Het eerste wat ik ga doen is de voetsteunen voor de passagier eraf halen, ik begrijp dat er aan de uitlaatkant een beugeltje komt hoe zit het aan de andere kant?
Ik ben zelf 1.86m iemand van ongeveer dezelfde lengte die wat modificaties heeft uitgevoerd?
Vervanging van de rechter beugel heb ik op ali gekocht. Aluminium gefreesd 19 euro. Exact hetzelfde als bv de rizoma voor 70 euro. Goede kwaliteitEerst maar even proberen op het standaard zadel. Bedankt allemaal!
Ik had vandaag nog even een proefrit om de koop definitief te maken. Nou viel het me wel op dat de motor vrij onrustig was bij 35 in zijn 2 of een continu 50 in zijn drie op street mode. Ik reed wel veel stadsverkeer en bij mijn vorige proefrit op een andere duke niet. Het voelde een beetje alsof die bokte en was een beetje een golvend gevoel alsof de ketting alle kanten op ging. Herkenbaar? De motor heeft 6k gelopen en gelukkig geen last van de bekende lekkages
Ik had vandaag nog even een proefrit om de koop definitief te maken. Nou viel het me wel op dat de motor vrij onrustig was bij 35 in zijn 2 of een continu 50 in zijn drie op street mode. Ik reed wel veel stadsverkeer en bij mijn vorige proefrit op een andere duke niet. Het voelde een beetje alsof die bokte en was een beetje een golvend gevoel alsof de ketting alle kanten op ging. Herkenbaar? De motor heeft 6k gelopen en gelukkig geen last van de bekende lekkages
Dit is waarschijnlijk niets dat te maken heeft met een gare ketting. Gloednieuwe moderne motoren hebben er vaak last van. Dit komt door de euro4 norm, of waar we tegenwoordig aan zitten. Met een powercommander met autotune module en andere lambsa sensoren zal het op te lossen zijn. Mijn 390 had exact hetzelfde voor ik die powercommander gemonteerd had. Zonder dit sloeg mijn motor zelfs ook vaak af bij laten terugvallen naar stationair toerental. Als de 790 dit ook doet zal ook dat te verhelpen zijn met een PC-V, of met een soortgelijk brandstofaanpassingssysteem.Ik had vandaag nog even een proefrit om de koop definitief te maken. Nou viel het me wel op dat de motor vrij onrustig was bij 35 in zijn 2 of een continu 50 in zijn drie op street mode. Ik reed wel veel stadsverkeer en bij mijn vorige proefrit op een andere duke niet. Het voelde een beetje alsof die bokte en was een beetje een golvend gevoel alsof de ketting alle kanten op ging. Herkenbaar? De motor heeft 6k gelopen en gelukkig geen last van de bekende lekkages
Ik weet niet hoe oud de ketting is, maar in feite is die nu gemold door het te strak stellen ervan. Al rijd je maar een paar kilometers met een te strakke ketting waarbij je voelt dat ie bij inveren van de motor duidelijk te strak komt te staan of zelfs inveren beperkt is het al te laat. Zeker als er in dat ritje flink ingeveerd is of had moeten kunnen worden. Vanaf nu zal ie heel snel achteruit gaan. Rijd er niet meer mee. Voor de ketting maakt het niet meer veel uit, maar ook het lager van de uitgaande as lijdt hier ook enorm onder en is waarschijnlijk veel meer werk om te vervangen dan een ketting. Stellen is niet moeilijk, maar als je je er niet comfortabel bij voelt dit zelf te doen even laten doen. Ik weet niet hoe KTM voor de 790 de kettingspeling opgeeft, maar de speling die KTM opgeeft voor de 390 is niet goed. Nu kloppen er wel meer dingen niet aan de opgave voor basiswerkzaamheden aan die motor, maar mogelijk is de fabrieksopgave van de kettingspeling voor de 790 ook niet correct en heeft de garage er gewoon naar gehandeld.
Zo afstellen dat je de onderloop net tegen de kettinggeleider kunt drukken zal waarschijnlijk goed zijn. In geval van twijfel liever iets te los dan te strak. Dat maakt het ‘rukken’ trouwens ook iets minder erg.
Veel plezier met de 790 !!
Ja, zie. Dus ook bij de 790 een verkeerde afstelling. Hopelijk klopt het oliepijlglas wel. Als je de 390 ‘volgens het boekje’ vult zit er veel te veel in. Je kunt de slijtage nergens aan zien. Je zult alleen merken dat de ketting niet zo lang zal meegaan als normaal zou zijn en erg snel een lang stuk zal gaan vertonen. Maar, het is maar een ketting. Veel plezier met de 790. Prachtmotor!Heb de ketting wat losser gezet. Nu geen problemen meer, lekt ook niet ergens. Even goed schoongemaakt en ingevet en nu geen problemen mee. Stand was 6000 maar kwam wel van een KTM dealer vandaan. Heb niet het idee dat ik ''blijvende'' schade heb. Waar zou je het aan kunnen zien?
Na veel inlezen klopt het dat de 2018 modellen met een te strakke afstelling worden geleverd en geadviseerd. dit is daarna verandert
Hier moet je toch echt flink je best voor doen. Een normaal iemand krijgt dit op de openbare weg niet echt (veilig) voor elkaar, toch?
Elbow down op een naked bike? Ik denk dat het aantal Nederlandse rijders die dat ooit hebben gedaan zonder te crashen op 1 hand te tellen is. Dat zegt ook genoeg over de grondspeling.Hier moet je toch echt flink je best voor doen. Een normaal iemand krijgt dit op de openbare weg niet echt (veilig) voor elkaar, toch?