Ktm 690 Duke topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
In de eerste Moto73 van dit jaar een uitgebreide test van de nieuwe 690 Duke. Toch vind ik de DukeIII meer stijl hebben. Jammer dat men bij KTM niet gewoon voortborduurd heeft op de stijl van de III maar dan met een lagere zitpositie en een comfortabeler zadel. Dat was eigenlijk al genoeg geweest om het een wereldfiets te laten zijn. De styling van de III is nog steeds vol up to date. Het blok zou ik wel willen ruilen. Over uiterlijk kun je natuurlijk van smaak verschillen, maar het 2012 model is toch wel een stukje minder "high end" geworden. Maar hij is ook een beetje goedkoper geworden....

Nu moet het alleen weer gauw lente worden, zodat ik weer met m'n III op pad kan gaan. Ik heb alweer genoeg van deze winter.......

Het uiterlijk is echt een stap terug, evenals de niet meer instelbare vering/demping al zullen niet veel rijders het verschil merken. Een conservatieve rempomp in plaats van een radiale is iets minder spannend, maar ze hebben duidelijk hun best gedaan om de prijs niet te hoog te maken in deze crisistijd. Wel jammer want de Duke 3 is echt een hooligan bike en de Duke 4 (zullen we hem maar noemen) is een stuk saaier geworden, mikkend op een groter publiek.
 
klopt, de bocht weet ik niet, volgens mij een bijeen gezocht setje, haha
old skool, dat klopt, gisteravond even in het donker gereden en dat raad ik niet echt aan met zo'n 6 volt pitje in de koplamp...
maar wel heerlijk van onderuit wat rijden betreft met dat koppel :}

Zo'n XT500 trilt vreselijk en ik heb (letterlijk) een hernia opgelopen met het terugslaan van de kickstarter, maar verder is zo'n ding wel lachen ;)
 
In de eerste Moto73 van dit jaar een uitgebreide test van de nieuwe 690 Duke. Toch vind ik de DukeIII meer stijl hebben. Jammer dat men bij KTM niet gewoon voortborduurd heeft op de stijl van de III maar dan met een lagere zitpositie en een comfortabeler zadel. Dat was eigenlijk al genoeg geweest om het een wereldfiets te laten zijn. De styling van de III is nog steeds vol up to date. Het blok zou ik wel willen ruilen. Over uiterlijk kun je natuurlijk van smaak verschillen, maar het 2012 model is toch wel een stukje minder "high end" geworden. Maar hij is ook een beetje goedkoper geworden....

Nu moet het alleen weer gauw lente worden, zodat ik weer met m'n III op pad kan gaan. Ik heb alweer genoeg van deze winter.......


Klopt helemaal, ik vind ook het enige minpunt de vrij hoge zitpostitie.
Zadel is gewoon niet geschikt voor hele lange afstanden (de fiets zelf ook niet m.i.).
Ander minpuntje is dat de standaard gemonteerde achterband te breed is.
De ketting komt, bij stevig bochtenwerk, wel eens tegen je achterband aan als deze maar net niet juist staat afgesteld.
Had daar dan wat mee gedaan, maar ja...
 
Klopt helemaal, ik vind ook het enige minpunt de vrij hoge zitpostitie.
Zadel is gewoon niet geschikt voor hele lange afstanden (de fiets zelf ook niet m.i.).
Ander minpuntje is dat de standaard gemonteerde achterband te breed is.
De ketting komt, bij stevig bochtenwerk, wel eens tegen je achterband aan als deze maar net niet juist staat afgesteld.
Had daar dan wat mee gedaan, maar ja...

Nooit last gehad van die ketting tegen de achterband, maar ja, ik heb er, mede door de nasleep van het motorongeluk en belabberde zomer, slechts iets meer dan 1.200 km op kunnen rijden. ;( Hoop er volgend seizoen toch een stuk meer op te rijden. :]

Heb vorig jaar een verlaagd ergo zadel op "fleaBay" gescoord voor een prikkie. Dat was wel heel erg oncomfortabel geworden, want ze hadden de gel inlay eruit gehaald. Helemaal gestript en alleen op de bodemplaat gaan zitten, om de verhoudingen te bekijken. Kwa zithoogte wel weer beter, maar uiteraard 0,00000 comfort.
Aan de onderkant van de bodemplaat is heel veel loze ruimte, eigenlijk is het zadel onnodig hoog. Het standaard zadel en het "lagere" ergo zadel hebben zelfs dezelfde bodemplaat. B|
Het mooiste zou zijn een nieuwe lagere bodemplaat te maken die minder loze ruimte aan de onderkant heeft, aan de achterkant iets meer, vanwege de luchttoevoer. Dan kan er ook een dikkere vulling gebruikt worden en dan wordt het allemaal een stuk comfortabeler.
Met het originele KTM windschermpje kan ik nu makkelijk 130 km/h kruisen en wanneer het zadel wat lager is wordt het dan nog beter. Alleen wanneer je lange stelten hebt zullen de voetsteunen voor je gevoel aan de hoge kant zitten.

Eigenijk is het maken van een andere bodemplaat niet zo moeilijk, het bekleden ook niet. Zou iemand op dit forum daar iets mee kunnen doen? :} :Y Ik heb het momenteel te druk met andere projecten. (Heeft iemand nog interesse in mooie Engelse oldtimers (BSA A10RR van 1955 en BSA B31 van 1953?)? :] Ik ben aan met minimaliseren.
 
Laatst bewerkt:
Gents,

Voordat ik de boel ga bestellen laat ik het even bij jullie langs gaan.
Ik ben van plan deze aan te schaffen:
http://www.oberon-performance.com/acatalog/Oberon_Handlebar_Bar_End_Motorcycle_LED_Indicators.html
Heb al gezien hoe ik de standaard knipperlichten kan verwijderen, dat is het punt niet.
Kan ik gewoon een klein gaatje in het stuur boren om het snoertje doorheen te laten lopen?
maw het stuur is wel helemaal hol?
Zal ook wel weer weerstanden tussen moeten...dat merk ik vanzelf wel.

Mijn (smoked) achterlicht met knipperlichten is inmiddels in Nederland volgens de Franse versie van track&trace, dus nog even op wachten helaas.

Trouwens; Als iemand dat lagere zadel voor elkaar heeft, heb ik ook interesse.
 
Achterlicht is inmiddels binnen, uiteraard totaal verschillende aansluitingen en kleuren kabels, dus dat wordt weer leuk.
Straks maar ff wat krimpkous halen en dan kan ik aan de slag vanavond.

De kabels van de knipperlichten zitten nu onder mijn subframe en moeten toch naar boven komen (naar de plek waar de kabel van het achterlicht zit) heb al even snel gekeken, maar die kuip die om het subframe heen zit gaat niet zo makkelijk los volgens mij.

Dus als jullie tips hebben voor mij, hoor het graag.

Hebben jullie eigenlijk enig idee hoeveel ohm de weerstanden moeten zijn?
Ik ga natuurlijk van 10w naar LED, dus zal wel nodig zijn.
 
Het nieuwe achterlicht zit erin en werkt prima.
Moest er wel weerstanden van 15 ohm tussen plaatsen.
Dat wegwerken was nog het meeste werk omdat ze nogal heet kunnen worden.
Ik heb ze nu langs de rechterzijde van het subframe 'zweven' zodat ze goed koelen en geen plastic of bedrading kunnen raken, hooguit het subframe en dat is juist lekker voor de warmte afgifte.

Ziet er wel mooi uit zo'n smoked licht, lichtopbrengst van knipperlichten is wel iets minder maar zeker niet slecht zichtbaar.

Nu nog ff de kentekenplaat netjes vastzetten met een beugeltje wat ik ook nog zelf moet maken.
Foto's volgen.

En dan door naar de voorkant.
 
Laten jullie nog ff je licht schijnen op die stuureind knipperlichten van Oberon (zie enkele posts hierboven).
Wil ze graag gaan bestellen, ik zie geen problemen, maar misschien jullie wel.

Graag advies.

BVD
 
Het nieuwe achterlicht zit erin en werkt prima.
Moest er wel weerstanden van 15 ohm tussen plaatsen.
Dat wegwerken was nog het meeste werk omdat ze nogal heet kunnen worden.
Ik heb ze nu langs de rechterzijde van het subframe 'zweven' zodat ze goed koelen en geen plastic of bedrading kunnen raken, hooguit het subframe en dat is juist lekker voor de warmte afgifte.

Ziet er wel mooi uit zo'n smoked licht, lichtopbrengst van knipperlichten is wel iets minder maar zeker niet slecht zichtbaar.

Nu nog ff de kentekenplaat netjes vastzetten met een beugeltje wat ik ook nog zelf moet maken.
Foto's volgen.

En dan door naar de voorkant.

Ben benieuwd naar de foto's het lijkt me wel mooi strak zonder knipperlichten en dat lelijke zwarte stuk kunststof. Als ik die kentekenplaathouder eraf haal is het ingeschuurd in de oranje onderkant van het achterdeel, heb jij dat niet?
 
Ik heb dat ook gehad Emille.
Je kon precies zien hoe de taartschep gezetten had. Heb nu een hele nieuwe set plastic en de R&G tail tidy en geen plekken aan de onderzijde van het kontje.
Denk dat alle Dukes het hebben die een tijd hebben rond gereden met de taartschep.
 
Zodra de kentekenplaat vast zit maak ik wel ff foto's, ziet er zeker 10x strakker uit zo.
Mijn Duke is nog geen 6 maanden oud met nog geen 2000km op de teller, dus kontje is nog maagdelijk.
 
Ik heb er toch een op de kop getikt... De duke van bluesoes....
Vandaag even olie ververst en kan nu niet wAchten op wat mooier weer ;)
 
Ik heb er toch een op de kop getikt... De duke van bluesoes....
Vandaag even olie ververst en kan nu niet wAchten op wat mooier weer ;)

De koopjes jacht toch gelukt. :+
Mooie bike heb er ook nog aan gedacht om hem op te halen, maar twee dezelfde is te gek.
 
Laatst bewerkt:
Ja je snapt niet hoe ze het kunnen doen voor dat geld.
Denk dat de mijne vergelijkbaar is 6000 km en net een beurt gehad.
In ieder geval veel plezier ermee.
 
Ja je snapt niet hoe ze het kunnen doen voor dat geld.
Denk dat de mijne vergelijkbaar is 6000 km en net een beurt gehad.
In ieder geval veel plezier ermee.

Tsja je moet de ander ook wat gunnen :P

Motor markt is gewoon op z'n reet en als dan andere met hun prijzen gaan stunten kan je maar beter meedoen anders verkoop je zowiezo niets meer ..
 
At Ronald.. Het is idd een beetje wat bluesoes zegt de motormarkt legt idd op zijn gat. Het bleek achteraf voor mij voordeliger te zijn om mijn r1 totall los te rijden dan te verkopen ...
En als ktm Zelf ook nog eens de nieuwprijs van motoren omlaag gooit....
 
Ik zal dan maar niet vertellen wat ik betaald heb voor mijn 2008 ;)

Als ik me niet vergis heb jij een import fiets.
Daar is geen bpm over betaald in het land van herkomst.
Maar alleen met de aanschaf ben je er nog niet.

Het is inderdaad k.. dat ktm nederland elke keer alle overjarige motors uit heel europa
voor veelste lage prijzen op de nederlandse markt gooit.
Mijn 950 SMR ging van 13900 naar 10300, enja je begrijpt hem al ik heb die 13900 betaald. :r
 
Tsja je moet de ander ook wat gunnen :P

Motor markt is gewoon op z'n reet en als dan andere met hun prijzen gaan stunten kan je maar beter meedoen anders verkoop je zowiezo niets meer ..

Ik heb de advertentie even terug gekeken en moet zeggen ziet er goed uit.
Wel erg lang te koop gestaan, als ik het goed heb ben jij ver boven de 6000 begonnen met de prijs.
 
Ik heb de advertentie even terug gekeken en moet zeggen ziet er goed uit.
Wel erg lang te koop gestaan, als ik het goed heb ben jij ver boven de 6000 begonnen met de prijs.

Ja klopt , met de gedacht nu kan ik hem nog kwijt zonder er al teveel op af te schrijven , maar dat liep dus wat anders :+

Ik ga nu gewoon een goedkoop ding rijden die niet meer zoveel af kan schrijven ... ik kocht deze toen ook al voor "maar" 6500 heb toen alleen nog wel wat geld in uitlaatje en handkappen e.d gestoken maar ja joh hoef er nog geen boterham minder om te eten gelukkig :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan