KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Nog mensen hier die met de Pirelli Scorpion Trail 2 rijden en een achterband nodig hebben (@ OrangeKTM ;) )? Ik heb er nog eentje liggen, profiel 90%, DOT 0821, donker opgeslagen geweest.
€50,- en ophalen, omg. Zuidhollandse eilanden.

Ik kon toen niet op tijd (juni '22) krijgen en heb toen een setje Dunlop Mutant's omgelegd vandaar dat de Pirelli over is.
150/70 R18?
 
Hier ook nog een Anakee Wild voorband liggen voor de liefhebber. 90/90 21. Heeft 10dkm er op zitten, maar nog flink profiel.
 
Nieuwe radiateur aan het monteren op mijn 2017 1290 SAS maar nu heb ik niet goed opgelet hoe de overloop slang van het expansievat precies liep. Eerst achter de clips bij de ventilator, maar dan? Gewoon rechts naast heb blok of zo? Lijkt mij niet dat hij bij dat bosje aan de andere kant heeft gezeten.
 
Ik heb nog een Michelin Pilot Road 6 (170/60/17) liggen. (EDIT maat aangepast wegens typo)
De band heeft nog geen 1000km onder de motor gelegen.
Deze band was de enige keus als noodoplossing als vervanging van een versleten band in Scotland afgelopen zomer.
100 euro inclusief ophalen in Veghel.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog een Michelin Pilot Road 6 (170/16/17) liggen.
De band heeft nog geen 1000km onder de motor gelegen.
Deze band was de enige keus als noodoplossing als vervanging van een versleten band in Scotland afgelopen zomer.
100 euro inclusief ophalen in Veghel.
1706017 neem ik aan
 
Ik heb nog een Michelin Pilot Road 6 (170/16/17) liggen.
De band heeft nog geen 1000km onder de motor gelegen.
Deze band was de enige keus als noodoplossing als vervanging van een versleten band in Scotland afgelopen zomer.
100 euro inclusief ophalen in Veghel.
Ik wil de band wel overnemen als jij deze wil sturen Pb ff aanzetten ?
 
Laatst bewerkt:
@Speedphreax Had je iets aan dat fimpje?

Is uit mijn gedachte gegaan, ben aan 't voorbereiden voor donderdag op motor vakantie te vertrekken. Ondertussen ook nog een Ikea bed voor een van de kinderen in elkaar zetten terwijl het andere kind ziek is en er naar de dokter moet gegaan worden...
Ideale voorbereiding dus 8)7
 
Sas 1290 Accu bijna versleten?

Gisteren na 200Km autobahn, kom ik thuis aan, ff tussen de autos op de oprit door maneuvreren , slaat de motor af (teweinig koppeling;)). Nu wilde ik meteen weer starten (wat prima ging), echter toen zag ik kort een melding voorbijflitsen over mijn zijstandaard. En die was uiteraard gewoon ingeklapt.

Daarna motor in garage gezet, en accu spanning gecontroleerd, omdat ik toch wat vaker elektronische bugje op het forum en facebook voorbij zie komen waarbij dan vaak de accu op de sas 1290 wordt aangewezen. Deze was toen 12.7v
Een paar uur later zet ik de motor weer aan (alleen op contact), en zie deze voor mijn ogen van 12.5v binnen 2 minuten teruglopen naar 12.1 volt.

Toen nog een keertje gestart, en weer uit, spanning bleef op 12.1 volt. Heb begin vorig jaar 1 keer een storing gehad aan de achterveer, die wilde niet meer van rider met luggage naar rider verplaatsen. Toen zei de ktm dealer dat dat wel eens aan een tijdelijke lage accu spanning kon liggen.

De originele accu is nu in zijn 5de jaar, maar gezien ik over 3 weken naar de dolomieten ga, zit ik nu wel wat te twijfelen of de accu toch maar vervangen moet worden.

Wat vinden jullie?
Neig zelf naar vervangen, maarja als het niet nodig is..
 
Idem dito. Al was het maar omdat je anders de hele tijd rondrijdt met het gevoel dat je accu de geest gaat geven.
 
dat zakken is wel wat zorgelijk ja, maar hij start verder goed?
Ja starten gaat in principe zo goed/slecht als altijd, blijft een dikke twin dus bij koude olie gaat het niet altijd even soepel de poepel ;)
Maar in principe is het altijd meteen bij de eerste keer starten.
 
Dus de logische keuze is dan weer een Yuasa YTZ14S
Kan je die gewoon zelf vervangen, of moet de dealer dan ook nog iets resetten?
 
nee de logische keuze is een motobatt. Veel goedkoper en gaan langer mee.
 
nee de logische keuze is een motobatt. Veel goedkoper en gaan langer mee.
Dat is maar net afhankelijk van het model, daarnaast lijkt het zo dat ze minder cca hebben dan de yuasa. En net dat is belangrijk bij een dikke twin.
 
Sas 1290 Accu bijna versleten?

Gisteren na 200Km autobahn, kom ik thuis aan, ff tussen de autos op de oprit door maneuvreren , slaat de motor af (teweinig koppeling;)). Nu wilde ik meteen weer starten (wat prima ging), echter toen zag ik kort een melding voorbijflitsen over mijn zijstandaard. En die was uiteraard gewoon ingeklapt.

Daarna motor in garage gezet, en accu spanning gecontroleerd, omdat ik toch wat vaker elektronische bugje op het forum en facebook voorbij zie komen waarbij dan vaak de accu op de sas 1290 wordt aangewezen. Deze was toen 12.7v
Een paar uur later zet ik de motor weer aan (alleen op contact), en zie deze voor mijn ogen van 12.5v binnen 2 minuten teruglopen naar 12.1 volt.

Toen nog een keertje gestart, en weer uit, spanning bleef op 12.1 volt. Heb begin vorig jaar 1 keer een storing gehad aan de achterveer, die wilde niet meer van rider met luggage naar rider verplaatsen. Toen zei de ktm dealer dat dat wel eens aan een tijdelijke lage accu spanning kon liggen.

De originele accu is nu in zijn 5de jaar, maar gezien ik over 3 weken naar de dolomieten ga, zit ik nu wel wat te twijfelen of de accu toch maar vervangen moet worden.

Wat vinden jullie?
Neig zelf naar vervangen, maarja als het niet nodig is..
accu kan je heel eenvoudig laten testen daar heeft men een digitale meter voor die precies aangeeft wat de toestand van de accu is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan