KTM 1290 Superduke

Status
Niet open voor verdere reacties.
En weer terug.
In totaal 8 banden versleten met zijn 4-en. Weer was soms wisselvallig. Wel weer top om in Catalunya rond te rijden. Moto-GP ook weer meegemaakt. Daar kunnen ze in assen nog wat van leren. Verkeersregeling top, schoon !!!!!!!!! Sfeer was super.

Hoe hielt de koeling het in catalunya?
 
Demo fiets,als je hem start is hij gelijk warm ;-)
zo denken de meeste,voor mij ook geen demo fiets...
 
Laatst bewerkt:
Ben met een graadje of 35 door het centrum van Andorra gereden, maar geen problemen met warm worden, was met de R1 wel anders, daar draaide de ventilatoren over uren, die hebben we later anders geprogrammeerd zodat ze eerder aan slaan.

Vorige week weer ff op de een R1 gereden zoals ik gehad heb, van een maatje van me.
Maar damn, das wel heel erg wennen, lijkt wel eeuwen gelden dat ik op de R1 heb gereden, remmen stukken minder, ondanks dat er toch het nodige was aangepast.
De stap van supersport naar een naked gaat heel gemakkelijk, vraagt geen gewenning, maar terug van een naked naar een SS is een ander gehaal, terwijl ik toch zeker zo'n 20 jaar SS heb gereden.
 
naja centrum bedoel ik barca, had het specifieker moeten benoemen :P
Barca is leuk. Montmelo wasgeweldig en het rijden in regio Solsona en Vic heeft ons 4 setjes banden gekost. Nieuwe achterband in 2000 km op! En dan van rand tot rand......
( de Conti SA2 van zoef)
 
Laatst bewerkt:
Hee Prikkie........................hoe zijn d M7RR je bevallen ???? '(
Prima! Achter 4200 km en voor tegen de 5000. Ik kan me herinneren dat een Conti SA2 het na 2000 km gezien had. We houden van stevig doorrijden op het Catalaanse wegegnnet. Dus dat zit wel goed. Grip ok ook bij enorme regenbui.
Conti's leken vanaf aanvang wel lichter te sturen. Eenmaal gewend aan de Metzeler was er prima mee te rijden!
 
Laatst bewerkt:
Prima! Achter 4200 km en voor tegen de 5000. Ik kan me herinneren dat een Conti SA2 het na 2000 km gezien had. We houden van stevig doorrijden op het Catalaanse wegegnnet. Dus dat zit wel goed. Grip ok ook bij enorme regenbui.
Conti's leken vanaf aanvang wel lichter te sturen. Eenmaal gewend aan de Metzeler was er prima mee te rijden!
Oke....das zeker niet slecht, gezien het tempo waar jullie me rijden !!
We zaten 2 weken terug in het midden van de Pyreneen.....en volgend jaar in de buurt van Ripol.
Maar dat zal dan inmiddels wel op een SDR zijn....de Tuono wordt aant eind van het jaar ingeruild. :9
 
Oke....das zeker niet slecht, gezien het tempo waar jullie me rijden !!
We zaten 2 weken terug in het midden van de Pyreneen.....en volgend jaar in de buurt van Ripol.
Maar dat zal dan inmiddels wel op een SDR zijn....de Tuono wordt aant eind van het jaar ingeruild. :9
Bochten zijn vaak verkant. remmend erin en volle bak eruit })
 
Iemand nog meer een terugroep actie via de post ontvangen??
Gaat over de brandstof tank....staat zelfs in de brief dat ik verplicht ben niet meer te rijden totdat deze is gemodificeerd!?!?

rare jongens die KTM gasten
 
Jipp, ook gehad, dus ik vraag me af hoe de motor nu bij de dealer moet komen. :P
Maar goed KTM heeft zich ingedekt, als er nu wat gebeurd is het je eigen schuld.
 
Nix aan de hand dus bij mij, maar goed ook, want ik vrees dat KTM niet de PP stickers van de grafik kit had vergoed.
 
Laatst bewerkt:
Iemand nog meer een terugroep actie via de post ontvangen??
Gaat over de brandstof tank....staat zelfs in de brief dat ik verplicht ben niet meer te rijden totdat deze is gemodificeerd!?!?

rare jongens die KTM gasten

Ook gehad :Y

Enne 11 jaar geleden een Kawa ZX10R gekocht, paar maanden later.....recall, voorwiel moest vervangen worden, ook toen was de melding je mag er niet meer mee rijden, enkel zo snel mogelijk naar de dichtstbijzijnde dealer.
 
Iemand nog meer een terugroep actie via de post ontvangen??
Gaat over de brandstof tank....staat zelfs in de brief dat ik verplicht ben niet meer te rijden totdat deze is gemodificeerd!?!?

rare jongens die KTM gasten

wat is er met die tank dan weer aan de hand? Heb overwogen om een 1290 superduke te kopen maar wacht toch nog wel één of twee jaartjes want wat ik zo links en rechts lees is er toch nog een hoop te verbeteren. Vooral zaken als speling op de achternaaf en een snelheidsmeter die zoveel afwijking geeft geven me toch zo de nodige bedenkingen.
 
De tank kan gaan lekken.
Achter wiel drager is maar bij een paar gevallen bekent en alleen de eerste productie badge. De teller afwijking gaat niet opgelost worden, op de Adventure schijnt die al jaren dezelfde afwijking te geven, tis het wachten tot dat iemand de software gekraakt heeft, zodat je zelf de instelling kunt veranderen, echter met de can bus aansturing gaat dat niet zo makkelijk.
Dus dat word voor jou dan voorlopig geen SD rijden dan. :P
 
De tank kan gaan lekken.
Achter wiel drager is maar bij een paar gevallen bekent en alleen de eerste productie badge. De teller afwijking gaat niet opgelost worden, op de Adventure schijnt die al jaren dezelfde afwijking te geven, tis het wachten tot dat iemand de software gekraakt heeft, zodat je zelf de instelling kunt veranderen, echter met de can bus aansturing gaat dat niet zo makkelijk.
Dus dat word voor jou dan voorlopig geen SD rijden dan. :P

Nou, zo enorm spijtig is dat helemaal niet, de 990 SMR is ook een heel erg fijne motor, had eigenlijk gehoopt op een opvolger daarvan. De toekomst zal het uitwijzen.
Trouwens belachelijk dat KTM zich niks aantrekt van de klachten omtrent die tellerafwijking.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de brief ook gehad lijkt me niet zo spannend allemaal
Morgen maar ff langs goedhart
 
reageren omtrend mijn benz ,filter troubles op de sdr 990 ook niet, zal wel in de spam box zitten

flink sparen tok, en lekker voor de rsv-4 rr gaan :+
 
reageren omtrend mijn benz ,filter troubles op de sdr 990 ook niet, zal wel in de spam box zitten

flink sparen tok, en lekker voor de rsv-4 rr gaan :+

Ondanks gedoe ervan word alles wel altijd netjes vernieuwt en altijd meteen reactie van uit ktm maar wil zeker niet goed praten wat betreft de mankementen we zijn gewoon proefrijders
Voor de fabriekanten tegen woordig
 
Gisteren effe gechecked, niks aan de hand pfff ik was al bang een jaar op een bom gereden te hebben, wie maakt die dingen Al Qaida :? :+

Wat betreft die teller afwijking, is natuurlijk vervelend, maar als dat een argument is om wel of niet een motor te kopen :') dan ga je niet veel motoren meer kopen. Ik heb maar een motor gereden die een zeer accurate teller had en dat was een Italiaan _O- (2002 Aprilia MilleR) bij de rest allemaal tussen de 5 - 10% afwijking vs GPS.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan