Vond ik nou ook! (daarom ook eentje aangeschaftVandaag tijdens de KTM on tour dagen achtereenvolgens de 790 Duke en 1290 Superduke GT gereden. Wat is die 790 een gaaf ding zeg, gooien en smijten, en lekker dicht op het stuur a la supermoto. Ik had veel meer schik met de 790 dan de 1290 die ik daarna mocht rijden. Er waren overigens meer met die mening. Wel allebei fietsen waar je je onmogelijk op kunt gedragen...
Vandaag tijdens de KTM on tour dagen achtereenvolgens de 790 Duke en 1290 Superduke GT gereden. Wat is die 790 een gaaf ding zeg, gooien en smijten, en lekker dicht op het stuur a la supermoto. Ik had veel meer schik met de 790 dan de 1290 die ik daarna mocht rijden. Er waren overigens meer met die mening. Wel allebei fietsen waar je je onmogelijk op kunt gedragen...
De 790 van Chris Fillmore, winnaar van middleweight class en derde overall bij de pikes peak hillclimb
[afbeelding]
[afbeelding]
ik heb ook een ritje kunnen maken op de 790
leuk blokje voor in een advanture
als duke een leuke motor, niet te zwaar en genoeg vermogen
alleen die banden, zou ik er gelijk afhalen
Die hebben mij nu juist positief verrast! Ik had gelijk vertrouwen en dankzij de erg vlotte voorrijder kon ik lekker hakken en zagen. Na afloop stond ik ervan te kijken dat er Maxxis banden onder zaten. Viel me niets tegen. Nu was het ook ruim over de 20 graden, wellicht speelt dat ook nog een rol.
De 790 van Chris Fillmore, winnaar van middleweight class en derde overall bij de pikes peak hillclimb
[afbeelding]
[afbeelding][/quote
Mooi resultaat en een zeer fraaie fiets zo
Ik heb helemaal geen ontsteking gevoeld die onderbroken werd tijdens het inrijden.. En inderdaad, dat zou 15k moeten zijn ja. Even terug naar de dealer!Gedurende de inrijperiode werd de ontsteking in de 1ste versnelling (nogal abrupt) onderbroken bij 4000tpm en in de 2de versnelling bij 6000tpm. Na de eerste servicebeurt ging ik ervan uit dat deze 'electronische begrenzing' eraf zou zijn gehaald, echter nu blijkt dat deze er nog steeds opzit. Nu is mijn vraag is deze begrenzing überhaupt normaal voor KTM 790 gedurende de inrijperiode en daarna?
Tweede vraag: Bij het instellen van de onderhoudsinterval in de werkplaats zag ik dat deze op 10.000km werd gezet, moet dit niet 15.000km zijn (boekje blz. 131-133)?
Ik heb helemaal geen ontsteking gevoeld die onderbroken werd tijdens het inrijden.. En inderdaad, dat zou 15k moeten zijn ja. Even terug naar de dealer!
Pfoe, heb aan het eind van de inrij periode wel eens in die toerentallen gereden maar niks gevoeld. En nu na de eerste beurt zéker niet
Apart dat je het ook met een demo hebt ervaren. Ik vooraf bij twee demo's bv weer niet. Dus wat dan weer zal zijn.. hmm
Heb 'niks' betaald voor de eerste beurt, zat bij de aankoop in.
Ik had van te voren gedacht dat die banden gewoon kut zouden zijn, maar viel me alles mee kwa stuurgedrag en feedback. Sowieso alleen gereden met traction control aan dus die achterband kreeg de kans niet om gek te doen.
Gloedjenieuwe Duke 790 voor 10 kEuro bij Arie Molanaar.
't Is wel een zwarte, maar dan nog. Als je rijdt merk je daar niets van.
≥ KTM 790 DUKE ABS (bj 2018) - Motoren | KTM - Marktplaats.nl
[afbeelding]