ktm 790 duke

O, op die manier. Ja, dat is irritant, dus dan maar iets anders. En dat terwijl de 790 zo trillingsarm loopt. Maar je hebt de oplossing dus al door montage van de bar end spiegels. *D
 
Het gekke is, dat ik met de bar end spiegels boven het stuur beter zicht heb dan met de standaard spiegels...

Is op zich niet zo gek, zijn van gefreesd aluminium gemaakt (Rizoma tenminste) en de steeltjes zijn veel korter dus minder trillingen. Ervaar hetzelfde op de SMR, heb ze er al jaren op, inderdaad veel rustiger beeld dan met de originele spiegels.
 
Wow dit systeem kende ik nog niet (na even Google te raadplegen) blijkt me wel simpel in gebruik! En hoe zit het er op gemonteerd bij jouw? Eventueel via een foto is laten zien, want aan andere voorbeelden vind ik niet zo mooi oogend, maar het praktische zal uiteraard wel belangrijker zijn.
Elke keer als ik het lekje zie denk ik, smeert deze niet ineens mijn ketting. Zou me weer wat werk besparen :+

Kende dat OSCO ook niet, maar ik heb dit systeem gehad en dat hoef je alleen maar bij te vullen en dan gaat alles vanzelf.

TUTORO Automatic Motorcycle Chain Oilers
 
Yes! Ik heb (zeer binnenkort) ook een Duke 790! Kon mijn Triumph Daytona 675R voor een mooi prijsje inruilen voor een demo-/huurmotor (die ik dit voorjaar al eens een dag gehuurd heb {zie foto’s} en dus al uitgebreid heb kunnen testen). Geweldig speelfietsje voor erbij (en voor een trackday nu en dan) naast mijn Adventure 1090 voor het serieuze toerwerk. Kan niet wachten! *O*:]
86810CAA-BF1E-429C-AAB5-1640D45F5F0A.jpeg

88171B44-2B26-46AC-A4D5-79BC28CC4385.jpeg

6E47C389-836E-43C6-87F2-4231300121B6.jpeg
 
Iemand hier al eens een windschermpje op de 790 overwogen of zelfs al geprobeerd? Ik overweeg dat wel, zeker omdat ik wel trackdays doe, en dan regelmatig boven de 200 km/u kom. Dan is het fijn om toch iets van windbescherming te hebben waar je een beetje achter kunt kruipen. Ik ben even wat op onderzoek uit geweest, en heb tot nu toe de onderstaande gevonden: van boven naar beneden windschermpjes van Powerbronze, MRA (2x), Barracuda (2x) en Puig. Zelf vind ik die van Puig best lelijk (terwijl ik ook wel mooie dingen van ze ken). Mijn voorkeur gaat eerder uit naar de MRA of de Barracuda. Wat vinden jullie?
cfakepathimg0055jpg.JPG

Duke_790_2018-_NRM8_B_4025066163649_600x600@2x.jpg

Duke_790_2018-_NRM8_C_4025066163649_600x600@2x.jpg

duke-790-2018-bassa.jpg

duke-790-2018-profilo.jpg

l_9668h.jpg
 
Iemand hier al eens een windschermpje op de 790 overwogen of zelfs al geprobeerd? Ik overweeg dat wel, zeker omdat ik wel trackdays doe, en dan regelmatig boven de 200 km/u kom. Dan is het fijn om toch iets van windbescherming te hebben waar je een beetje achter kunt kruipen. Ik ben even wat op onderzoek uit geweest, en heb tot nu toe de onderstaande gevonden: van boven naar beneden windschermpjes van Powerbronze, MRA (2x), Barracuda (2x) en Puig. Zelf vind ik die van Puig best lelijk (terwijl ik ook wel mooie dingen van ze ken). Mijn voorkeur gaat eerder uit naar de MRA of de Barracuda. Wat vinden jullie?

Heb je die van KTM al bekeken? Zag dat ze nu een windschermpje en een flyscreen bij de powerparts hebben toegevoegd (KTM - READY TO RACE).
 
Heb je die van KTM al bekeken? Zag dat ze nu een windschermpje en een flyscreen bij de powerparts hebben toegevoegd (KTM - READY TO RACE).
Ja, al wel gezien, maar nog geen foto van een Duke met zo’n scherm. Dat maakt het wat lastig beoordelen hoe het op de motor staat. Bij het configureren laat de samenvatting ook geen voorbeeld zien van het scherm op de motor.
Maar alleen op het scherm afgaand zou deze ook wel in aanmerking kunnen komen. Is niet al te sterk in het oog springend, en dat vind ik wel van belang op zo’n naked waarbij de vormgeving van zichzelf al in het oog springt.
 
Zit ook met hetzelfde probleem. Zit wel te denken aan een windschermpje voor de langere ritten. Maar het moet er natuurlijk wel een beetje uit zien én functioneel zijn. Vooral dat laatste is ook nog wel eens een dingetje. En als ik het er makkelijk op en af kan halen zou het helemaal ideaal zijn..

Ook interesse hier in de KTM PP uitvoering, maar inderdaad nog geen foto van kunnen vinden. Dus zit daar eigenlijk een beetje op te wachten voordat ik een keuze maak. Ook weinig feedback te vinden over de huidig beschikbare screens.. Lastig!
 
Zit ook met hetzelfde probleem. Zit wel te denken aan een windschermpje voor de langere ritten. Maar het moet er natuurlijk wel een beetje uit zien én functioneel zijn. Vooral dat laatste is ook nog wel eens een dingetje. En als ik het er makkelijk op en af kan halen zou het helemaal ideaal zijn..

Ook interesse hier in de KTM PP uitvoering, maar inderdaad nog geen foto van kunnen vinden. Dus zit daar eigenlijk een beetje op te wachten voordat ik een keuze maak. Ook weinig feedback te vinden over de huidig beschikbare screens.. Lastig!
KTM PP windshield kan pas half november worden geleverd. Heb nu maar de Barracuda besteld.
 
KTM PP windshield kan pas half november worden geleverd. Heb nu maar de Barracuda besteld.
Ik wacht vol spanning de ervaringen en foto's af! :o

Al wat kilometers kunnen maken verder op de 790? Bij mij staan er nu 5000+ op de teller en stap nog steeds elke keer met een grote smile van de motor af. Echt top! :Y:]

MyRide
Oh, en ik heb voor de liefhebber nog wel een MyRide unit over! Op de een of andere manier werken die dingen niet op mijn motor (ligt aan iets op de motor, niet de myride units). Dus heb maar besloten om het erbij te laten en heb dus nu een unit tegen gereduceerd tarief over :).
Stuur maar een PM bij interesse!
 
Ik wacht vol spanning de ervaringen en foto's af! :o

Al wat kilometers kunnen maken verder op de 790? Bij mij staan er nu 5000+ op de teller en stap nog steeds elke keer met een grote smile van de motor af. Echt top! :Y:]
Heb bijna het hele weekend op mijn nieuwe gooi- en smijtfiets gereden. Wat een prachtmachine zeg, onbehoorlijk rap en strak! Zondag heb ik er helaas niet van kunnen genieten, want toen zat ik op de tribune in Assen, Herlings wereldkampioen zien worden. Was ook de moeite waard trouwens.
 
Deze al gezien? Vind ik mooier dan de Akra. Is wat slanker en ranker, en de hoek waarop de uitlaat hangt sluit beter aan op de lijnvoering van de motor. Wat vinden jullie?
D1E827C6-A214-4B62-9BDC-47BB8F427F5E.jpeg

E601655D-76F0-4525-BE3F-512B2217477E.jpeg
 
Tot nu toe vind ik deze erg mooi/de mooiste (en is euro4 kennelijk):
3075-thickbox_default.jpg


Sc project vind ik wel mooier dan de akra ja. Wat minder lomp.
 
De Austin Racing uitlaten vind ik altijd ontzettend mooi bij KTM, vooral met de oranje tip:
1537289684379.png


Die dubbele uitlaat heeft ook wel wat:
1537289812981-png.1329025
 

Bijlagen

  • 1537289812981.png
    1537289812981.png
    366 KB · Weergaven: 260
Hou er rekening mee dat die Austin Racings pokkeluid zijn. meesten zwieren hem er binnen de korste keren weer af :P
 
Hou er rekening mee dat die Austin Racings pokkeluid zijn. meesten zwieren hem er binnen de korste keren weer af :P
Haha ja dat heb ik vaker gehoord, eerst maar eens de standaard KTM uitlaat erop laten. Qua geluid nog het beste denk ik.
 
Die foto van mij is van IXRACE, de MK2 noemen ze hem. Zie hier.

Ik hoop dat die niet zó luid is aangezien ze het hebben over euro4.. Hij lijkt op de foto's wel iets langer te zijn dan de Austin.
 
Shido lithium-ion accu voor de 790 aangeschaft. Scheelt volgens mij zo'n 2 kg aan gewicht (dat bovendien tamelijk hoog in de motor zit). Moet de oude nog even wegen na het omzetten voor ik het echte verschil weet, deze Shido weegt 795 gram.[EDIT] Net gewogen, de originele weegt 3,6 kg, dat is dus 2,8 kg verschil.
Ik heb ze altijd op al mijn motoren, maar de allernieuwste heeft een aardig snufje: er zit Bluetooth in, en via een app op je smartphone kun je diverse data checken. Naast het totale voltage en de spanning per cel is dus ook te zien hoe ver de accu is geladen of ontladen. Deze stond op 86% bij binnenkomst. Na 5 minuten aan de ( speciaal voor li-ion geschikte) lader stond ie al op 99 %.
53C799BC-17CD-47E3-B6DF-7E92D5C9FC6F.jpeg


185BFE28-A539-4ECC-B094-0CEAEA3B6AFA.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Die tail tidy's blijven een beetje zielig. Hadden ze bij KTM toch ook wel kunnen verzinnen dat de halve wereld de standaard surfplank er af schroeft en een tail tidy monteert.
Heb je dat stripje in motoplus nooit gezien dat hierover gaat?
 
Terug
Bovenaan Onderaan