BelgianPro
MF'er
welke banden gebruik je?
Staat aangegeven in begin van het filmpje
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
welke banden gebruik je?
Waarom niet de vering van de Duke 4R als je wilt upgraden?
Staat aangegeven in begin van het filmpje
is dat dan de pilot power 2ct of de pure?
Omdat je die niet 2e hands vind
Hmmmm.. apart.Hmm.. even rond bellen over het e.e.a. levert toch tegenstrijdige informatie op betreffende de katvervanger en wat je dan vervolgens moet/kunt doen.
Wellicht dat we hier meer duidelijkheid kunnen krijgen: Wat moet cq kan er aangepast worden na het plaatsen van de kat vervanger? En waar kun je dat dan laten doen (KTM dealer?).
Ik heb met verschillende dealers gebeld vandaag, maar de een zegt dat er niks aan te doen is, de ander wil wel afstellen maar is niet erg duidelijk wát er dan afgesteld moet worden en nog weer een ander begon over 15 minuten stationair draaien (en de motor regelt zichzelf dan wel).
Morgen voor de zekerheid ook nog even met Verpalen bellen (nam vandaag niet op), ik zie dat die een testbank hebben en die doen veel met KTM.
@spike, Mulder/JR tuning is goed idee! Zal ik ook even bellen
The results are in!
Verpalen zegt in het kort: niet doen. Zei dat er niet echt veel aan af te stellen is en met kat vervanger heb je kans op afslaan e.d. en dat de motor te arm gaat rijden etc. Dus die raadde het af. De motor heeft de tegendruk van de kat wel nodig zo werd mij verteld.
JR Tuning zei dat het geen probleem is. En dat er best wel het e.e.a. af te stellen is om de boel wat rijker te krijgen (bij de standaard mapping), daar hebben ze de apparatuur voor. En wellicht zijn er toch nog andere mappings te testen (Akra mapping, maar niet die van de nokkenas). De motor moet dan uiteraard even op de bank moet om alles af te stellen.
Wat JR Tuning zegt komt wel meer overeen met wat ik al eerder heb gelezen hier. Het klonk ook alsof ze er al wat ervaring mee hebben opgedaan.
Maar over het algemeen krijg je overal iets anders te horen. Wellicht komt het omdat de motor nog relatief nieuw is. En sowieso omdat er nog niet volledig custom mappings zijn voor de Duke IV.
KTM stelt de duke niet zomaar af op dit vermogen, denk ik...
Klopt, dat doen ze om emissie eisen te halen, zodat de motor een EU typegoedkeuring krijgt.
Voor overmatige slijtage hoef je echt niet bang te zijn.
Daar heb je ook een punt inderdaad..Klopt, dat doen ze om emissie eisen te halen, zodat de motor een EU typegoedkeuring krijgt.
Voor overmatige slijtage hoef je echt niet bang te zijn.