ktm 790 duke

IMG_5928.JPG

En dat is de reden voor die bakplaat of taartschep zoals ie bij veel Japanners standaard is.
 
Het klopt wel precies de strip.
Behalve dat KTM (en doorgaans de andere motormerken ook) bij mijn weten zelf geen korte kentekenplaten in het assortiment hebben. Het zijn altijd ‘3rd party’ leveranciers/producenten die dat aanbieden.
 
voor de 390 ook.
LICENSE PLATE HOLDER SHORT
De ka$$a gaat er inderdaad wel door rinkelen. Dit werd me te gek, dus ik heb er mooi zelf een gemaakt van een stuk staalplaat. Nog korter dan alle varianten die voor de mini-Duke te koop zijn ook. ;)
Voor de 790 zal het een kwestie van tijd zijn dat KTM er zelf een gaat fabriceren.
Aftermarket is er al wel inderdaad. Het 'probleem' bij de 790 is dat je er met alléén andere plaathouder niet bent aangezien het achterlicht mee wordt verwijderd met de 'winnende constructie,' dus iets duurs kopen of zelf iets maken en een relatief goedkoop universeel achterlicht gebruiken.
 
Mee eens.
Voor het huidige model 390 was ie iets goedkoper hoor, maar dan nog vind ik het zonde om zoveel geld te besteden aan iets dat je in feite zelf kunt maken.
Gewoon twee staalplaatjes uit de kap van een afgedankte desktop geslepen, en voor 50 ct zwarte verf erop gespoten. :P
Originele 'flap' afgezagen, één staalplaatje onder het overgebleven plastic, één erboven en dan de plaatjes met de boutjes die ook door de kentekenplaat gaan aan elkaar gemaakt.
Doordat de hoeken niet samenvallen krijg je met twee dunne plaatjes toch een stevig geheel.

full


En inderdaad een stukje korter nog dan de commercieel verkrijgbare. :Y

IMG_4300a (1024-768).jpg
 
Laatst bewerkt:
Dit voorjaar was de Orange dat bij Motoport Rockanje ook vrij nat, heb toen met de 790 gereden met originele taartschep, toen zat m'n rug ook gewoon onder de bagger. Dus heel functioneel is het ook niet.
Het spul moet volgens de wet aan bepaalde afmetingen voldoen, en daarom heb je tegenwoordig van die absurde constructies waarschijnlijk.
 
De kentekenplaat moet achter het achterwiel uitkomen voor type goedkeuring.
 
Klopt. Voor de Duitse wet, en hierdoor dus de EU homologatie mag de band niet het achterste deel van de motor zijn. Het hoeft niet perse de kentekenplaat te zijn. De BMW slijkvanger telt ook. Bij de vitpilen, om het een beetje on topic te houden, zit zo'n ding er origineel ook op. Modder tegenhouden doet het ding niet echt, dus wat dat betreft kan ie er net zo goed vanaf. De knipperlichten zijn dan ook wat minder kwetsbaar. Voor de 790 is een taartschepverbreder te koop waarmee de originele spatbordwerking beter is. Maar dan geen gaaf kontje. :N
 
Voor de 790 is een taartschepverbreder te koop waarmee de originele spatbordwerking beter is. Maar dan geen gaaf kontje. :N
Dat plastic geval om onder je taartschep te schroeven? Die krijg je gewoon bij aankoop erbij. Tenminste, ik kreeg een doos met allerlei spulletjes erbij (die bij de motor kwamen) en daar zat die ook bij. Heb hem gemonteerd want het scheelt behoorlijk qua spray achterop je rug. Als ik op de 390 van m'n vriendin door de regen rij dan ben ik zeiknat.. :/

Nog beter, eigenlijk wil ik ook zoiets maken (als dat niet te verkrijgen is) voor de 390. Zodra het modderwater je bij de nek naar beneden loopt dan offer je al snel graag wat vorm voor functie op :+
 
Ik heb gisteren toevallig nog 300Km in de regen gereden met de Duke, met Tecbike tailtidy, en ik vind het opspetterend water/vuil wel meevallen. Het is niet dat ik er de originele zou voor terug monteren.

WhatsApp Image 2018-09-22 at 20.59.59.jpeg


Deze/volgende week mag de Duke naar de dealer voor het tweede onderhoud, de teller staat inmiddels op +9K en nog geen seconde spijt gehad van mijn aankoop!
 
De flap heb ik wel eens gemonteerd gezien bij een dealer, maar ik ging ervan uit dat het een powerpart zou zijn. Mooi dat ie er standaard gratis bij zit. Voor de 390 bestaat zoiets niet, maar het kan natuurlijk geen werk zijn zoiets te maken. 9000 km. Da's een mooie score al voor een motor van 2018. Nog een paar maanden tot de pekel, dus 12k moet er nog wel inzitten toch? Ik kan me goed voorstellen dat je net zoals ik zelf geen spijt hebt van de aanschaf van de Duke. Prachtige motoren, al is die van mij wel een serieus stukje kleiner. De 790 is uiteraard mooier en veel gaver. :Y
 
Ik heb geen idee hoe de Km's gaan evolueren, de motor wordt namelijk niet gebruikt voor woon-werk vervoer. Het zijn enkel weekendritjes of spontaan op een weekavond, en ik heb ook nog mijn 525 voor als het wat speelser mag.

Al bij al ben ik zelf ook wel geschroken hoe snel de Km's oplopen gezien bovenstaande omstandigheden, al zit een weekje FR voor 3000Km daar ook wel voor iets tussen!
 
Vakanties hakken er inderdaad aardig in.
Mijn duke was na een dikke week Moezel, Eiffel, Luxemburg en Ardennen ook 3500 km rijken en een achterbandje armer.
Woon-werk doe ik er met mooi weer wel mee hoor, en weekendjes ook, dus mogelijk haalt ie de 10 dit jaar nog. We zullen zien.
 
Ik heb gisteren toevallig nog 300Km in de regen gereden met de Duke, met Tecbike tailtidy, en ik vind het opspetterend water/vuil wel meevallen. Het is niet dat ik er de originele zou voor terug monteren.

Bekijk bijlage 1329992

Deze/volgende week mag de Duke naar de dealer voor het tweede onderhoud, de teller staat inmiddels op +9K en nog geen seconde spijt gehad van mijn aankoop!

Heb jij nou een aantal delen zwart gespoten? Heb je meer foto's?
 
Ik kom ook onder de bagger, maar ondanks dat ook geen behoefte om de staart er weer aan te hangen. Het oog wil ook wat ;)
Het enige dat ik wat minder geslaagd vindt aan de 790 is de nogal vreemde bult in de tank. Bovendien kan een normale magneet of riem tanktas er hierdoor slecht op. Afgezien daarvan . . . :t:t:9~
 
Tank en subframe zijn inderdaad zwart gemaakt (Plastidip)
 

Bijlagen

  • 20180815_1819321.jpg
    20180815_1819321.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 81
  • 20180728_182200 - kopie.jpg
    20180728_182200 - kopie.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 84
Sinds een week ook eigenaar van een Duke 790.
Voorlopige plannen zijn een andere demper en het voortandwiel verkleinen.
Hiervoor ging mijn dealer navraag doen of dit mogelijk was.
Welkom en gefeliciteerd! Ben benieuwd of er een kleiner voortandwiel beschikbaar is, en vooral ook hoeveel het uitmaakt. Zou misschien ook wel iets voor mij zijn.
 
Dank u!
Met alle elektronica aan boord was de dealer het niet zeker of dit wel kon.
Ik zou hem wel iets agressiever willen in lage toeren.
 
Gefeliciteerd en veel plezier met de aankoop. Om een kleinere eindreductie te krijgen kun je beter een groter achtertandwiel plaatsen. De ketting loopt met het originele voortanwiel al met wat geluid over de vorkbeschermer, toch? Dat zal alleen maar erger worden met een kleiner voortandwiel, en sneller slijten.
 
Dank u!
Met alle elektronica aan boord was de dealer het niet zeker of dit wel kon.
Ik zou hem wel iets agressiever willen in lage toeren.

Die heb ik nog niet eerder gehoord, dat je geen andere tandwiel verhouding zou kunnen gebruiken door "alle" electronica.

En idd je kan beter achter een paar tanden er bij doen, is beter voor de levensduur van ketting en tandwiel.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan