ktm 790 duke

Hallo Allemaal ,

Ik woon in België en was in het bezit van een Duke 790.
Ik heb deze twee weken geleden verkocht Wegens omstandigheden.
Echter heb ik mijn akrapovic uitlaat niet mee verkocht dus misschien kan ik er iemand hier plezier mee doen?

De db killer zit er niet meer bij, maar wie heeft dat nog nodig tegenwoordig :) (maakt een veel mooier lawaai zo! :) )

laat maar weten via PM
 

Bijlagen

  • 389A1838-AAAD-49A8-9107-1829E7DFDE64.jpeg
    389A1838-AAAD-49A8-9107-1829E7DFDE64.jpeg
    144,4 KB · Weergaven: 25
  • 412088EB-2A9C-47AB-BCB7-30876252C73A.jpeg
    412088EB-2A9C-47AB-BCB7-30876252C73A.jpeg
    113,6 KB · Weergaven: 29
  • F6A44F55-E43C-46C3-951A-394A3843FEAF.jpeg
    F6A44F55-E43C-46C3-951A-394A3843FEAF.jpeg
    100,6 KB · Weergaven: 34
  • 7B37702B-5C9D-4961-9D8C-E3C5677F8AA1.jpeg
    7B37702B-5C9D-4961-9D8C-E3C5677F8AA1.jpeg
    139,3 KB · Weergaven: 23
Het is te hopen dat de QS op de 890 beter is dan die op de 790 want die is Europawijd toch als teleurstellend ervaren....
Toen ik een proefrit had op de 790 was hij echt vlekkeloos (op een keer na, false neutral)
Als ik de reviews lees ik alleen maar dat hij subliem werkt vergeleken met andere merken, dus wil niet weten hoe brak die van Yamaha is :P
 
Ik zal mijn oranje bril wel op hebben, maar ik vind de quickshifter (en blipper) echt super op mijn 790. Het is een groot deel van de lol voor mij. Heel soms tussen 5 en 6 een vals neutraaltje als ik niet duideilijk genoeg opschakel maar verder top.
 
Ik zal mijn oranje bril wel op hebben, maar ik vind de quickshifter (en blipper) echt super op mijn 790. Het is een groot deel van de lol voor mij. Heel soms tussen 5 en 6 een vals neutraaltje als ik niet duideilijk genoeg opschakel maar verder top.

Idem, ding werkt prima en dat Europawijd als teleurstellend ervaren...... Misschien moet dat deel van Europa leren schakelen :z
 
Zo dan die is vet geworden !

Heb afgelopen week een telefoontje gehad dat die van mij klaar staat bij de dealer.
Eerst het zout van de weg en dan ga ik hem ophalen :)
 
Van Burgerking, Idem, ding werkt prima en dat Europawijd als teleurstellend ervaren...... Misschien moet dat deel van Europa leren schakelen :z

Als je bv in het Duitse MOTORRAD de 790 Duke Test en de lopende 50 K km Test zou hebben gelezen weet je dat ze daar de 790 Duke QS een „launischen schaltassistent“ en dat betekent - Grillig“ , en MotoPlus heeft het voor je vertaald in het Nederlands!
En als je op 4 verschillende motoren van 2 merken de QS hebt ervaren mag ik vlgs mij oordelen dat de KTM 790 Duke een Grillig werkend ding is!
Aardige bijval is dat mijn Dealer het met me eens is, jammer is dat ik er wel 5K km mee moest rondrijden....
 
Zo dan die is vet geworden !

Heb afgelopen week een telefoontje gehad dat die van mij klaar staat bij de dealer.
Eerst het zout van de weg en dan ga ik hem ophalen :)
Jaa ik kon er niet mee wachten , spuit hem sowieso elke keer goed af na t rijden maar k wil hem zo snel mogelijk inrijden en dan na de 1000 km meteen de akrapovic evo erop knallen 😏 maar veel plezier met je duke !!
 
Van Burgerking, Idem, ding werkt prima en dat Europawijd als teleurstellend ervaren...... Misschien moet dat deel van Europa leren schakelen :z

Als je bv in het Duitse MOTORRAD de 790 Duke Test en de lopende 50 K km Test zou hebben gelezen weet je dat ze daar de 790 Duke QS een „launischen schaltassistent“ en dat betekent - Grillig“ , en MotoPlus heeft het voor je vertaald in het Nederlands!
En als je op 4 verschillende motoren van 2 merken de QS hebt ervaren mag ik vlgs mij oordelen dat de KTM 790 Duke een Grillig werkend ding is!
Aardige bijval is dat mijn Dealer het met me eens is, jammer is dat ik er wel 5K km mee moest rondrijden....

Dus Motorrad is Europa wijd._O-...de tijden dat heel Europa Duits was liggen gelukkig al een jaar of 75 achter ons :z
 
Fijn, enige wat ik me kan voorstellen is de hoek waarin de ”steeltjes” zijn geplaatst maar ik kreeg het niet voor elkaar en het zijn toch de originele KTM spiegels.
 
Ik las wat vragen over Kfr en rijdt voor mijn werk Bmw. Op het bmw rt forum is veel ervaring met Kfr en hoe je er van af komt.
KFR wordt veroorzaakt doordat het benzine/lucht mengsel in de beide cilinders verschilt, dwz. Er komt niet evenveel lucht of niet even veel benzine in beide cilinders. Bij deellast gaat dan 1 van de 2 cilinders te arm lopen en schudden of ruckeln.
De belangrijkste oorzaken zijn: verschillen in de 2 gashuizen (throtle bodies) meestal omdat de gaskleppen niet even ver open gaan, of verschil in de beide injectoren. Er zijn bedrijven die gashuizen “ matchen”. Je levert je gashuizen in, en je krijgt er twee precies gelijklopende voor terug. Hetzelfde kan met injectoren: zorgen dat ze precies evenveel inspuiten links en rechts. Daarna is het een kwestie van kleppenstellen en je kfr Is weg.
 
Goedemorgen,

Zaterdag de Road 5 banden van Michelin gemonteerd.
Eerste kilometers er alweer mee gereden en tot nu toe een goed gevoel erbij.
ik heb niet het gevoel dat de motor meer de bocht invalt of dat ik hem de bocht in moet trekken.
Nu maar hopen dat het zo blijft.

Greetz, Richard
 
Ik las wat vragen over Kfr en rijdt voor mijn werk Bmw. Op het bmw rt forum is veel ervaring met Kfr en hoe je er van af komt.
KFR wordt veroorzaakt doordat het benzine/lucht mengsel in de beide cilinders verschilt, dwz. Er komt niet evenveel lucht of niet even veel benzine in beide cilinders. Bij deellast gaat dan 1 van de 2 cilinders te arm lopen en schudden of ruckeln.
De belangrijkste oorzaken zijn: verschillen in de 2 gashuizen (throtle bodies) meestal omdat de gaskleppen niet even ver open gaan, of verschil in de beide injectoren. Er zijn bedrijven die gashuizen “ matchen”. Je levert je gashuizen in, en je krijgt er twee precies gelijklopende voor terug. Hetzelfde kan met injectoren: zorgen dat ze precies evenveel inspuiten links en rechts. Daarna is het een kwestie van kleppenstellen en je kfr Is weg.
Ik zou zeggen éérst klepspeling stellen en daarna synchroniseren. Die volgorde houd je bij synchroniseren en afstellen van de mengselschroeven van good old carbs ook aan. Wel vreselijk irritant dat geruk, maar het hoeft niet perse met asynchroon staande injectoren te maken te hebben. Mijn 390 Duke is een éénpitter maar rukt met de standaard mapping ook. Een veelgehoorde kwaal van Euro4 motoren. De Z900RS heb ik ook gereden. Een gloednieuwe demomotor, maar hij reed bij constante snelheid alsof de ketting/tandwielset er al 30.000 km om lag.
Sinds aanpassen van de mapping is het Euro4 rukken bij mijn mini-Duke zo goed als weg.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan