Bij deze meld ik me aan voor dit topic voor de A1-rijbewijs-geschikte Duke 125 topic.
Ik ben een 'oude man' dus mag op elke motor rijden die ik wil, maar mijn zoon wilt tzt zodra hij geslaagd is voor zijn rijbewijs uiteraard ook een motor en is verzot op KTM. Aangezien het een A1-rijbewijs zal betreffen heeft hij niet veel alternatief dan de Duke 125 (of het 125 cc racertje) zolang het KTM betreft.
Om alvast een beetje op de hoogte te zijn van de dingen om op te letten bij de Duke 125 ga ik dit topic volgen.
De Duke 125 topics afbladerend ben ik tot nu toe eigenlijk alleen het dashboard als regelmatig terugkomend zwak punt tegengekomen. Is dat alles aan manco's??
Daarnaast blijkt regelmatig dat de Duke 125 niet echt geschikt is voor de snelweg. Dat verbaast me niet echt. Eigenlijk is geen enkele motor die voldoet aan de A1-specs dat, en een de zitpositie van de Duke zal hier zeker niet in positieve zin aan bijdragen
. Ik rijd zelf naast 'zware motoren' óók een A2 motortje (180 cc, 19 PK). Ook dat is geen uitblinker op (lees: niet geschikt voor) de snelweg, maar ik heb de luxe om gewoon een andere fiets te pakken als ik de snelweg op wil/moet. Mijn zoon zal dat de eerste jaren zeker niet hebben gezien de 'nieuwe rijbewijs' regeling.
We hebben wel eens een ritje gemaakt op de Duke 690. Mijn zoon achterop uiteraard
.
We vonden het beide erg leuk op de Duke en het KTM virus is door de rit alleen maar dieper in de oranje slagaders van mijn zoon gekropen.
Echter, tov de motor die de Duke 690 zou kùnnen vervangen vind ik dat ie net te weinig vermogen heeft waardoor de 690 mij naar verwachting te snel zal gaan vervelen of zelfs 'frusteren,' dus een 690 komt er niet. Mogelijk tzt de 790 (2-cilinder met naar verwachting 90 PK).
Maar dit is een Duke 125 topic, dus na mijn introductie en reden van aanmelding daarmee verder.
Succes en veel plezier met jullie Dukes 125
Er staan wel bar weinig foto's van deze prachtige fietsjes in dit topic.
Jammer . . . (lees: kom maar door met de plaatjes
)