzaam overheen ging. Dat was ook de laatste keer, want de stoeprand van die rotonde zorgde voor de nodige schade (gescheurd frame)...

Reed op dat moment al jaren woonwerk in weer en wind. Nooit problemen gehad op nat wegdek, behalve met die krengen.
 
N=1, maar ik heb (gevoelsmatig) dankzij die banden een motor total loss gehad. Absoluut geen vertrouwen op nat wegdek.

1x onverwacht driftend achter gehad op natte snelweg en 1x kwam het achterwiel me plots voorbij op een natte rotonde waar ik al heeeeel langzaam overheen ging. Dat was ook de laatste keer, want de stoeprand van die rotonde zorgde voor de nodige schade (gescheurd frame)...

Reed op dat moment al jaren woonwerk in weer en wind. Nooit problemen gehad op nat wegdek, behalve met die krengen.

Bel deze snaak even en vraag wat voor banden hij heeft. ;)
 
N=1, maar ik heb (gevoelsmatig) dankzij die banden een motor total loss gehad. Absoluut geen vertrouwen op nat wegdek.

1x onverwacht driftend achter gehad op natte snelweg en 1x kwam het achterwiel me plots voorbij op een natte rotonde waar ik al heeeeel langzaam overheen ging. Dat was ook de laatste keer, want de stoeprand van die rotonde zorgde voor de nodige schade (gescheurd frame)...

Reed op dat moment al jaren woonwerk in weer en wind. Nooit problemen gehad op nat wegdek, behalve met die krengen.

Vreemd.. Ik deel je praktijkervaring (gelukkig) niet. Ik ben er eigenlijk heel tevreden ervan.
 
Oke bedankt voor info, ik neem van bedrijf wel een meetklokje en schroefmaat om me schrijven te controleren op dikte en rechtheid
ok bedankt voor de tips! ik ga vanavond even kijken :]
Mijn Adventure 1190 komt binnenkort te koop. Ca38000 km gereden. Voorzien van de volgende opties:
Rottweiler Stage 3 kit
SAS afdekplaatjes
Cyclops ledverlichting
Perun aanpassing voor een RAM-mount (navi)
KTM Touarech zijkoffers en topkoffers met rack
Handvatverwarming
CLS automatisch kettingsmeer systeem
PowerParts zadel 2 delig (onverwarmd)
Tourech verlaagd zadel (1 delig)
Carbon zijschildjes
Oranje valbeugels, twee delig (normaal + hoog deel)

Als er interesse is voor de motor of onderdelen dan hoor ik dat graag.
Zeker wel interesse moet eerst mijn goldwing verkopen dan ga ik zeker op zoek naar dit model
Had de wing gekocht omdat mijn vrouw veel mee zou gaan , nou daar komt niet veel van terecht dus ik koop weer iets wat ik leuk vind en hier kan ze ook achterop dacht ik zo.
De wing vind mijn rijstijl niet zo leuk 🙈
 
Da's nogal wat anders. Ik hoop deze week nog een proefrit op de 1290 Adventure te maken. Als dat bevalt verwacht ik dat ik overstap. Het makkelijkst is inruilen. Heb je interesse in bepaalde onderdelen laat dat dan ff weten. Demonteren kost even tijd...
 
Terug
Bovenaan Onderaan