Thanks, de speed staat nog niet helemaal naar mijn hand, dat ligt voor mij vooral aan de banden. Uiteraard is dat persoonlijk. Mijn vrouw rijdt er prima op, vandaar dat we het setje oprijden. Daarnaast merk ik dat de vering bij pittig sturen in bijv. Sauerland niet helemaal het vertrouwen geeft. Echter op de Duke had ik wel gelijk het gevoel, van in één keer goed zitten, zonder dat er allemaal modificaties op moeten. Daarnaast stuurt, remt en veert hij echt kogelstrak. Omdat ik mijn meeste km's op een forse woonwerk fiets deed, had ik ook de wens om naar een wat lichter model te gaan. Mede ook ingegeven door de vriendengroep waar ik mee rij, we gaan vaak binnendoor... Maar eerlijk is eerlijk de Speed en de Duke met elkaar vergelijken kan niet echt, dan zou dat met de Street RS moeten.Veel plezier met de 890 R, heerlijke machine! Ben benieuwd hoe jij de 890 vergelijkt met de Speed. Heb een Speed uit 2016 gereden, de 890 houd het al langer uit bij mij (of andersom)
Nee dit is niet nodig ivm je aanpassing. Ik denk wel dat de motor beter afgesteld kan worden af fabriek maar dan komen ze niet meer door de EU normen heen.. dat is wel een heel ander verhaal natuurlijkHoi medeforummers. Ik heb de standaarduitlaat vervangen door een Remus. De collector met Cat is nog aanwezig op de motor. De motor loopt in mijn beleving prima, maar vroeg me af er niet een andere tune in de KTM geladen dient te worden?
Ok dank je!Nee dit is niet nodig ivm je aanpassing. Ik denk wel dat de motor beter afgesteld kan worden af fabriek maar dan komen ze niet meer door de EU normen heen.. dat is wel een heel ander verhaal natuurlijk
Aftermarket mappings zijn rijker en zorgen voor koelere verbranding en uitlaatgassen. Wat er vervolgens in de katalysator gebeurt dat weet ik niet precies, maar als daar meer onverbrande koolwaterstoffen worden geoxideerd kan daarin de temperatuur logischerwijs wel extra oplopen.Loopt de motor niet veel te warm als je deze mapping laat laden terwijl je de cat er nog op laat zitten? Bij de 1290 is het zo dat de akra mapping voor een open uitlaat is, iets wat @Daytona Woutje niet heeft. Even goed om na te vragen voordat het misschien verkeerd gaat.
Er is al meer geschreven over de werking van de quickshifter van de 890 R. Ik heb de QS ook laten calibreren, software updates uitgevoerd en alles goed afgesteld op mijn voeten en manier van schakelen. Ondanks dat krijg ik het toch niet 100% of beter gezegd wat ik gewend was van mijn Tuono.Gisteren even bij dealer langs geweest om de QS opnieuw in te regelen, werkt nu perfect
Dan zou ik het dus ook niet adviserenAftermarket mappings zijn rijker en zorgen voor koelere verbranding en uitlaatgassen. Wat er vervolgens in de katalysator gebeurt dat weet ik niet precies, maar als daar meer onverbrande koolwaterstoffen worden geoxideerd kan daarin de temperatuur logischerwijs wel extra oplopen.
Als je die mappings van euro 5 motoren bekijkt zijn ze tot 5500 veels te arm afgesteld , daarboven veranderd dat in te rijk voor de koelingDan zou ik het dus ook niet adviseren
Bij mijn 890R werkt ie inderdaad perfekt, voor mijn gevoel zelfs beter dan op de 790Duke. Ik heb wel het idee dat bij 4cilinders soepeler gaat, gewoon vanwege het motorkarakter. Ik heb eens proefgereden op het nieuwe model BMW S1000R en daar werkte de QS heel erg soepel.Er is al meer geschreven over de werking van de quickshifter van de 890 R. Ik heb de QS ook laten calibreren, software updates uitgevoerd en alles goed afgesteld op mijn voeten en manier van schakelen. Ondanks dat krijg ik het toch niet 100% of beter gezegd wat ik gewend was van mijn Tuono.
Ik heb vanochtend bij de 12 mnd beurt mijn schakelset laten omzetten naar GP shift (omgekeerd schakelen). Het lijkt nu beter te gaan al vind ik de twee naar de drie nog steeds niet zo soepel als de rest. Toch nog een vraag naar jullie ervaringen, iemand nog ideeën of soortgelijke ervaringen?